beantwoord

Inloggen chipkaart op station werkt niet meer na eindigen abonnement

• 31 maart 2017
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Enige tijd geleden heb ik een NS dal voordeeluren abonnement beëindigd van mijn persoonlijke OV chipkaart, nadat deze er een jaar op heeft gestaan. Echter kon ik hierna niet meer inchecken op het station met dezelfde persoonlijke OV chipkaart, die ik al zo'n 3 jaar in bezit had. Inchecken in de bus/metro lukt nog wel, alleen bij de NS naar mijn weten niet. Moet ik iets 'speciaals' doen om weer met de trein te kunnen reizen met mijn OV chipkaart?
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Slidestops 31 maart 2017, 14:07

Er staat waarschijnlijk geen reizen op saldo vol tarief op.

Kaart op de automaat. Links in beeld: laden overige producten. Vervolgens reizen op saldo vol tarief. 1e of 2e klasse kiezen, akkoord en nogmaald de kaart ervoor.

Probleem opgelost 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hoe hoog is uw saldo? NS houdt een minimum van twintig euro aan. U kunt overigens met een saldo van zestien euro nog naar binnen. Reizen op saldo moet geactiveerd staan.

Zie de opmerking van Slidestops hieronder.
Ik heb automatisch opladen aan staan, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Voor dat het abonnement erop stond had ik er in ieder geval geen problemen mee.
Reputatie 7
Er staat waarschijnlijk geen reizen op saldo vol tarief op.

Kaart op de automaat. Links in beeld: laden overige producten. Vervolgens reizen op saldo vol tarief. 1e of 2e klasse kiezen, akkoord en nogmaald de kaart ervoor.

Probleem opgelost 🙂
Hartelijk dank voor de reacties! Ik zal dat binnenkort uitproberen en laten weten of het is opgelost.

Reageer