beantwoord

Ingecheckt bij een uitcheckpoort. Hoe kan ik mijn 10 euro Niet in- of uitgecheckt boete terugvragen?

Hallo,

Gisteren checkte ik op Amsterdam Centraal in bij de verkeerde kant van de incheckpoorten, waarvan ik overigens niet wist dat deze bestond. Er is toen 10 euro van mijn OV tegoed afgeschreven. Een NS medewerker vertelde me dat ik dit online kan terugvragen. Ik weet echter niet hoe dat is zijn werk gaat. Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dit regel? In mijn reishistorie zie ik geen knop bij deze transactie om mijn geld terug te vragen.
icon

Beste antwoord door theofiel 24 augustus 2014, 14:17

Waterdamp schreef:

Als je gelijk weer uitcheckt, dan is/was er niets aan de hand.

Jawel, dan was hij dit eveneens kwijt geweest.
Jtokaya, u kunt het geld terugkrijgen door morgen de klantenservice te bellen of door een moderator van dit forum een bericht te sturen (zij zullen vermoedelijk morgen reageren op uw vraag). Vanuit uw reishistorie terugvragen kan alleen bij een vergeten check-uit, niet bij een check-uit zonder check-in.

Bekijk origineel

6 reacties

Sorry, je checkte uit, kijk bij "ben ik een overtreder?"
Waterdamp schreef:

Jawel, dan was hij dit eveneens kwijt geweest.
Jtokaya, u kunt het geld terugkrijgen door morgen de klantenservice te bellen of door een moderator van dit forum een bericht te sturen (zij zullen vermoedelijk morgen reageren op uw vraag). Vanuit uw reishistorie terugvragen kan alleen bij een vergeten check-uit, niet bij een check-uit zonder check-in.
JTokaya schreef:

Hallo,

Gisteren checkte ik op Amsterdam Centraal in bij de verkeerde kant van de incheckpoorten, waarvan ik overigens niet wist dat deze bestond. Er is toen 10 euro van mijn OV tegoed afgeschreven. Een NS medewerker vertelde me dat ik dit online kan terugvragen. Ik weet echter niet hoe dat is zijn werk gaat. Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dit regel? In mijn reishistorie zie ik geen knop bij deze transactie om mijn geld terug te vragen.

Als je wel hebt gereisd of niet, je kan altijd de klantenservice bellen, die zijn wel coulant geweest, toen mij dit eens overkwam. Ze storten dan wellicht de 10€ terug op een rekening.
Hallo JTokaya,

Vervelend dat het niet goed ging niet checken. Bij de poortjes is er inderdaad verschil tussen in- en uitchecken. Op de zijde van het poortje staat aangegeven of je er in- of uitcheckt. Als je mij een privébericht stuurt met je NAW gegevens, geboortedatum en kaartnummer, ga ik dit voor je in orde maken.

Groet,
Marjan
Iedereen bedankt voor de berichten. Marjan, ik heb al contact gehad met een andere moderator en alles is geregeld.

Groeten,
Janot

Reageer