beantwoord

Ingehouden 20 Euro na Inchecken.

• 30 april 2015
  • 1 reactie
  • 114 Bekeken

Op 30 januari heb ik om 11:17 uur geprobeerd in te checken met mijn defecte OV-Chipkaart voor een reis van Amsterdam naar Rotterdam. Het lukte mij niet de kaart te scannen dus ik ging ervan uit nooit te hebben ingecheckt omdat mijn kaart al defect was en niks aangaf toen ik wilde inchecken. Ik ben vervolgens naar het loket gegaan waar ik een losse kaart heb gehaald om alsnog te kunnen reizen en ook heb ik het formulier meegekregen waarop ik de som op mijn defecte kaart gerestitueerd zou krijgen. Deze heb ik netjes ingeleverd. Echter het resterende bedrag dat er op stond was tot mijn grote verbazing maar 7,18 terwijl er 27,18 op zou moeten staan. Nu zeiden ze bij OV-chip dat ik toch in heb gechekt volgens hun systeem. Voor de check-in was mijn saldo € 27,18 en omdat ik niet heb uitgechekt werd dit € 7,18. Het niet verreisde bedrag van 20 euro kon ik volgens hun bij NS terugvragen omdat ze dat bedrag automatisch inhouden bij een incheck. Dit heb ik netjes online gedaan bij NS om vervolgens een email te krijgen dat ik slechts 5,80 terug krijg. Dit terwijl NS 20 euro op mijn kaart heeft ingehouden!! Ik eis mijn 20 euro terug en niet slechts 5,80. Ik hoop dat er een manier is om mijn geld terug te krijgen.

Mvg,

Jass
icon

Beste antwoord door Thijs NS 1 mei 2015, 11:02

Ik denk dat dan alsnog de ritprijs is berekend, terwijl je al een kaartje had gekocht. Ik kijk het graag even voor je na. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

1 reactie

Ik denk dat dan alsnog de ritprijs is berekend, terwijl je al een kaartje had gekocht. Ik kijk het graag even voor je na. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Reageer