Kaartvernieuwing & toestemming pasfoto | NS Community

Kaartvernieuwing & toestemming pasfoto

  • 8 September 2015
  • 111 reacties
  • 41540 Bekeken


Toon eerste bericht

111 reacties

Am, deze reminder is afkomstig van ons. Geen zorgen!

Guido, je feedback wordt zeker gewaardeerd. We gaan het meenemen!
Hallo Jetteke,

Deze datum is hoogstwaarschijnlijk de geldigheid van jouw OV-chipkaart. Als je een abonnement bij NS hebt, dan zal deze jaarlijks worden verlengd. Als je dit wilt controleren is het verstandig om even met NS Klantenservice te bellen op het telefoonnummer dat ik eerder heb genoemd.


Dank je Herman
ik snap iets niet, ik krijg via GVB mijn ovchipkaart (staat gvb op met mijn pasfoto). en abonnement van NS staat er ook op, dus in principe krijg ik dan toch geen pas van jullie"?
Ik heb op 24 september geaccordeerd dat NS in de toekomst mij automatisch een nieuwe OV-chipkaart toe mag sturen.
Oftewel: ik hem toestemming gegeven mijn pasfoto opnieuw te gebruiken.

Waarom ontvang ik geen bevestiging daarvan in mijn mailbox?

Na het invullen van mijn geboortedatum en accordering verscheen alleen de tekstregel: ”We bewaren uw pasfoto zolang u een abonnement bij NS heeft.”

Volgens mij hoort NS zo’n actie duidelijker naar de klant te bevestigen. D.w.z.: een e-mailbericht te sturen waarin blijkt dat de accordering in goede orde ontvangen.
Dat had inderdaad gemoeten want nu heb je ook geen bewijs dat je NS toestemming hebt gegeven daarvoor.

