beantwoord

Kaart gestolen maar kan niet online blokkeren

  • 1 October 2022
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

Omdat mijn persoonlijke OV-kaart niet is gekoppeld aan de mijn ov-chipkaart-portal online, kan ik mijn kaart niet opzeggen. Vereist is namelijk om eerst de kaart toe te voegen, vordat hij kan worden geblokkeerd. Om dat te doen wordt er echter om informatie gevraagd die op de kaart zelf staat (afloopdatum). Die informatie kan ik niet invullen, want ik ben mijn kaart dus kwijt. 

Inmiddels reist iemand anders met mijn kaart. Omdat ik een flex- abonnement heb, wordt er dus geld bij mij afgeschreven, terwijl ik mijn kaart niet kan blokkeren. Graag uw advies hoe aan deze situatie zo snel mogelijk een eind te maken. 

 

Vriendelijke groet, 
Willem Flinterman 
 

icon

Beste antwoord door Momo 1 October 2022, 19:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem contact op met de klantenservice. Als je een abonnement hebt kan de NS klantenservice achterhalen wat de verloopdatum is. Ook kun je bellen met de klantenservice van OV-chipkaart.nl. 

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/persoonlijke-ov-chipkaart-kwijt-wat-nu.htm

Reputatie 7
Badge +3

Vervelend dat je de kaart niet kunt blokkeren en je nu kosten hebt omdat er iemand met jouw kaart reist. Dit laat zien hoe belangrijk het is om de kaart in MijnNS te zetten en bij OV-chipkaart te registeren. Misschien kan NS dat bij abonnementen op een nieuwe kaart expliciet aangeven?

Ik hoop dat je via NS klantenservice jouw kaartgegevens hebt gekregen en de kaart inmiddels hebt kunnen blokkeren.

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft blokkeren is het van belang dat de kaart is toegevoegd aan het OV-chipkaart account. In MijnNS staat als de kaart is toegevoegd geen verloopdatum (niet meer, in de oude omgeving stond dat nog wel) dus daar kom je dan niet verder mee. Eventueel kun je ook de verloopdatum ergens noteren of een foto van je kaart maken waarop het te zien is. 

Reageer