beantwoord

Is het automatisch vernieuwen persoonlijke ov-chipkaart met NS-abonnement afgeschaft?

  • 11 juli 2019
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Kaart is bijna verlopen (26 juli 2019), nog geen nieuwe kaart en/of bericht mogen ontvangen.
icon

Beste antwoord door Robert B 11 juli 2019, 14:28

Welkom bij de NS Community!

Dat is niet afgeschaft (behalve bij de 'gratis' abonnementen zoals Kids Vrij, OV-fiets en Flex Basis) maar gebeurt de laatste tijd regelmatig.

Heb je een week of 8 voor het verlopen van je kaart ook geen mail gehad met het verzoek voor een nieuwe pasfoto?

Omdat je kaart binnnen 6 weken verloopt kan NS dit niet meer voor je regelen, maar kan je dit het beste zelf doen via ov-chipkaart (link). De kosten (€ 7,50) krijg je dan door de NS vergoed zodra je kaart binnen is, uiteraard afhankelijk van welk jaarabonnement je hebt.

Bij niet doorlopende (maand)abonnementen zoals Traject Vrij dien je ook zelf te zorgen voor een nieuwe kaart.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Dat is niet afgeschaft (behalve bij de 'gratis' abonnementen zoals Kids Vrij, OV-fiets en Flex Basis) maar gebeurt de laatste tijd regelmatig.

Heb je een week of 8 voor het verlopen van je kaart ook geen mail gehad met het verzoek voor een nieuwe pasfoto?

Omdat je kaart binnnen 6 weken verloopt kan NS dit niet meer voor je regelen, maar kan je dit het beste zelf doen via ov-chipkaart (link). De kosten (€ 7,50) krijg je dan door de NS vergoed zodra je kaart binnen is, uiteraard afhankelijk van welk jaarabonnement je hebt.

Bij niet doorlopende (maand)abonnementen zoals Traject Vrij dien je ook zelf te zorgen voor een nieuwe kaart.
Reputatie 7
Badge +4
.....
Bedankt voor de snelle reactie en informatie.
Reputatie 7
Badge +3
Heeft u toevallig al gekeken bij uw account op OV-chipkaart.nl?

Het kan zijn dat het wel automatisch gaat maar dat er niet gevraagd wordt om een foto te uploaden. NS vraagt dan direct bij OV-chipkaart een kaartvernieuwing aan, daar krijg je geen bericht van, maar de kaart valt dan wel enkele dagen tot een week later bij jou in de bus. Bij de kaart in je account kun je dan wel bij de kaartstatus zien of vernieuwing is aangevraagd.

Maar de kaartvernieuwing wordt over het algemeen een week of 6 voor het verlopen aangevraagd en die termijn is intussen is al verstreken. Kans is dus groot dat het niet gedaan is en dat u dit zelf moet doen.

Reageer