beantwoord

Kaartnummer onleesbaar

• 19 september 2016
  • 3 reacties
  • 507 Bekeken

Mijn ov-kaart is over een maand verlopen. Nu moet ik een nieuwe kaart aanvragen.
Ik heb mijn kaart nooit eerder gekoppeld aan een account. Het kaartnummer wat ik hiervoor nodig heb is nu onleesbaar.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Op mijn kaart staat mijn studenten reisproduct waar ik dagelijks gebruik van maak.

MVG
Joris
icon

Beste antwoord door Denice NS 19 september 2016, 11:46

Hi Joris! Welkom op het Serviceforum!

Vervelend dat je kaartnummer onleesbaar is geworden! Je kan het inderdaad even bij een loket proberen. Nou is het, als ik mij niet vergis, wel zo dat op de uitdraaien van bijvoorbeeld de reistransacties daar niet het kaartnummer staat zoals op je kaart. Het nummer op de uitdraai bestaat dan uit cijfers en letters terwijl je kaartnummer uit 16 cijfers bestaat. Aangezien het een persoonlijke OV-chipkaart betreft vermoed ik dat Klantenservice OV-chipkaart deze wel in hun database heeft staan. Je kan Klantenservice OV-chipkaart telefonisch bereiken via 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek) of via Twitter
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Bij de kaartjesautomaat kun je als het goed is ook je OV-chipkaartnummer aflezen, en anders kunnen ze dat wel bij de NS servicebalie (waar je ook kaartjes bij de balie kunt kopen).
Dat hoop ik dan, de kaartautomaat leest geen kaartnummer uit, althans niet dat ik ooit gezien heb. Loket lijkt me meer kans hebben, maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb wel eens uitdraaien gezien waar ik een bepaalde kaart op zag staan ivm bijna defecte OV, dus vandaar dat ik gok dat daar de meeste kans is.
Hi Joris! Welkom op het Serviceforum!

Vervelend dat je kaartnummer onleesbaar is geworden! Je kan het inderdaad even bij een loket proberen. Nou is het, als ik mij niet vergis, wel zo dat op de uitdraaien van bijvoorbeeld de reistransacties daar niet het kaartnummer staat zoals op je kaart. Het nummer op de uitdraai bestaat dan uit cijfers en letters terwijl je kaartnummer uit 16 cijfers bestaat. Aangezien het een persoonlijke OV-chipkaart betreft vermoed ik dat Klantenservice OV-chipkaart deze wel in hun database heeft staan. Je kan Klantenservice OV-chipkaart telefonisch bereiken via 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek) of via Twitter

Reageer