beantwoord

Ingecheckt bij uitcheckpoort

• 9 February 2015
  • 8 reacties
  • 809 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo,

Geheel per ongeluk heb ik gisteren ingecheckt bij de uitcheckkant van een ns-poortje en hierdoor werd het instaptarief van tien euro van mijn kaart gehaald. Meteen naar klantenservicebalie op het station gelopen en die zeiden dat ik contact op moest nemen met de medewerkers van OV-chipkaart en dat het allemaal goed zou komen. Vol vertrouwen dit gedaan en jahoor, bij ov-chipkaart.nl werd ik weer terugverwezen naar NS....

Ik weet niet hoe ik dit geld terug kan krijgen, ook via ns.nl staat dit nergens aangegeven, terwijl dit volgens mij behoorlijk vaak voorkomt dat dit per ongeluk fout gaat. Graag hoor ik van iemand wat ik kan doen om deze tien euro terug te krijgen, alvast dank!
icon

Beste antwoord door Thom 9 February 2015, 14:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer. Het kan ook via een moderator hier op het forum. U krijgt dan mogelijk uw geld terug uit coulance. Het is echter een beslissing van NS.

Zolang de poortjes niet gesloten zijn, zal dit zich helaas wel voordoen. Het is ook wat verwarrend dat je bij paaltjes wel in- en uit kunt checken maar bij een poortje aan de juiste kant moet zitten. Wat mij betreft helaas, zijn de meeste poortjes echter nog open.
Mgbs, ik kan je helpen. Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Mgbs, ik kan je helpen. Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Ontzettend bedankt! Ik heb gisteren reeds gebeld met de klantenservice van NS en die gaan het voor me in orde maken, maar toch bedankt voor je hulp en reactie 🙂
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb zaterdag op Amsterdam Centraal per ongeluk ingecheckt bij een uitcheck poortje. Hierdoor is er 10 euro afgeschreven van mijn ov- kaart. Vervolgens heb ik weer opnieuw 10 euro op mijn kaart moeten zetten. Kan ik dit terug krijgen?
Ik hoop dat er iemand reageert, dankjewel!
Kun je mij hierover een privébericht sturen met je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN?

tja en dan gebeurt ons dat ook op Rotterdam centraal station. Kom je aan met de stoomtrein moet je daarna even snel inchecken voor de sprinter. Dan pakken we even snel het poortje aan de verkeerde kant. Nu 10.00 euro extra kwijt. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +4

Even contact opnemen met Klantenservice, 030 7515155, ze zijn er nu ook. Overdag werkt de chat sneller. Op een aantal perrons waar internationale treinen stoppen, is omchecken eenvoudiger, er staan gewoon paaltjes.

Badge +3

6 jaar geleden vroeg ene @Thijs2….

Kun je mij hierover een privébericht sturen met je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN?

Nou nee dus! AVG en zo… :rofl:

Moderators, op dit oude topic dus een slotje graag. Jammer @MLP maak gerust een nieuw topic (Stel je vraag) aan. https://community.ns.nl/topic/new