beantwoord

Kaart teruggevonden maar geblokkeerd

• 23 augustus 2016
  • 1 reactie
  • 523 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi OV,
Ik heb een nogal lastige vraag (althans, zo voelt dat voor mij), maar ik hoop oprecht dat jullie mij kunnen helpen.

Twee weken geleden ben ik mijn eigen, "gele", ov-chipkaart kwijtgeraakt tijdens een avond uitgaan. Ik heb die dag erna een anoniem OV aangevraagd en hier saldo opgezet. Ook heb ik hieraan het "tijdelijke studentenreisproduct" opgezet. Aangezien het in de maand viel waarin studenten niet gratis mochten reizen, heb ik op 40% korting gereisd. Dit was geen enkel probleem.
Ik heb toen nog geen nieuwe OV-chipkaart aangevraagd, in de hoop dat mijn OV-chipkaart nog werd gevonden (ik had een groot vermoeden waar hij kon liggen).

En inderdaad, de tweede week werd mijn OV-Chipkaart gevonden door een meisje die deze beloofde op te sturen. Ik heb toen in de tussentijd weer een nieuw Tijdelijk reisproduct op mijn anonieme kaart laten zetten, om deze tijd te overbruggen. Inmiddels kon ik met die kaart ook weer gratis reizen (omdat het gratis reizen voor studenten weer was ingeschakeld).

Dat tijdelijke reisproduct is echter gister verlopen. Ik zit nu thuis met zowel mijn eigen OV-chipkaart, als die anonieme.
Op de site van "Tijdelijk reisproduct" stond het volgende:

"Heb je een Tijdelijk studentenreisproduct aangevraagd maar vind je je verloren kaart terug? Wil je met deze verloren kaart verder reizen? Dan moet je eerst het Tijdelijk studentenreisproduct telefonisch laten annuleren door onze klantenservice. Je moet dus niet reizen met de kaart die je hebt gevonden, voordat je Tijdelijk studentenreisproduct is geannuleerd."

Vanwege de laatste zin:
"Je moet dus niet reizen met de kaart die je hebt gevonden, VOORDAT je Tijdelijk studentenreisproduct is geannuleerd"

Ging ik er vanuit dat, indien mijn Tijdelijk reisproduct was geannuleerd, ik weer verder kon reizen met mijn eigen kaart.

Ik belde echter net met de klantenservice (waar ik nogal bot werd behandeld, maar dat terzijde, iedereen kan een mindere dag hebben) waar ik een ander verhaal hoorde. Deze vrouw vertelde mij dat mijn OV-Chipkaart nog nooit als geblokkeerd is aangegeven en deed dit ter plekke. Ze zei dat dit via een "hogere afdeling" ging. Ik moet de komende drie dagen lange afstanden reizen vanwege afspraken die ik heb staan. Ik ging er vanuit dat, omdat mijn Tijdelijk reisproduct al was verlopen, het geen probleem was en ik nu gewoon moeiteloos weer met mijn eigen OV-chipkaart kon reizen. Zij zei echter dat er nu dus weer een nieuwe wordt gemaakt, bezorgd en in rekening gebracht en dit 3-5 werkdagen kan duren.

Is er iets mogelijk waarbij ik alsnog met mijn huidige OV-chipkaart kan reizen? Indien dit, dan snap ik de quote "vind je je verloren kaart terug? Wil je met deze verloren kaart verder reizen?... etc..." niet zo goed.
Ik hoop oprecht op positief antwoord!

Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 23 augustus 2016, 14:44

Hallo OVStudent. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me goed voorstellen dat je er van baalt dat je nu niet kan reizen met je Studentenreisproduct. Het vervelende is alleen dat het Studentenreisproduct een product is van DUO en niet van oNS. Je hebt op dit moment dus te maken met zowel TLS (OV-chipkaart) als DUO. Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met DUO voor het gebruiken van je reisproduct, de contactgegevens vind je hier. Wellicht dat ze het reisproduct opnieuw op je anonieme OV-chipkaart kunnen zetten voor de tussentijd, maar daar kan ik geen uitspraken over doen! Hoe graag ik je dus ook zou willen helpen, ik kan dat helaas niet.

Hopelijk is het allemaal snel opgelost! Ik lees dat ook graag terug in dit topic, op die manier kunnen andere forumleden met dezelfde vraag hier ook terugvinden hoe ze het kunnen oplossen. Zou je het ons kunnen laten weten?

P.S. Omdat dit over het Studentenreisproduct en de OV-chipkaart gaat heb ik je topic naar het subforum overige producten verplaatst. Daar komt het beter tot zijn recht.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo OVStudent. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me goed voorstellen dat je er van baalt dat je nu niet kan reizen met je Studentenreisproduct. Het vervelende is alleen dat het Studentenreisproduct een product is van DUO en niet van oNS. Je hebt op dit moment dus te maken met zowel TLS (OV-chipkaart) als DUO. Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met DUO voor het gebruiken van je reisproduct, de contactgegevens vind je hier. Wellicht dat ze het reisproduct opnieuw op je anonieme OV-chipkaart kunnen zetten voor de tussentijd, maar daar kan ik geen uitspraken over doen! Hoe graag ik je dus ook zou willen helpen, ik kan dat helaas niet.

Hopelijk is het allemaal snel opgelost! Ik lees dat ook graag terug in dit topic, op die manier kunnen andere forumleden met dezelfde vraag hier ook terugvinden hoe ze het kunnen oplossen. Zou je het ons kunnen laten weten?

P.S. Omdat dit over het Studentenreisproduct en de OV-chipkaart gaat heb ik je topic naar het subforum overige producten verplaatst. Daar komt het beter tot zijn recht.

Reageer