beantwoord

Kaart bijna defect, nieuwe kaart aanvragen, wanneer wordt de oude beëindigd

• 23 april 2017
  • 6 reacties
  • 2498 Bekeken

Mijn kaart werkt nog wel maar hij heeft veel moeite om in te checken. Het aanvragen van een vervangende kaart duurt 3 werkdagen. Ik zie dat bij de aanvraag de oude kaart beëindigd wordt. Gebeurt dit op het moment dat je de aanvraag doet of voor het de nieuwe kaart voor het eerst gebruikt. Ik heb de kaart namelijk nog nodig de komende 3 dagen. Met vriendelijke groet, Jacques
icon

Beste antwoord door Iris NS 24 april 2017, 09:06

Goedemorgen Jacques0201980 en welkom op het NS Serviceforum :)

Je kunt inderdaad kiezen voor een vervangende OV-chipkaart. OV-chipkaart zorgt er dan voor dat je een kopie krijgt toegestuurd van je oude OV-chipkaart. Hier zullen je abonnementen en andere producten (bijv. automatisch opladen) dan ook op komen te staan. Dit betekent inderdaad wel dat je oude OV-chipkaart dan beëindigd wordt en het kan zijn dat je kaart al beëindigd is terwijl je de nieuwe nog niet binnen hebt gekregen. (je kan het voor de zekerheid nog even navragen bij OV-chipkaart)

Mocht het overzetten van abonnementen/producten dus niet belangrijk zijn voor je, dan zal ik als ik jou was kiezen voor het aanvragen van een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. Je oude kaart kun je dan (later) beëindigen.

Tip: wanneer je een jaarabonnement van NS bestelt (bijv. Dal Voordeel) kun je ervoor kiezen om het op een nieuwe OV-chipkaart te laten zetten en krijg je deze OV-chipkaart er gratis bij :)

Ik raad je in ieder geval aan om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart omdat je kaart het niet meer doet (maar nog niet verlopen is). Misschien kunnen ze je ergens mee tegemoet komen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het duurt drie dagen bij ov-chipkaart. Bedenk wel dat je zelf verantwoordelijk bent voor een functionerende chipkaart. Je oude kaart wordt niet bij aanvraag van een nieuwe geblokkeerd.

Als je een abonnement hebt: Je kunt tijdelijk reisrecht aanvragen. Ga met je chipkaart en een goedwerkende persoonlijke of anonieme kaart naar een servicebalie en het is in een paar minuten geregeld. je krijgt dan na ongeveer een week een nieuwe persoonlijke chipkaart met je oude abonnement.
Dank voor je antwoord Thom. Ik heb een persoonlijke kaart met saldo. https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chipkaart-b/zelf-regelen/vervangen-of-beeindigen.htm De optie voor een werkende kaart die aan vervanging toe is zie ik niet bijstaan helaas. Als ik dan vervolgens voor de optie vervangen/defect kies staat er 'je defecte kaart wordt beëindigd en is niet meer te gebruiken'. Ik wil dus graag mijn kaart vervangen en mijn oude kaart gebruiken tot de nieuwe binnen is.
Goedemorgen Jacques0201980 en welkom op het NS Serviceforum :)

Je kunt inderdaad kiezen voor een vervangende OV-chipkaart. OV-chipkaart zorgt er dan voor dat je een kopie krijgt toegestuurd van je oude OV-chipkaart. Hier zullen je abonnementen en andere producten (bijv. automatisch opladen) dan ook op komen te staan. Dit betekent inderdaad wel dat je oude OV-chipkaart dan beëindigd wordt en het kan zijn dat je kaart al beëindigd is terwijl je de nieuwe nog niet binnen hebt gekregen. (je kan het voor de zekerheid nog even navragen bij OV-chipkaart)

Mocht het overzetten van abonnementen/producten dus niet belangrijk zijn voor je, dan zal ik als ik jou was kiezen voor het aanvragen van een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. Je oude kaart kun je dan (later) beëindigen.

Tip: wanneer je een jaarabonnement van NS bestelt (bijv. Dal Voordeel) kun je ervoor kiezen om het op een nieuwe OV-chipkaart te laten zetten en krijg je deze OV-chipkaart er gratis bij :)

Ik raad je in ieder geval aan om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart omdat je kaart het niet meer doet (maar nog niet verlopen is). Misschien kunnen ze je ergens mee tegemoet komen.
Beste Iris,

Dank voor je uitgebreide antwoord maar de oplossing zit er helaas niet bij. Ik kan mijn kaart voorlopig niet drie dagen achtereen missen want mijn abonnement werkt nog wel en ik wil gewoon met korting blijven reizen.

De kaart doet het nog wel maar het kost enige moeite om in te checken.

Ik ga morgen maar eens langs een servicebalie lopen en kijken wat ze daar kunnen doen.
Check dan ook even deze pagina over tijdelijk reisrecht.
Dat lijkt de oplossing! Dank Klaas-Jan!

Reageer