beantwoord

Kaart bijna verlopen, nog geen bericht van NS gehad. Wat nu te doen?

  • 12 september 2016
  • 9 reacties
  • 393 Bekeken

Mijn ov-chipkaart met o..a. een voordeelurenabonnement van NS erop verloopt per 10-10-2016.
In juni gevraagd welke voorzorg maatregelingen moest treffen. Een NS-medewerker gaf aan dat ik automatisch 6 weken voor verlopen (van kaart) bericht zou krijgen en dat mijn abonnementen automatisch overgezet zouden worden, ook van de andere vervoersbedrijven. Op dat moment was het nog te vroeg om iets te kunnen doen, werd mij verteld.

Echter is de kaart nu nog 4 weken geldig en heb nog niets gehoord van NS. Heel graag wil ik ongestoord (met behoudt van abonnementen) verder kunnen reizen.

5 jaar geleden is dit flink misgegaan. Destijds had ik te maken met een kaart welke niet meer scanbaar was na fouten van NS.
Van NS kreeg ik destijds 6 nieuwe kaarten opgestuurd. 1,5week duurde voordat ik een tijdelijke kaart ontving (met korting). Het heeft destijds maanden geduurd om mijn geld terug te krijgen en erachter te komen welk pas nou geldig was als nieuwe kaart. Zo frusterend om telefonisch en bij verschillende balie's werd vanalles toe gezegd en beloofd om het probleem te onderzoeken en aan mij terug te koppelen. Keer op keer werden beloftes niet nagekomen. Uiteindelijk heeft een OV-specialist mij uit de brand geholpen, na 2,5uur puzzelen, maakte ze een oplossing.
Deze puinhoop wil ik niet opnieuw mee maken. Maak mij nu dus wel zorgen om wat er staat te gebeuren na 10-10-2016.
Bij navraag, op het station weten ze ook van niets. de service lijn van NS bel ik liever niet. Het is prijzig en ik vind bellen persoonlijk niet fijn. De een zegt dat de kosten voor nieuwe kaart, voor mij zijn, ander zegt dat er geen kosten aan gebonden zijn ivm, mijn voordeeluren jaar abonnement. De 1 zegt 6 weken voor verloop van kaart krijg je automatisch bericht, De ander houdt het bij een maand.

Wat is jullie advies wat ik nu heb beste kan doen? Bellen is voor mij no-co.

ps. het pasfoto probleem kan het niet zijn, ik heb aangegeven dat NS mijn pasfoto gebruik bij een nieuwe kaart.

Een zachte groet.
Tinkel bell
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 september 2016, 09:20

Hi tinkel.bell. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je nog niks hebt gehoord met betrekking tot het ontvangen van een nieuwe OV-chipkaart.

We hebben, ondanks dat je toestemming hebt gegeven voor het gebruiken van je foto of misschien een nieuwe foto hebt ingestuurd, door technische problemen het proces voor het vernieuwen van de kaart niet kunnen opstarten. Dit is bij veel klanten het geval geweest helaas :(

Via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart dien je zelf een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen. De kosten van € 7,50 die mag je bij ons terugvragen. Dit gaat het snelste telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via onze Live Chat, Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

9 reacties

Hi tinkel.bell. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je nog niks hebt gehoord met betrekking tot het ontvangen van een nieuwe OV-chipkaart.

We hebben, ondanks dat je toestemming hebt gegeven voor het gebruiken van je foto of misschien een nieuwe foto hebt ingestuurd, door technische problemen het proces voor het vernieuwen van de kaart niet kunnen opstarten. Dit is bij veel klanten het geval geweest helaas :(

Via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart dien je zelf een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen. De kosten van € 7,50 die mag je bij ons terugvragen. Dit gaat het snelste telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via onze Live Chat, Facebook of Twitter.
Reputatie 3
Volgens je collega Ruud NS hebben al die klanten vorige week bericht gekregen als het met de foto mis was gegaan....

