beantwoord

Ingecheckt maar is niet geregistreerd

• 16 June 2014
  • 7 reacties
  • 339 Bekeken

Op rdam cs checkt ik in als normaal. Paal bevesrigde dit echter in mijn account wordt het niet inchecktarief berekend,
Hoe lossen we dit op
Kaartnummer 3528 0234 2566 4306 , persoonlijke kaart met maand dalabbo
icon

Beste antwoord door Stephan NS 17 June 2014, 11:04

Bekijk origineel

7 reacties

De reis lijkt nu correct weergegeven te worden. Dank allen voor uw uitleg
Hallo dmlanoix, welkom op het NS Serviceforum. Thom geeft aan dat het 24 uur kan duren voordat je reis in Mijn NS zichtbaar is, dat klopt. De ene keer duurt dit langer dan de andere keer. Je reis was gisteren, dus ik zou vandaag nog even afwachten en dan kun je online een claim indienen om je teveel betaalde geld terug te vragen. Als je reis aan het einde van de dag nog niet zichtbaar is, zou je mij ook een privébericht kunnen sturen met daarin je NAW-gegevens en nogmaals je kaartnummer, dan kan ik het ook voor je oplossen.
Om je topic beter vindbaar te maken, is deze verplaatst "OV-chipkaart".

Groet,
Stephan
Reputatie 7
Badge +4
Het duurt tot vierentwintig uur voor je reis vermeld staat op Mijn NS. Het web en het systeem loopt niet synchroon.Je reis is wel meteen zichtbaar op het kaartautomaat. Er was dit weekend van alles aan de hand met de site, dus dat kan zeker ook vertragend werken.
Is dit niet vreemd als een reis enige uren daarvior wel correct wordt vermeld?
Helaas vertel je niet wanneer je precies hebt gereisd.

Tussen vrijdagmiddag 16:30 en maandagmorgen 06:00 zijn de systemen van NS off line geweest wegens groot onderhoud. Gedurende die tijd kon ook geen verbinding worden gemaakt met MijnNS en dus ook de reishistorie niet worden ingezien.

In die periode zullen reis mutaties (in- en uitchecks) dus ook niet door het systeem zijn, neem ik aan.
Toen het systeem weer eenmaal on line was moesten dus mutaties van bijna 3 dagen alsnog worden verwerkt en daar zullen aanvankelijk achterstand en hiaten in te zien zijn (geweest).

Ik denk dat je mag aannamen dag na de verwerking van komende nacht, vanaf dinsdag toch alles wel weer up to date zal zijn, zowel bij MijnNS, als dinsdagmiddag ook bij accounts bij OV-chipkaart.nl

De reis was op maandag 16 juni
Helaas vertel je niet wanneer je precies hebt gereisd.

Tussen vrijdagmiddag 16:30 en maandagmorgen 06:00 zijn de systemen van NS off line geweest wegens groot onderhoud. Gedurende die tijd kon ook geen verbinding worden gemaakt met MijnNS en dus ook de reishistorie niet worden ingezien.

In die periode zullen reis mutaties (in- en uitchecks) dus ook niet door het systeem zijn, neem ik aan.
Toen het systeem weer eenmaal on line was moesten dus mutaties van bijna 3 dagen alsnog worden verwerkt en daar zullen aanvankelijk achterstand en hiaten in te zien zijn (geweest).

Ik denk dat je mag aannamen dag na de verwerking van komende nacht, vanaf dinsdag toch alles wel weer up to date zal zijn, zowel bij MijnNS, als dinsdagmiddag ook bij accounts bij OV-chipkaart.nl
Badge +3
Het kan enige tijd duren voordat de gegevens in Mijn NS zijn bijgewerkt. Ik geloof dat hiervoor een tijdsperiode van 24 uur wordt aangehouden. Mijn NS (en ook Mijn OV-chipkaart trouwens) geven dus niet per se de actuele situatie aan.

Als dit niet binnen enkele dagen juist wordt weergegeven, zou ik hier opnieuw een bericht plaatsen zodat een medewerker van NS u verder kan helpen.

Reageer