Als het niet in goede orde is ontvangen (en dat gebeurt weleens bij NS...) kan je 7,50 betalen voor je nieuwe gratis kaart.
Ik hoef geen mailmeldingen meer. Wilt u mij uitschrijven s.v.p.
Badge +3
U kunt u zelf afmelden van e-mailnotificaties voor dit topic. Ga naar https://forum.ns.nl en klik rechts op Favorieten. Klik vervolgens op het kruisje rechts van dit topic om het topic uit uw favorieten te verwijderen.
I.v.m. de vraag voor kaartvernieuwing & toestemming pasfoto . Op dit moment herken ik mijzelf nog amper op de reeds bestaande foto, laat staan een conducteur :)
Mijn OV chipkaart is nog tot 07-08-2017 geldig. Maar tegen die tijd zal echt niemand mij op die foto nog herkennen :D
Dus ja, die € 7,50 betaal ik tegen die tijd gaarne voor een nieuwe OV chipkaart, waarop dan een nieuw door mij aangeleverd prentje komt te staan.
Maar nu mijn vraag. Ik ben nog in het bezit van het voordeelurenabonnement, het "oude" abonnement dat dus niet meer verkrijgbaar is. Dit abonnement wil ik beslist niet kwijt raken. Komt dit abonnement in gevaar als ik geen toestemming geef om de reeds bestaande pasfoto opnieuw mogen te gebruiken ? Of staat dit er los van ?
En ik zie iets staan dat met ingang van mei 2016 er een pasfotomodule komt, gaat dit nog door ?
Badge +3
Het al dan niet geven van toestemming voor het bewaren en gebruiken van uw pasfoto staat geheel los van de geldigheid van uw abonnement. Bij ons weten wordt inderdaad halverwege mei 2016 de mogelijkheid geboden om een nieuwe pasfoto te uploaden.
Okay bedankt Tochjo voor dit snelle antwoord. Het een en ander staat dus los van elkaar. En als ik niet reageer komt mijn oude foto eerdaags te vervallen. En heb ik daarnaast per mei 2016 de mogelijkheid om een nieuwe foto te uploaden. Daar zullen dan wel wat kosten voor worden berekend, voor het uploaden + een nieuwe OV chipkaart. Zijn deze kosten bekend ? En wat gebeurd er daarna, daar mijn huidige OV chipkaart tot 07-08-2017 geldig is ? Of wordt die eventuele van pasfoto veranderde OV chipkaart ( die van mei 2016) automatisch met 5 jaar verlengd.
Zoals ik het interpreteer betekent het niet geven van toestemming voor het bewaren van pasfoto's aan NS dat NS u nooit meer een OV-chipkaart verstrekt en dat u dat voortaan zelf moet regelen en betalen via TLS (www.ov-chipkaart.nl). Als u geen probleem hebt met het bewaren van een pasfoto van u an sich, kunt u het beste nu wel toestemming geven en dan hopen dat NS woord houdt en tzt wel de mogelijkheid biedt om een nieuwe pasfoto te uploaden. Wanneer NS nu geen toestemming heeft om een pasfoto van u te bewaren, zullen ze u later ook niet meer in de gelegenheid stellen om er een te uploaden.
Bedankt Pe_pe, dat is dan een nadenkertje. Zo zou het inderdaad kunnen verlopen. Ik heb nog enkele dagen bedenktijd om toestemming te verlenen. En nee ik heb niets tegen het bewaren van mijn pasfoto door NS. Enkel tegen het bewaren van die ene gedateerde pasfoto. Vanuit jouw beredenering gezien lijkt het ook mij slimmer om wel toestemming te verlenen. En dan zie ik wel waar het schip tegen mei 2016 strandt. Ik neem aan dat die eventuele nieuwe pasfoto van mei 2016, dan het uitgangspunt wordt voor mijn verlenging vanaf 07-08-2017 .
Pe_pe betekent dit dan ook dat het in principe nu al mogelijk is om via TLS (www.ov-chipkaart.nl) een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen, incluis een nieuwe pasfoto ? En blijf je daarbij, indien dit mogelijk is, nog steeds in het vervang-systeem van NS zitten ?
Badge +3
U kunt zeker op eigen kosten een duplicaat aanvragen, door bijvoorbeeld uw kaart als verloren op te geven. Bij het aanvragen van de vervangende kaart moet u een nieuwe pasfoto uploaden. Zo kunt u nu al een OV-chipkaart met nieuwe foto bemachtigen. Hoe NS vervolgens daarmee omgaat, durf fik niet te zeggen.
Aanvulling op Tochjo: Als een OV-chipkaart niet binnen 6 weken verloopt (of maximaal een jaar geleden is verlopen) en u wilt een NS-abonnement overzetten naar de nieuwe kaart, moet er een duplicaat worden aangevraagd. Dat kost dan geen €7,50 maar €11,00. Om deze geldklopperij door hun dochterbedrijf TLS te bevorderen, maakt NS het onmogelijk om een NS-abonnement over te zetten op een bestaande persoonlijke OV-chipkaart.
In oktober heb ik een mail gekregen om mijn OV kaart te verlengen. Helaas had ik toen echter geen computer tot mijn beschikking om te kunnen reageren. Nu is de termijn verstreken, maar ik had toch graag mijn ov verlengd. Kan dit als nog? Ik ben best bereid om mijn pasfoto opnieuw op te sturen, maar ik vind €7.50 echt te duur.
Hoi Anouk. Helaas is dit niet meer mogelijk.
Inmiddels is duidelijk dat NS zelfs bij abonnees die expliciet toestemming hebben gegeven voor het bewaren van hun pasfoto, verzuimt een nieuwe OV-chipkaart te laten toezenden. Het blijft dus een tombola of je automatisch een nieuwe OV-chipkaart ontvangt of dat je het zelf moet regelen en betalen en of je daar van NS of TLS bericht van krijgt.

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-chipkaart-21191
https://forum.ns.nl/abonnementen-2/wanneer-ontvang-mijn-nieuwe-ovchipkaart-ns-abonnement-21193

Naast dat NS hiermee abonnees op onnodige kosten en moeite jaagt, is de kans groot dat sommige abonnementhouders uit onwetendheid een lege nieuwe OV-chipkaart bestellen in plaats van een duplicaat, waardoor de kosten en moeite ook nog verdubbelen.
Waarbij overigens ook andermaal blijkt dat de Klantenservice medewerkers niet goed op de hoogte zijn of niet goed communiceren richting de klant toe.

Hopelijk wordt de communicatie echt een keer verbeterd.

De NS kan dit bv doen door mensen niet meer automatisch door te verwijzen naar TLS maar eerst vragen of mensen een NS abonnement hebben (als ze dit niet aangeven) en daarna de kaart kosteloos op te laten sturen door TLS zonder dat de klant dit zelf moet gaan regelen.
Hi ik heb een tijdje geleden toestemming gegeven maar nog geen nieuwe ov chipkaart ontvangen. 02-02-16 verloopt mijn huidige. Ontvang ik deze nog wel?
Hi ik heb een tijdje geleden toestemming gegeven maar nog geen nieuwe ov chipkaart ontvangen. 02-02-16 verloopt mijn huidige. Ontvang ik deze nog wel?

Ik ga het gelijk voor je nakijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je huidige kaartnummer en NAW-gegevens?
De site ns.nl/nieuwekaart is niet meer in de lucht???? Ik begrijp er niks van, want moet ik nou wel of niet een foto aanleveren ergens? Mijn kaart is nog een jaar geldig en ik wil niet zelf van alles hoeven regelen, het lukt me ook niet om m'n achternaam goed op de kaart te krijgen (al jaaaaaaaren niet)... Help!
Hallo IngeHa. Deze website is inderdaad niet meer in de lucht. Ben je abonnementhouder bij NS? Dan stuurt NS zeven weken voordat je kaart afloopt een productieopdracht naar OV-chipkaart.nl. Als er geen foto is of er ontbreken gegevens zoals het rekeningnummer, dan kan er geen productieopdracht verwerkt worden. In dat geval neemt OV-chipkaart.nl het proces over. OV-chipkaart.nl vraagt de ontbrekende gegevens op . Dit proces start zes weken van tevoren. Wat betreft je achternaam zou ik je willen adviseren om hierover ook even contact op te nemen met TLS (Klantenservice OV-chipkaart) via het telefoonnummer 0900-0980.
Hallo IngeHa. Deze website is inderdaad niet meer in de lucht. Ben je abonnementhouder bij NS? Dan stuurt NS zeven weken voordat je kaart afloopt een productieopdracht naar OV-chipkaart.nl. Als er geen foto is of er ontbreken gegevens zoals het rekeningnummer, dan kan er geen productieopdracht verwerkt worden. In dat geval neemt OV-chipkaart.nl het proces over. OV-chipkaart.nl vraagt de ontbrekende gegevens op . Dit proces start zes weken van tevoren. Wat betreft je achternaam zou ik je willen adviseren om hierover ook even contact op te nemen met TLS (Klantenservice OV-chipkaart) via het telefoonnummer 0900-0980.

Dank je! Dit is prettige service.
Hallo IngeHa. Deze website is inderdaad niet meer in de lucht. Ben je abonnementhouder bij NS? Dan stuurt NS zeven weken voordat je kaart afloopt een productieopdracht naar OV-chipkaart.nl. Als er geen foto is of er ontbreken gegevens zoals het rekeningnummer, dan kan er geen productieopdracht verwerkt worden. In dat geval neemt OV-chipkaart.nl het proces over. OV-chipkaart.nl vraagt de ontbrekende gegevens op . Dit proces start zes weken van tevoren. Wat betreft je achternaam zou ik je willen adviseren om hierover ook even contact op te nemen met TLS (Klantenservice OV-chipkaart) via het telefoonnummer 0900-0980.

Ik voel mezelf erg dom, maar ik probeer te bedenken wat voor mijn situatie geldt, en dat lukt me niet. Ik heb een dalurenkaart, in 2017 verloopt de chipkaart. Ik heb geen flauw idee of NS een pasfoto van mij bezit; volgens de info hierboven, zou bij ontbreken van een pasfoto TLS het proces overnemen; maar betekent dat dan dat er voor de nieuwe kaart betaald moet worden en staat het abonnement dan vanzelf op de nieuwe kaart? Tot slot: is er een mogelijkheid om te weten te komen of NS over mijn pasfoto beschikt?

Reageer