beantwoord

Inchecken voor, maar reizen ná 9.00 met kortingkaart.

• 22 februari 2019
  • 6 reacties
  • 294 Bekeken

Afgelopen maandag reisde ik van Utrecht CS naar Bovenkarspel Grootebroek. Ik was om 8.19 al op het station dus ging koffie drinken tot 9.00 uur, want ik wilde met korting reizen. Ik nam de trein van 09.17 uur naar Bovenkarspel.

Toen ik uitstapte merkte ik dat er een groot bedrag van mijn pasje was. En toen ik op mijnNS keek bleek dat ik zonder korting heb gereisd. Alsof de rit twee en en half uur geduurd had. Van 08.19 tot 11.45. Dit is toch raar?

Hellup??
icon

Beste antwoord door Thom 22 februari 2019, 16:40

U bent klaarblijkelijk voor 08.55 ingecheckt. De prijs wordt bepaald door wanneer u incheckt, niet door wanneer u reist. U checkte in om 08.19, in de spits, dan rekent NS vol tarief tot u weer uitcheckt.

De rit wordt overigens berekend op basis van afstand, niet op basis van tijd.

Zo werkt het, het tarief is correct berekend, al vind ik het wel sneu omdat u dat kennelijk niet wist. Het is me wel een beetje een raadsel waarom u om 08.19 incheckt en pas om 09.17 gaat reizen.

Ik zou in het vervolg inchecken na 08.55, dan kunt u met korting reizen en toch nog wat koffie drinken.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U bent klaarblijkelijk voor 08.55 ingecheckt. De prijs wordt bepaald door wanneer u incheckt, niet door wanneer u reist. U checkte in om 08.19, in de spits, dan rekent NS vol tarief tot u weer uitcheckt.

De rit wordt overigens berekend op basis van afstand, niet op basis van tijd.

Zo werkt het, het tarief is correct berekend, al vind ik het wel sneu omdat u dat kennelijk niet wist. Het is me wel een beetje een raadsel waarom u om 08.19 incheckt en pas om 09.17 gaat reizen.

Ik zou in het vervolg inchecken na 08.55, dan kunt u met korting reizen en toch nog wat koffie drinken.
Bedankt voor je reactie. Ik woon niet in Utrecht, maar was daar al vroeg op het station afgezet. Op een druilige maandagmorgen wist ik niets beters dan alvast naar het station te gaan omdat ik nergens iets open zag waar ik een uurtje kon wachten. Dus dan maar het station in; en ik moest inchecken...
Reputatie 7
Badge +4
Alle begrip, mijn insteek was ook om te vertellen hoe het werkt en hoe u onnodige kosten voorkomt. Treinreizen is rekenen.😇
Badge +3
Dit kan je in het vervolg eenvoudig voorkomen door in te checken, koffie te gaan drinken en dan binnen 60 minuten weer uit te checken (op hetzelfde station uiteraard).

De incheck wordt dan geannuleerd en geldt niet als een reis. Daarna kan je vanaf 8:55 op daltarief inchecken (tijd rechtsboven op het schermpje telt) en een trein nemen van bijv. 8:58.
Of binnen het uur weer uitchecken op hetzelfde station, dat kost dan niets en geldt ook niet als reis, dan had u gewoon een klein uurtje op het station kunnen zijn en dan na 08.55 uur uit- en weer inchecken, dan had u met korting kunnen reizen.
Reputatie 7
Badge +2
Op Utrecht centraal zijn genoeg mogelijkheden om net buiten de poortjes koffie te gaan drinken.

Reageer