beantwoord

IOV Dalvrij chipkaart nog niet ontvangen

• 11 december 2019
  • 6 reacties
  • 145 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Beste NS,

Verleden week heb ik een DAL VRIJ abonnement aangesloten voor 1e klas, echter kon ik het niet op mijn eigen OV chipkaart zetten omdat deze 18 december verloopt. Ik had dus geen ander keus dan een nieuwe via NS aan te vragen tegelijkertijd met de DAL VRIJ abonnement. Nu heb ik wel een bevestiging ontvangen en de ingangsdatum was gisteren 10-12, echter heb ik nog steeds geen OV chipkaart ontvangen en heeft dit mij extra kosten gekost. 

Ik zou graag willen weten wanneer ik mijn OV chipkaart kan ontvangen met mijn DAL VRIJ abonnement erop en ik heb geen zin om doorverwezen te worden naar een of andere klantenservice. Ik wens graag dat jullie dit z.s.m voor mij oplossen, want ik heb geen tijd om hier over na te bellen en een uur in de wacht te staan. 

Bedankt voor jullie begrip en graag hoor ik ook hoe ik de onnodige extra kosten kan declareren bij NS,

groeten,

Doa

6 reacties

Badge +3

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-chipkaart-besteld-maar-niet-ontvangen-27249#post168668

Thanks Sherlock! :laughing:

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-chipkaart-besteld-maar-niet-ontvangen-27249#post168668

Badge +3

Als je geen zin hebt om contact op te nemen met TLS/OV-chipkaart dan is het een kwestie van afwachten/geduld hebben totdat PostNL de kaart in je brievenbus gooit.

Dat de NS dat niet even voor je willen doen is inderdaad een veel gehoorde (en mijns inziens terechte) klacht. Je bent immers klant bij de NS en hebt verder helemaal niets met TLS te maken, behalve dat die de kaarten dus leveren in opdracht van de NS.

Als jij iets bestelt bij MediaMarkt en zij zeggen dat het uit China moet komen van leverancier/fabrikant X, en bezorgd zal worden door DHL/UPS of zo, dan gaan ze jou toch ook niet naar China of DHL laten bellen om te vragen waar het blijft, of wel correct besteld is door hen? Dat doen ze maar lekker zelf.

Bovendien kan je bij andere webshops de status prima volgen, maar NS/TLS doen daar niet aan. Je kreeg vroeger hooguit een mailtje als je kaart klaar was (mag niet meer want TLS mag je e-mail niet weten wegens privacy) en vervolgens gaat de kaart op de briefpost, dus niet eens met track & trace.

Via Twitter zie ik de nodige berichten van mensen die inmiddels 2 weken op hun kaart wachten. Er is dus een achterstand.

Jullie bieden het aan, dus vind dat jullie het mogen oplossen.

Als ik het kon, deed ik het voor je. Maar dat kan ik niet. Ik ben niet werkzaam bij OV-chipkaart. 

Mocht ik morgen mijn kaart nog niet binnen hebben, dan wil ik mijn abonnement afzeggen.

Je hebt een contract met ons afgesloten, dus dat gaat helaas niet voor de einddatum. Tenzij je NS Flex Dal Vrij hebt besteld. Dan kun je het via onze klantenservice terug laten zetten naar NS Flex Basis na 1 maand. Er kan helaas vertraging zitten in het proces van dit bedrijf. Ik weet niet wat hiervan de oorzaak of prognose is. Ik kan niet bij een ander bedrijf in het systeem kijken.

Losse tickets nog bewaren en achter na gaan om het terug te krijgen, bezorg me geen koppijn a.u.b

Wij proberen je op deze manier tegemoet te komen, omdat een ander bedrijf vertraging heeft bij de levering. Iets wat niet onze schuld is. Ik zou toch graag zien dat je de extra kosten vergoed krijgt.

Wat een onzin. Hier heb ik dus echt werkelijk waar niets aan. Ik ga niet zelf nog OV-chipkaart nabellen. Jullie bieden het aan, dus vind dat jullie het mogen oplossen. Mocht ik morgen mijn kaart nog niet binnen hebben, dan wil ik mijn abonnement afzeggen. Losse tickets nog bewaren en achter na gaan om het terug te krijgen, bezorg me geen koppijn a.u.b. Het hoort makkelijk en snel te gaan, als jullie weten dat OV chipkaart hier langer dan een week over doet, moeten jullie ook de abonnementen niet op het moment dat je het aankunt schaffen in laten gaan. 

En als ik zo verder kijk naar de reacties, hebben jullie dit probleem al jaren lopen. Misschien een keertje oplossen? Inplaats van mensen naar OV chipkaart sturen. Nutteloos dit. 

Hoi Doa en welkom op onze NS Community!

Je hebt gelijk dat dit geen klantenservice kanaal is, dus ik kan inhoudelijk niet met je meekijken. Maar de productie en levering van de kaarten zelf gaat niet via NS. Daar hebben wij geen inzage in. Je dient hiervoor bij OV-chipkaart zelf aan te kloppen. Zij kunnen vertellen waar je kaart is in het proces. Wat betreft de kosten die je nu moet maken, schaf hiervoor inderdaad e-tickets of losse tickets uit de automaat aan. Deze kunnen we dan achteraf, op basis van je abonnement vergoeden. Bewaar deze tickets wel goed! :)

Reageer