Kaart verlopen met abonnement geen nieuwe gekregen.

• 11 november 2019
  • 13 reacties
  • 181 Bekeken

NS en OV waar zijn jullie mee bezig! Mijn kaart is verlopen en heb geen aankondigingsbericht, verzoek voor nieuw pasfoto of nieuwe pas gekregen. Hoezo kunnen jullie niet alsnog een nieuwe kaart opsturen nadat ik jullie "klantenservice” bel. Dit zou een geautomatiseerde procedure moeten zijn. Wel laten jullie vervolgens de consument het werk doen door een “duplicaat” aan te vragen, wat dus overigens ook niet gratis is. Dit wordt vergoed zeggen ze dan. Knap dat jullie dit dan wel achteraf kunnen doen maar na bevestiging van dit blijkbaar veel voorkomend probleem, niet alsnog achteraf een kaart kunnen sturen. Het gaat nota bene om een PERSOONLIJKE  pas met ABONNEMENT zonder extra toevoegingen. Wat jullie probleem ook is, na telefonisch contact zou dit direct opgelost moeten zijn of maak een extra online formulier aan voor: "nieuwe persoonlijk ov-chipkaart niet ontvangen". Nu moet ik dus via ov-chip website een account aanmaken, want die heb ik blijkbaar niet. Verder ben ik niet gekomen want de activeringscode kan tot 6 uur duren (hoezo niet direct) voordat het kan binnenkomen. Gelukkig kun je de code maar 3 x per dag aanvragen anders hou je geen slaap meer over... Je kunt de code per post krijgen...duurt 2 dagen. Telefonisch kan ook maar moet je bankgegevens doorgeven voor eenmalige incasso. Ook niet prettig tegenwoordig en is duurder (mag hopen dat die 2 euro extra direct boven op de salaris van de telefonisten komt) dan online aanvragen. Gelukkig reis ik niet vaak met ov. Heb medelijden met mensen die dagelijks reizen en de telefonisten van NS en OV die volgens mij zelf de draad kwijt zijn met zo’n chaotisch systeem.

Ik hoop dat jullie iets aan dit probleem gaan doen!

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen zelf niets met uw klacht doen. Verwijzen naar een klachten formulier gaat ook niet, die staat sinds kort niet meer op de NS site.MMogelijk kan 1 van de moderatoren uw klacht doorzetten.

Ik heb mijn zegje gedaan als conversatie en niet als vraag. NS en OV moet zelf maar iets gaan doen hiermee want zo te zien blijft het een terugkerend probleem. Ze lezen heus wel mee neem ik aan. Ik weet inmiddels wat ik moet doen maar het is geen juiste gang van zaken, zeer omslachtig en duurt veel te lang. Zet maar door moderators!

Hallo Slalom en welkom bij de NS Community,

Ik zet je klacht door, maar ik wil wel aangeven dat wij niet de makers zijn van de OV-chipkaart. Een knopje om deze toe te sturen zal helaas niet komen. Het abonnement is wel een product van ons, maar de OV-chipkaart niet. Anders hadden wij deze graag toegestuurd. Wij versturen ook geen vooraankondiging dat je OV-chipkaart verloopt. Wel proberen wij uit service een nieuwe toe te laten sturen indien je pasfoto nog actueel is. 

Hallo Slalom en welkom bij de NS Community,

Ik zet je klacht door, maar ik wil wel aangeven dat wij niet de makers zijn van de OV-chipkaart. Een knopje om deze toe te sturen zal helaas niet komen. Het abonnement is wel een product van ons, maar de OV-chipkaart niet. Anders hadden wij deze graag toegestuurd. Wij versturen ook geen vooraankondiging dat je OV-chipkaart verloopt. Wel proberen wij uit service een nieuwe toe te laten sturen indien je pasfoto nog actueel is. 

En daar gaan we weer afschuiven op een andere organisatie. TS heeft een contract met NS. NS heeft het vervaardigen van de OV Chipkaart uitbesteed aan een ander bedrijf. TS heeft helemaal niets met het andere bedrijf te maken. Dat zijn zaken die NS dient te regelen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat voor abonnement heb je, Slalom?

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html

Een OV-chipkaart is 5 jaar geldig. De vervaldatum van je OV-chipkaart vind je op de kaart. Met een verlopen kaart kun je niet meer reizen. Heb je een NS-abonnement? Dan zorgt NS ervoor dat je automatisch een nieuwe kaart ontvangt voordat je huidige verlopen is.

Heb je een OV-chipkaart met een Traject Vrij maandabonnement, een OV-fiets abonnement, Stallen op Rekening of Kids Vrij? Dan zorgt NS niet automatisch voor een nieuwe chipkaart. Je vraagt in dit geval zelf een nieuwe OV-chipkaart aan.

Het zal altijd hetzelfde blijven omdat de OV-chipkaart geen product van ons is. We kunnen onmogelijk iets verstrekken wat we zelf niet maken.

Reputatie 7
Badge +3

???

Dit was op reactie van Woefdram

Het zal altijd hetzelfde blijven omdat de OV-chipkaart geen product van ons is. We kunnen onmogelijk iets verstrekken wat we zelf niet maken.

Hoezo niet; dat heet gewoon winkel in lekentermen. Je koopt iets in bij een ander en verstrekt het aan een derde. Dat dat voor jullie onmogelijk is, vind ik heel vreemd.

Wij gebruiken alleen de kaart om ons abonnement op te zetten. Wij zijn daarin beperkt, qua machtiging, vandaar dat mensen hun abonnement ook dienen te activeren en beëindigen bij een automaat, in plaats van dat we dat direct op de kaart kunnen uitvoeren. Daarnaast zijn wij niet de enigen die hier zo gebruik van maken. Alle andere vervoerbedrijven maken gebruik van de kaart, om hun reizen op te verwerken en abonnementen op te zetten. Het is raar om dan aan te nemen dat alleen NS iets met de kaarten zou moeten kunnen. Dit blijft een eigen en opzichstaand bedrijf, van OV-chipkaart. Daar veranderen we helaas niks aan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap niet waar deze discussie opeens linksaf geslagen is.

Als Slalom een NS-abonnement heeft, uitgezonderd Traject Vrij maand, OV-fiets, Stallen op Rekening of Kids Vrij, dan zou NS gewoon voor een nieuwe kaart moeten zorgen, tenzij Slalom niet gereageerd heeft op een verzoek voor een pasfoto.

Wij sturen dan inderdaad een verzoek voor een pasfoto, die nooit meer bij ons terugkomt, maar direct doorgaat naar OV-chipkaart, zodat de kaart gemaakt en verzonden kan worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja dus? Daar heeft de klant niks mee te maken. Die heeft een afspraak met NS. NS heeft beloofd om te zorgen voor een nieuwe kaart. Dus als daar iets misgaat, moet NS dat met TLS oplossen. 't Moet af en toe niet gekker worden, zeg ...

Reageer