beantwoord

Instaptarief ingehouden

• 9 februari 2019
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

Ingecheckt beneden bij Amstel station en toen vervolgens de metro ingestapt. Uitgecheckt in a'dam centraal en toen wilde ik inchecken voor de trein. Saldo te laag.. huh ik weet zeker dat ik had opgeladen bij Amstel. Nagekeken bij het automaat en opeens stond er nog 0.77 euro op. Dat is wel een erg duur ritje met de metro.
Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 februari 2019, 14:37

Hallo Robroer25, welkom op onze Community!

Vervelend dat dit niet helemaal goed is gegaan. Ik raad je inderdaad aan om even na te gaan waar het precies mis is gegaan. Als dit bij het GVB is geweest kun je contact opnemen met het GVB en als dit bij ons is geweest met ons. Wij zijn bereikbaar via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook, Twitter en onze Live chat.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Ik vermoed dat u op Amsterdam Amstel heeft ingecheckt bij de NS-poortjes in plaats van die van het GVB. Beide vervoerders schrijven dan het instaptarief af. Hoe dan ook: op de site van Translink (www.ov-chipkaart.nl) kunt u nagaan wat er precies is afgeschreven en door wie.
Hallo Robroer25, welkom op onze Community!

Vervelend dat dit niet helemaal goed is gegaan. Ik raad je inderdaad aan om even na te gaan waar het precies mis is gegaan. Als dit bij het GVB is geweest kun je contact opnemen met het GVB en als dit bij ons is geweest met ons. Wij zijn bereikbaar via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook, Twitter en onze Live chat.
Badge +3
Inchecken (Amstel) bij NS i.p.v. GVB voor de metro kost je inderdaad €20 (of €10 als je een NS abonnement hebt).

Dit kan je laten corrigeren via de klantenservice, want via www.uitcheckgemist.nl kan je helaas niet meer hetzelfde station opgeven (dus niet gereisd) als het om NS gaat.

Als je op Centraal wel bij GVB uitgecheckt hebt, dan heb je daar ook te veel (€4) betaald voor je metro-rit. Dit kan je wél corrigeren via www.uitcheckgemist.nl Vul dan Amstel in als vertrekstation (of Waterlooplein of zo, om nog een paar cent te besparen).

Gemiste incheck (zoals je nu had bij GVB) kan je 3 keer per kalenderhalfjaar (jan-jun en jul-dec) corrigeren op die manier.

Reageer