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/waar-blijft-mijn-nieuwe-ov-chipkaart-26825/index2.html#post170011
@PaulusH
Volgens mij ging dat alleen om mensen die vorig najaar nog niet om toestemming was gevraagd om de pasfoto te bewaren en die daar pas een week of 10 voor het verlopen van hun OV-chipkaart om gevraagd zijn.
Met de pasfoto is niets mis, dus tinkel.bell kan het advies van Denice opvolgen.
Met de pasfoto is niets mis, dus tinkel.bell kan het advies van Denice opvolgen.
Denkjewel Iris, ik heb het advies opgevolgd. Helaas is er nog een hoop misgegaan.
Dit jaar heb ik er erg bovenop gezeten, omdat ik geen herhaling wou van 5 jaar geleden. Helaas is er voor mijn gevoel weinig verandert. Meerdere medewerkers van NS gesproken en elke medewerker had een ander verhaal. Dit zelfde verhaal bij TLS. Je schiet er niets mee op en je word van kastje naar muur gestuurd en via omwegen moet jezelf het probleem oplossen, extra kosten maken.
Van TLS heb ik een persoonlijk excuusmail ontvangen voor fouten van hun kant. Netjes vond ik dat. Van NS hoef je niet te verwachten dat ze met je mee zullen denken. Of even berichtje sturen, goh er iets iets fout gegaan bij ons, wil je zelf een nieuwe kaart aanvragen. Nee, eerst word mij keer op keer verteld, dat ik geduld en vertrouwen moet hebben en dan 4 weken voor verloop blijkt het toch misgegaan.

Uiteindelijk had ik op 11 oktober mijn nieuwe kaart binnen. vorige kaart verliep op 10 oktober. Wegens ziekte had ik de kaart niet nodig op 10 en 11 oktober.

Het is dat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer maar anders? Geen NS voor mij.
Hi tinkel.bell. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je nog niks hebt gehoord met betrekking tot het ontvangen van een nieuwe OV-chipkaart.

We hebben, ondanks dat je toestemming hebt gegeven voor het gebruiken van je foto of misschien een nieuwe foto hebt ingestuurd, door technische problemen het proces voor het vernieuwen van de kaart niet kunnen opstarten. Dit is bij veel klanten het geval geweest helaas :(

Via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart dien je zelf een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen. De kosten van € 7,50 die mag je bij ons terugvragen. Dit gaat het snelste telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via onze Live Chat, Facebook of Twitter.


Bedankt voor je bericht.
Heb gehandeld zoals je hebt geadviseerd. In de toekomst hoop ik dat jullie klanten informeren/ waarschuwen, als dit soort problemen spelen.

Het was bij mij veel beter over gekomen zijn als jullie naar mij waren toe gekomen. Of dat ik geïnformeerd werd over dit mogelijke probleem bij mijn kaart, toen ik erom vroeg.
Volgens je collega Ruud NS hebben al die klanten vorige week bericht gekregen als het met de foto mis was gegaan....

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/waar-blijft-mijn-nieuwe-ov-chipkaart-26825/index2.html#post170011


Helaas ik heb nooit bericht van NS gekregen dat dit mis was gegaan. Pas toen ik nog 4 weken te gaan had en nadrukkelijk vroeg om onderzoeken of er iets fout was gegaan. Kreeg ik te horen dat er iets is misgegaan met de pasfoto en het automatisch verstrekken van nieuwe kaart
Hi tinkel.bell. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je nog niks hebt gehoord met betrekking tot het ontvangen van een nieuwe OV-chipkaart.

We hebben, ondanks dat je toestemming hebt gegeven voor het gebruiken van je foto of misschien een nieuwe foto hebt ingestuurd, door technische problemen het proces voor het vernieuwen van de kaart niet kunnen opstarten. Dit is bij veel klanten het geval geweest helaas :(

Via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart dien je zelf een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen. De kosten van € 7,50 die mag je bij ons terugvragen. Dit gaat het snelste telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via onze Live Chat, Facebook of Twitter.


Weet u wat er nu word gedaan met mijn pasfoto bij NS? Word deze gebruikt om over 5 jaar een nieuwe kaart aan te maken, of gebeurd dat niet meer omdat ik nu een kaart heb moeten aanvragen bij TLS?
Hallo tinkel.bell, vervelend dat dit niet helemaal goed is verlopen.
Zoals mijn collega Denice aangeeft is dit eenmalig voorgevallen vanwege technische problemen. We gaan er van uit dat dit de volgende keer goed zal verlopen. Heb je inmiddels al een verzoek voor restitutie ingediend voor de €7,50?

Reageer