beantwoord

Ingecheckt bij verkeerde vervoerder

  • 2 december 2017
  • 3 reacties
  • 5827 Bekeken

Afgelopen donderdag heb ik in Arnhem bij Arriva ingecheckt en niet bij de NS. Hoe het kan begrijp ik niet. Het was mij volstrekt niet duidelijk in de hal van het station dat het een paaltje van Arriva was. Ik ben in Heerenveen uitgestapt. Het is mij niet duidelijk hoe ik dit kan herstellen.
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 december 2017, 09:20

De situatie in Arnhem is als volgt:


Boven de poortjes ziet u welke poortjes bij welke vervoerder horen: de gele lichtbalk die bovenaan in het midden van de foto zichtbaar is (en minder goed zichtbaar ook uiterst links) hoort bij poortjes van NS, de rode lichtbalk hangt boven poortjes van Arriva. Boven die lichtbalk staat het logo van NS of Arriva. Verder hebben de poortjes van NS een geel vlak waar de kaart bij inchecken voor gehouden moet worden en de poortjes van Arriva een rood vlak. Daarnaast wordt op het schermpje het logo van de vervoerder getoond.

Omdat u bij Arriva hebt ingecheckt en niet hebt uitgecheckt, heeft Arriva het instaptarief ingehouden. Dat moet u terugvragen bij Arriva. Ik denk dat dat kan via www.uitcheckgemist.nl door de betreffende check-in op te zoeken en aan te geven dat u in Arnhem wilde uitchecken. Effectief geeft u daarmee aan niet met Arriva gereisd te hebben. Lukt dat niet, neem dan direct contact met Arriva op.

Ik denk dat u geen contact op hoeft te nemen met NS, omdat de prijs van de reis Arnhem-Heerenveen hoger is dan het instaptarief. In uw reishistorie in Mijn NS kunt u zien welk bedrag NS heeft ingehouden als gevolg hiervan. Als dat inderdaad lager is dan het bedrag dat de reis zou moeten kosten (zoals 21,10 euro bij 2e klas vol tarief en 12,70 euro 2e klas met 40 procent korting), dan hoeft u dus geen geld terug te vragen bij NS.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
De situatie in Arnhem is als volgt:


Boven de poortjes ziet u welke poortjes bij welke vervoerder horen: de gele lichtbalk die bovenaan in het midden van de foto zichtbaar is (en minder goed zichtbaar ook uiterst links) hoort bij poortjes van NS, de rode lichtbalk hangt boven poortjes van Arriva. Boven die lichtbalk staat het logo van NS of Arriva. Verder hebben de poortjes van NS een geel vlak waar de kaart bij inchecken voor gehouden moet worden en de poortjes van Arriva een rood vlak. Daarnaast wordt op het schermpje het logo van de vervoerder getoond.

Omdat u bij Arriva hebt ingecheckt en niet hebt uitgecheckt, heeft Arriva het instaptarief ingehouden. Dat moet u terugvragen bij Arriva. Ik denk dat dat kan via www.uitcheckgemist.nl door de betreffende check-in op te zoeken en aan te geven dat u in Arnhem wilde uitchecken. Effectief geeft u daarmee aan niet met Arriva gereisd te hebben. Lukt dat niet, neem dan direct contact met Arriva op.

Ik denk dat u geen contact op hoeft te nemen met NS, omdat de prijs van de reis Arnhem-Heerenveen hoger is dan het instaptarief. In uw reishistorie in Mijn NS kunt u zien welk bedrag NS heeft ingehouden als gevolg hiervan. Als dat inderdaad lager is dan het bedrag dat de reis zou moeten kosten (zoals 21,10 euro bij 2e klas vol tarief en 12,70 euro 2e klas met 40 procent korting), dan hoeft u dus geen geld terug te vragen bij NS.
Dit heb ik dus ook een keer gehad. Totaal niet gezien dat ik bij Arriva incheckte. Vind dat dat wel duidelijker mag. Dan alleen de rode paaltjes. Maak een duidelijk rood vlak op de vloer denk dat dat heel veel scheelt. Zeker als je nit bekend bent op het station en geen andere vervoerder verwacht.
Badge +3
Inderdaad waar dat als je reis duurder was dan het instaptarief je geen moeite hoeft te doen en het zo kunt laten.

Hou er wel rekening mee dat na 14 gemiste in- of uitchecks je kaart blokkeert. Deze blokkering kan je dan bij een balie weer laten verwijderen.

Reageer