beantwoord

Ingecheckt bij verkeerde vervoerder

  • 15 July 2021
  • 10 reacties
  • 10881 Bekeken

Op 10 juli om 16:38 uur heb ik in Maastricht ingecheckt bij de NS en heb de trein van Arriva genomen naar Beek-Elsloo. Bij het uitchecken kwam ik erachter dat ik verkeerd had ingecheckt.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 July 2021, 11:23

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

https://www.uitcheckgemist.nl

 

Ach, kan een keer gebeuren. Het is wel wat een gedoe, ook omdat er met twee maatschappijen is gereisd. Altijd goed kijken welk poortje of paaltje u neemt voorkomt dit onnodige gehaspel. Niemand heeft hier wat aan, maar het wordt uiteindelijk correct afgehandeld.

Goedemorgen RobertSpoort en welkom bij de NS Community.

Via uitcheckgemist, de link van Thom, kun je veel zelf corrigeren als er iets is misgegaan met transacties. Helaas is niet alles mogelijk, dus mocht het via die website niet lukken dan zul je contact op moeten nemen met de twee vervoerders waar je bij gecheckt hebt. Bij oNS kan dat telefonisch (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Voor Arriva kun je hier hun contactinformatie vinden.

Ik ben afgelopen woensdag 15 december van Nijmegen naar Roermond gereisd met Arriva, maar was bij NS ingecheckt. Toen ik dit tegen de conducteur zei, zei hij dat ik bij het volgende station met Arriva moest inchecken en later via NS mijn geld terug kon vragen. Echter kan ik nergens vinden waar dit kan. Heeft iemand raad? (Ik ben in Roermond met zowel Arriva als ns uitgevheckt, dus kan niet via de link van Thom mijn geld terugvragen) 

Reputatie 4

Bij welk station heeft u ingecheckt bij Arriva? 

Reputatie 4

U kunt niet tegelijk bij Arriva of NS inchecken, u moet eerst bij de ene vervoerder uitchecken, waarna u bij een andere vervoerder in kunt checken. Als dit niet gebeurt geeft het paaltje op het station een foutmelding aan. Het was daarom ook niet zo slim om op Roermond bij zowel NS als bij Arriva uit te checken, het zou kunnen dat u daardoor nog ingecheckt staat bij één van beide vervoerders.

Volgens mij zijn de enige stations op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond en v.v.) waar u bij NS kunt inchecken Nijmegen, Blerick, Venlo en Roermond. Op de overige stations staat geen paaltjes van NS, alleen van Arriva. Bij alle andere stations kon u wel bij Arriva inchecken, maar is dat waarschijnlijk niet gelukt, doordat u niet kon uitchecken. 

Ik vraag me overigens af of NS u geld kan teruggeven als u heeft gereisd op een traject waar NS niet rijdt. Als zij dat wel zouden doen zou dat betekenen dat u zwart heeft gereisd bij Arriva, tenminste op het traject Nijmegen - het station waar u bij Arriva moest inchecken van de conducteur. Misschien dat een van de moderators u hiermee kan helpen. 

Volgens de conducteur zou ik wel bij beiden ingecheckt zijn. En toen ik uitcheckte zag ik ook bij beiden op het paaltje ‘uitgecheckt’ staan. Ook in de NS app ben ik uitgecheckt voor beide reizen. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Toch zonde dat ik nu dubbel betaald heb. 

Reputatie 7

 

Ik vraag me overigens af of NS u geld kan teruggeven als u heeft gereisd op een traject waar NS niet rijdt. Als zij dat wel zouden doen zou dat betekenen dat u zwart heeft gereisd bij Arriva, tenminste op het traject Nijmegen - het station waar u bij Arriva moest inchecken van de conducteur. Misschien dat een van de moderators u hiermee kan helpen. 

Ik vraag me dan af, waarom je NS iets verschuldigd bent, als je met een andere vervoerder reist. 

In een geval als dit, waarbij door een vergissing bij de ‘verkeerde’ vervoerder is ingecheckt,     moeten de vervoerders om de reiziger op 1-2-3 te zetten, de handen ineen slaan en onderling regelen dat ieder datgene krijgt, waar deze recht op heeft.

Reputatie 4

Volgens de conducteur zou ik wel bij beiden ingecheckt zijn. En toen ik uitcheckte zag ik ook bij beiden op het paaltje ‘uitgecheckt’ staan. Ook in de NS app ben ik uitgecheckt voor beide reizen. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Toch zonde dat ik nu dubbel betaald heb. 

U heeft dus zowel bij NS als bij Arriva ingecheckt. In dat geval zou u uw geld van de reis bij NS wel terug kunnen krijgen. Ik weet dit alles niet zeker, misschien dat één van de moderators of zeer actieve forumleden u kunt helpen? 

U kunt niet tegelijk bij Arriva of NS inchecken, u moet eerst bij de ene vervoerder uitchecken, waarna u bij een andere vervoerder in kunt checken. Als dit niet gebeurt geeft het paaltje op het station een foutmelding aan.  

Dat kan wel. Het enige wat niet kan is bij een andere vervoerder uitchecken via poortjes.

Als je in echter bij Arriva incheckt bij een paaltje overruled dat de incheck bij NS waarna NS concludeert dat je bij hen bent vergeten uit te checken. Dus wordt er door NS €10 of €20 ingehouden.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens de conducteur zou ik wel bij beiden ingecheckt zijn. En toen ik uitcheckte zag ik ook bij beiden op het paaltje ‘uitgecheckt’ staan. Ook in de NS app ben ik uitgecheckt voor beide reizen. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Toch zonde dat ik nu dubbel betaald heb. 

Normaal gesproken kun je inderdaad via uitcheckgemist.nl doen, behalve als je NS Flex hebt en met NS gereisd hebt.

Omdat het hier om een ietwat andere situatie gaat zou ik even contact opnemen met de klantenservice zelf. Dan kan e.a. weer rechtgezet worden.

 

Reageer