beantwoord

Kaart eerder verlopen dan op kaart vermeld staat

• 23 januari 2017
  • 6 reacties
  • 219 Bekeken

Mijn anonieme NS-OV-chipkaart bleek vorige week plots verlopen ondanks dat de kaart "geldig tot 01-05-2017" vermeldt. Naast dat dit natuurlijk raar is en ik hierdoor bijna mijn vlucht op Schiphol miste, blijkt nu ook dat teruggave van het saldo van een anonieme kaart alleen kan als de kaart binnen een maand verloopt.

Duister??? Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Wouter NS 30 januari 2017, 12:55

@jjevanos Excuses voor de te snelle conclusie. Sg_sg1 en Slidestops hebben gelijk. Als je kaart wel bij GVB werkt, maar niet bij ons, dan kan dat inderdaad liggen aan het Reizen op saldo.
Hier kun je zien hoe je Reizen op saldo weer op je kaart zet.

Ik hoor graag of dat het probleem heeft opgelost.
Bekijk origineel

6 reacties

@jjevanos Excuses voor de te snelle conclusie. Sg_sg1 en Slidestops hebben gelijk. Als je kaart wel bij GVB werkt, maar niet bij ons, dan kan dat inderdaad liggen aan het Reizen op saldo.
Hier kun je zien hoe je Reizen op saldo weer op je kaart zet.

Ik hoor graag of dat het probleem heeft opgelost.
Reputatie 7
Inderdaad Reizen op saldo is er dan af.

Of even geld opladen bij de NS kaartautomaat, of handmatig product ophalen via overige producten in de automaat;)
Reputatie 1
@jjevanos: wellicht is er iets mis met het NS-product 'reizen op saldo', waarmee
U bij NS kunt reizen.
Heb wel eens eerder gezien dat het product niet meer geldig was en het er nog een keer op de kaart gezet moest worden. Wellicht is dat bij u ook aan de hand, aagezien u bij het GVB de kaart nog wel kunt gebruiken?
@Wouter NS, je antwoord is vriendelijk doch zoals Gert Jan al aangeeft weinig klantgericht. Mijn kaart werkt bij het GVB nog maar bij de NS niet meer. Duidelijk een NS probleem. Nu kan de NS dit probleem lekker omzeilen door mij door te sturen, maar dat betekent dat ik 5 maanden eerder een nieuwe kaart moet aanschaffen, ergo extra kosten maak. Nogmaals niet erg klantgericht van de NS.
Reputatie 4
Badge

Wij gaan niet over OV-chipkaarten.

Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van waar jjevanos de kaart gekocht heeft. Wanneer NS de verkoper is geweest zal NS in eerste instantie moeten zorgdragen voor de afhandeling van klachten. Je mag een consument niet zomaar doorverwijzen naar een leverancier.

Nu zal het proces hopelijk wel sneller verlopen wanneer de klant direct contact heeft met TLS maar ik vind dat NS toch daarnaast aan moet bieden om het contact te verzorgen.
Welkom op het forum jjevanos,

Vervelend dat je anonieme kaart eerder is verlopen dan er op je kaart staat. Wij gaan niet over OV-chipkaarten. Ik raad je aan contact op te nemen met klantenservice OV-chipkaart via de website of 0900-0980.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-chipkaart' om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer