beantwoord

Kaartservicecode: emailadres niet bekend

• 17 september 2014
  • 18 reacties
  • 671 Bekeken

Mijn (minderjarige) dochter reist met een Traject Vrij abonnement.
Op mijn NS wilde ik graag een overzicht zien van de reizen buiten haar traject
Ik kreeg de mededeling dat ik daarvoor een kaartservicecode nodig heb.
Volgens mijn NS :U ontvangt een email met een kaartservicecode waarna u direct verder kunt met stap 2 (u hoeft dan niet langs de kaartautomaat)
Deze moet ik aan kunnen vragen met het bij de NS bekende mailadres.
Helaas blijkt de NS mijn mailadres niet te herkennen.
Vreemd want haar kaart is echt op dit mailadres aangevraagd.
Vraag is hoe ik dit kan oplossen zonder hiervoor weer naar het station te moeten rijden.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 17 september 2014, 19:19

Beste Madrike, welkom op het forum. De melding dat er een ander emailadres bij ons bekend is kun je negeren. Je kunt alsnog op 'verder' klikken en vervolgens krijg je op het door jou ingevulde emailadres een kaartservicecode.
Bekijk origineel

18 reacties

Badge +3
De makkelijkste optie lijkt mij dat uw dochter, die immers regelmatig op een station komt, even bij de kaartautomaat de kaartservicecode activeert. Zij houdt dan de kaart voor de automaat, kiest Ophalen bestelling en vervolgens volgt ze de instructies op het scherm.

Ik vrees dat er weinig anders op zit. Inmiddels heb ik zelf 6 kaarten gekoppeld in Mijn NS en pas bij nummer zes werd mij de gang naar de kaartautomaat bespaard.
Beste Madrike, welkom op het forum. De melding dat er een ander emailadres bij ons bekend is kun je negeren. Je kunt alsnog op 'verder' klikken en vervolgens krijg je op het door jou ingevulde emailadres een kaartservicecode.
Badge +3
De procedure lijkt toch helder:

Als u een ander - voor NS nieuw - e-mailadres opgeeft, moet u om privacyredenen de kaartservicecode eerst eenmalig bij een NS-kaartautomaat (of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart) activeren voordat u de kaartservicecode per e-mail ontvangt.

En kennelijk is dat eenmalig ook met een korreltje zout te nemen, want ik moest dus vijf(!) keer naar de kaartautomaat, al gebruik ik al jaren hetzelfde e-mailadres.

Ja dat vertelde de medewerker van de klantenservice mij ook.
Helaas blijkt dit niet te kloppen. Ik heb de melding genegeerd en kreeg vervolgens een mail met de mededeling dat ik mijn product moest activeren bij een NS kaartserviceautomaat.
De NS leuker kunnen we het niet maken.
En wat is het grote probleem van even de kaart langs de automaat halen?
Hoezo Tochjo lijkt de procedure helder?
Een bij de NS bekend mailadres, voorlichting van NS servicemedewerkers die (voor de 3e keer overigens)
niet blijkt te kloppen. Een conducteur die zelf niet eens weet hoe het met de (oude) jaartrajectkaart werkt
en ondanks een getoond printscreen van de eigen NS site bij hoog en bij laag vol blijft houden dat er toch echt ingecheckt had moeten worden. Het is dat mijn dochter nog een jaartje heen en weer moet reizen voor school maar anders................
@ de luchtmacht.
Wat dacht je van even 20 km moeten rijden naar het dichtstbijzijnde station?

Overigens een vreemde vraag immers het gaat er hier om dat er kennelijk iets fout gaat bij de NS en ik
moeite moet doen om die fout te herstellen i.p.v. de NS
Het gaat toch om een Traject Vrij abonnement? Dan komt degene die reist toch vrijwel dagelijks op het station? Een kaartservicecode aanvragen is echt niets ingewikkelds en er kan weinig fout gaan als het alsnog onduidelijk is. Eventueel kan de kaartservicecode ook bij andere automaten, bijvoorbeeld in de supermarkt, worden opgehaald. Ik begrijp het probleem totaal niet en snap niet wat de reden is om er moeilijk over te doen...
Badge +3
Ik reageerde hier op Thijs NS, omdat hij iets anders schrijft dan op de website staat terwijl de procedure op de website mij duidelijk lijkt. Dat de procedure omslachtig, onnodig ingewikkeld en klantonvriendelijk is, dat is een heel ander punt.

Nog altijd lijkt het mij het eenvoudigst als u uw dochter de kaartservicecode laat ophalen.
Ik reageerde hier op Thijs NS, omdat hij iets anders schrijft dan op de website staat terwijl de procedure op de website mij duidelijk lijkt. Dat de procedure omslachtig, onnodig ingewikkeld en klantonvriendelijk is, dat is een heel ander punt.

Nog altijd lijkt het mij het eenvoudigst als u uw dochter de kaartservicecode laat ophalen.

De procedure zoals Thijs omschreef staat zo beschreven in mijn NS als optie 1
voor mensen waarvan het e-mail adres bij de NS bekend is.
Volgens de servicemedewerker aan de telefoon was mijn e-mail adres bekend bij de NS maar toch...

Overigens is het even niet zo eenvoudig de kaartservicecode op te halen als je voor school een weekje in het buitenland bent. Helaas moest er op dit moment wel een overzicht ingeleverd worden van de extra ( voor school) gemaakte reiskosten. Tsja dan moet mama maar weer een keer extra naar het stationrijden.
Als ik zo eens kijk op de adresvinder van de OV-chipkaart. Zie ik vrijwel nergens een plek waar je verder dan ongeveer 5 kilometer (en zeker nooit 20 kilometer) van een adres bent waar je de kaartservicecode kunt ophalen. Dat je dochter naar het buitenland is en er een overzicht ingeleverd moet worden is toch geen probleem dat je NS kunt verwijten?
Het gaat toch om een Traject Vrij abonnement? Dan komt degene die reist toch vrijwel dagelijks op het station? Een kaartservicecode aanvragen is echt niets ingewikkelds en er kan weinig fout gaan als het alsnog onduidelijk is. Eventueel kan de kaartservicecode ook bij andere automaten, bijvoorbeeld in de supermarkt, worden opgehaald. Ik begrijp het probleem totaal niet en snap niet wat de reden is om er moeilijk over te doen...

Tsja en ik begrijp niet waarom sommige mensen menen te moeten oordelen in de trant van het bovenstaande.
Nee mijn dochter komt niet altijd elke dag op het station. Soms is zij voor/met school op reis.
En niet iedereen heeft een winkel met NS automaat in de buurt. zucht
Als ik zo kijk op de adresvinder heeft werkelijk iedereen een winkel met OV-chipkaartautomaat in de buurt.
@ De Luchtmacht,
Als je werkelijk de moeite had genomen bovenstaande berichtgeving goed te lezen had je gezien dat er gesproken is over een station op 20 km.
Daarnaast weet ik echt niet welke adressen je allemaal in de adresvinder bekeken hebt. De mijne in elk geval niet want de dichtstbijzijnde winkel is hier al meer dan 5 km vandaan.
Weer een aanname van jou die niet klopt en inderdaad voordat je weer reageert het is niet het probleem van de NS dat wij ver van de stad/het dorp wonen, dat mijn dochter niet alle dagen met de trein reist en ik wel inzage wil hebben in haar reisgeschiedenis.

Even ter herinnering: misschien wil je even kijken naar de start van het topic?

Ik begrijp intussen wel dat je een enorme NS fan bent die zich niet kan indenken dat er mensen zijn die,
na jaren tevreden klant te zijn geweest, erg veel moeite hebben met de op dit moment
zoals tochjo ze terecht noemde omslachtige, onnodig ingewikkelde en klantonvriendelijke procedures.
Ik zal dan ook niet meer reageren op post van jou.
Als je in een uithoek gaat wonen, dan moet je de consequenties daarvan maar accepteren. Succes ermee verder!
Het begint natuurlijk al met dat je van de NS een foutmelding die geen fout is, moet negeren. Dat is volstrekt onlogisch. Je mailadres staat goed bij je gegevens en toch zegt hij dat er een ander mailadres bij NS bekend is. Volslagen onzin.
Kennelijk een bekend probleem want het zinnetje wordt steeds herhaald.
Dag madrike, stuur mij even een privébericht met de NAW-gegevens van je dochter dan kan ik kijken welk e-mailadres bij ons bekend is.
Welk adres bekend is, staat gewoon bij Mijn gegevens (althans bij ons) en dat is het adres dat we ook ingeven. Maar toch geeft hij die foutmelding. En die moet je dan negeren volgens de meneer van de NS. Vreemd, want hij popt in rood op en lijkt ernstig. Na negeren komt inderdaad een mailtje op dat adres. Dus het lijkt goed te gaan. Maar die bug moet er als eerste uit natuurlijk. Los van het feit dat het inderdaad een erg omslachtige methode is om langs zo'n station te moeten. Ieder ander bedrijf kan zo'n verificatie gewoon via internet thuis regelen.

Reageer