beantwoord

is er een OV kaart voor toeristen voor twee weken

Mijn man en ik, beiden seniors komen in juni naar Holland voor twee weken en doen alles met de trein.
wat zijn de goedkoopste trein tarieven voor ons. Kunnen wij een OV kaart krijgen
icon

Beste antwoord door Iris NS 10 maart 2019, 17:31

Welkom bij onze NS Commuity, Ellyandnick!

Leuk dat jullie naar Nederland komen! Hier lees je meer over het aanschaffen en reizen met een OV-chipkaart. Je kunt de tips van de anderen gebruiken voor leuke acties. Bij deze heb ik ook nog een paar tips:

Amsterdam Travel Ticket
Amsterdam region travel ticket
Tips van NS Favourites

Alvast een hele fijne tijd gewenst!
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Er zijn bedrijven die tijdelijke ov-chipkaarten in bruikleen uitgeven voor € 3,50 (creditcard nodig om aan te melden, facuur achteraf) inclusief OV-fiets.

www.tripkey.nl bijvoorbeeld, maar die doet het al een tijdje niet meer geloof ik.
Reputatie 5
Nee, er is in feite niets.
Krijgen al helemaal niet, wel kopen-ieder kan een chipkaart-anoniem kopen.
Als senior krijg je enkel korting op bustram met en persoonlijke chipkaart (met naam+foto) dus daar heeft de toerist niks aan.
Als je wat meer zou kunnen zeggen waar je nu woont, en welke reizen je denkt te maken, welke periode en Of je familie hebt hier die wat willen bijspringen met zaken aanvragen, dan kunnen we wat meer zeggen.
OF kijk bij gvb.nl voor toeristen abo's voor 3-4 dagen rond Amsterdam-ARTT, trein+bustrammetro.
Dat tripkey is er al weer tijden geleden mee gestopt. Eventueel een forum als tripadvisor bekijken, waar dit soort vragen al 100en keren gesteld zijn.
Reputatie 6
Erg jammer dat we niet zoiets hebben als de Zwitsers. Zij hebben de Swiss Travel Pass voor toeristen. Zo goed als alle treinen en bussen (en boten) en ook nog inclusief vrijwel alle museumtoegang. Waarom biedt Nederland niet zo'n complete pas vol gemak !? Erg aantrekkelijk en je haalt er toeristen óók makkelijker mee naar gebieden buiten het standaard overvolle Amsterdam om. Dagje Groningen, dagje Middelburg.
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74
De Swiss Travel Pass wordt gesubsidieerd, treinen in Nederland niet. Daarnaast zit Nederland volgens onze linkse politici helemaal niet te wachten op toeristen.
Reputatie 6
Hmm klantvriendelijk en gastvrij hoor....ik dacht dat men zo graag toeristen wilde verspreiden om de druk op Amsterdam te verminderen. Nederland is immers meer dan alleen de hoofdstad.
Ach ja geen subsidie in Nederland... Nou, de Zwitsers hebben het in ieder geval goed voor elkaar voor hun toeristen. Of het nu gesubsidieerd is of niet. Toeristen brengen via andrre kanalen ook immers weer veel geld terug in het laatje. De pas is niet goedkoop, maar ontzettend waar voor je geld.

Bij ons is er trouwens geloof ik (nog?) wel het Holland Travel Ticket, steeds 1 losse dag onbeperkt reizen. Geen pas met een x-aantal reisdagen waarbij geldt hoe meer dagen hoe goedkoper naar verhouding. Dus 2 weken reizen wordt een zeer kostbare aangelegenheid. Maar dit ticket zal wel niet worden gepromoot uit angst voor nog vollere treinen?😉
Reputatie 6
Om een product te ontwikkelen voor toeristen, zullen de vervoerders samen moeten werken. En dat is iets wat ze niet willen.
Reputatie 7
Badge +3
Om een product te ontwikkelen voor toeristen, zullen de vervoerders samen moeten werken. En dat is iets wat ze niet willen.
Dat is het probleem niet. Toeristen zijn nu een enorme melkkoe voor de vervoerders omdat ze tegen vol tarief reizen en dat willen de vervoerders graag zo houden.
Reputatie 6
Toeristen zijn nu een enorme melkkoe voor de vervoerders omdat ze tegen vol tarief reizen en dat willen de vervoerders graag zo houden.

Raar hoor. Door dure losse tickets reizen toeristen natuurlijk niet erg ver van Amsterdam. Dat levert dus niet zo veel op denk ik, behalve een overvolle hoofdstad en een beeld dat Nederland alleen maar Amsterdam is. Niet veel extra voor de vervoerder en niet voor de toerisme-inkomsten buiten de Randstad. Je bedenkt je wel 10x als je ziet wat een vol tarief retourtje Amsterdam-Groningen kost.
Reputatie 7
Badge +3
Bij ons is er trouwens geloof ik (nog?) wel het Holland Travel Ticket, steeds 1 losse dag onbeperkt reizen. Geen pas met een x-aantal reisdagen waarbij geldt hoe meer dagen hoe goedkoper naar verhouding. Dus 2 weken reizen wordt een zeer kostbare aangelegenheid. Maar dit ticket zal wel niet worden gepromoot uit angst voor nog vollere treinen?😉

Ja, die is er nog https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket
Is zeker niet goedkoop, €61 voor de hele dag en €41 waarbij je doordeweeks niet in de ochtendspits mag reizen, maar dan mag je ook met bus, tram en metro.

Dan is het goedkoper om te kijken naar aanbiedingen. Op https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/ staan iedere maand goedkope treinkaartjes bij o.a. Actie van de Dag, Vakantieveilingen en de Spoordeelwinkel. En misschien zijn er tegen die tijd ook weer actiekaartjes te koop bij Kruidvat of AH.
Welkom bij onze NS Commuity, Ellyandnick!

Leuk dat jullie naar Nederland komen! Hier lees je meer over het aanschaffen en reizen met een OV-chipkaart. Je kunt de tips van de anderen gebruiken voor leuke acties. Bij deze heb ik ook nog een paar tips:

Amsterdam Travel Ticket
Amsterdam region travel ticket
Tips van NS Favourites

Alvast een hele fijne tijd gewenst!

Reageer