beantwoord

kaart kwijt

  • 4 June 2022
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

Hallo,

ik ben mijn OV chipkaart kwijt en deze is gekoppeld aan mijn abonnement, ik zie op de website dat ik alleen de kaart als vermist kan opgeven als ik ook de vervaldatum heb. Die weet ik niet.. Kan ik het abonnement stop zetten zodat de kaart niet kan worden gebruikt (voor als iemand hem mocht vinden) ? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 4 June 2022, 08:27

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U kunt de vervaldatum opvragen bij de klantenservice van NS. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

U kunt hiervoor ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice OV-chipkaart. Dat kan telefonisch op nummer 0900-0980 op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur. De klantenservice OV-chipkaart kan ook meteen de kaart blokkeren.

Reputatie 2

Tip: Denk eraan om eventueel automatisch opladen uit te zetten als je op saldo reist. 

Badge +3

Dat is een handeling die bij een ophaalautomaat bevestigd moet worden en dat kan dus niet meer als de kaart verloren is. Blokkeren van de kaart zorgt ervoor dat er niet meer mee gereisd kan worden, dus apart automatisch opladen stopzetten is niet nodig. Wel gaat de blokkade pas na een dag in, dus het kan zijn dat er door automatisch opladen meer kosten gemaakt worden, maar daar is niets meer aan te doen.

Reageer