beantwoord

Kaart kwijt

• 31 maart 2016
  • 8 reacties
  • 316 Bekeken

Hoi. Ik ben mijn ov-kaart kwijt in de trein van NS. Enschede naar Zwolle vanochtend. E. Karapetyan staat erop, mocht iemand die vinden dan hoor ik het graag! Geen studentenov!!
icon

Beste antwoord door Brian NS 31 maart 2016, 10:47

Beste E. Karapetyan,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik hoop dat degene die je kaart gevonden heeft dit topic leest, al moet ik eerlijk zijn dat het niet vaak gebeurt. Mocht dat inderdaad niet zo zijn, dan raad ik je aan de kaart te blokkeren en een duplicaat aan te vragen bij TLS.
Bekijk origineel

8 reacties

Beste E. Karapetyan,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik hoop dat degene die je kaart gevonden heeft dit topic leest, al moet ik eerlijk zijn dat het niet vaak gebeurt. Mocht dat inderdaad niet zo zijn, dan raad ik je aan de kaart te blokkeren en een duplicaat aan te vragen bij TLS.
Dankjewel voor de tip!

Ben mijn kaart kwijt, dan mag ik zonder met kaart als ik in de trein zit ? 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, dan mag je niet zonder kaart in de trein zitten. Je dient dan een los kaartje te kopen bij de automaat of een e-ticket. Je kan het ook aangeven bij de conducteur en dan kun je daar een kaartje kopen, alleen komt er dan €50  wettelijke verhoging bij.

Heb je op die kaart een trein abonnement staan dan kun je  het geld van het losse kaartje achteraf terug vragen.  https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Reputatie 7
Badge +4

Nee, u moet bij controle een geldig vervoersbewijs tonen. Zonder kaartje reizen met een verhaal levert bij controle waarschijnlijk een boete op. Vijftig euro plus de normale kosten van een kaartje. 

Het is een beetje afhankelijk van welke kaart u had. U kunt als u een klassiek abonnement heeft tijdelijk reisrecht aanvragen en dat is op elk loket te regelen. Heeft u Flex dan kunt u het beste contact opnemen met Klantenservice. Als u student bent en een studentenkaart heeft, moet u contact opnemen met DUO. Kijk ook even op het Internet,

Met een verhaal ‘Ik heb wel een kaart maar heb hem niet bij me’, komt u niet weg. Dat kan iedereen wel beweren. U kunt dan trouwens niet eens inchecken. Hoe zou u legaal door de poortjes kunnen?

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reputatie 5
Badge

De DIREKTE treinen Zw-En zijn al ruim 2 jaar niet meer van NS, nadat de provincie het heeft geëlectrificeerd is het nu KEOLIS. En tussen die 2 eindpunten is geen enkel station bepoort. De naam klinkt Armeens en daarvan wonen er zeer vele in/rond Almelo.

Door NS zelf gevonden chipkaarten worden -volgens een mededeling hier op dit forum, sind een paar maanden in principe allemaal vernietigd-of ze zo klant´vrindelijk´ zijn ze daarvoor af te melden bij dat OV-chip kan ik met niet herinneren. Hoe de franse KEOLIS ermee omspringt-geen idee, weet enkel dat er vrijwel altijd nogal strenge+grondige controle ergens onderweg op die lijn is.

Reputatie 7
Badge +3

Dat eerste bericht over de NS trein van Enschede naar Zwolle is dan ook van bijna 4 jaar geleden.  Ik trap er zelf ook wel eens in wanneer iemand een nieuwe vraag in een oud topic zet. Is niet altijd handig om dat te doen.

Reputatie 7
Badge +4

Die oude topics zouden gewoon niet meer gebruikt mogen worden omdat de vraag nagenoeg nooit hetzelfde is.

Het is allemaal sterk verandert in de afgelopen jaren, dus het is sowieso verwarrend.

Reageer