beantwoord

Kaarten verwisseld

• 23 december 2015
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Tot 1 december heb ik altijd gebruik gemaakt van een anonieme ov kaart. Per 1 december heb een ns traject vrij abonnement aangeschaft voor het traject Breda - Dordrecht voor woon - werk op een persoonlijke kaart. Op vrijdag reis ik daarmee ook naar Rotterdam omdat ik daar cursus heb. Op de anonieme kaart stond nog saldo, dus ik heb dat gebruikt voor de metro in Rotterdam. Nu is het volgende gebeurd:
Op 4 december heb ik op de terugreis met mijn traject vrij kaart ingecheckt in Rotterdam, maar aangekomen in Breda heb ik abusievelijk uitgecheckt met mijn anonieme kaart. Ik kwam daar later achter, omdat op mijn OV overzicht van mijn abonnement geen uitcheck staat en van mijn anonieme OV kaart is 20 euro saldo verdwenen. Dat is wel een hele dure reis geweest! Is er een mogelijkheid om wat ik teveel heb betaald terug te vorderen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 december 2015, 09:32

U kunt hiervoor restitutie aanvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
U kunt hiervoor restitutie aanvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Ik heb twee kaarten, één voor mijn daluren met daaraan gekoppeld de keuzedagen.
De andere kaart gebruik ik omdat ik Weekend vrij abonnement heb.
Vandaag maak ik daar gebruik van, van het "vrij" reizen in het weekend. Als senior kan ik het iedereen aanraden, want het is niet duur en loopt van vrijdag half zeven tot zondagnacht 4 uur.

Vandaag is het Eerste Pinksterdag, een mooie dag om naar mijn dochter te gaan. Ik heb het weekend-abonnement, dus het komt goed.
Weer thuis zie ik bij het uitchecken dat het mij deze keer wel geld heeft gekost. Hoe dat kan? ik heb de verkeerde ov-kaart gebruikt.
Kan ik om deze reden geld terugvragen?
Reputatie 6
Badge +1
Bij het vergeten van een abonnement kunt u geld terugvragen voor vervangende vervoersbewijzen. Heeft u de hele dag niet met uw weekend vrij gereisd dan kunt contact opnemen met de ns klantenservice. Dat kan ook nu telefonisch, via twitter of facebook.

Reageer