Kaartvernieuwing & toestemming pasfoto | NS Community

Kaartvernieuwing & toestemming pasfoto

  • 8 September 2015
  • 111 reacties
  • 41540 Bekeken

Laatste update: 09-09-2015 om 13.34 uur.

Hieronder een Vraag en Antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem gerust in dit topic! Ik beantwoord je vragen graag.


Vanaf 31 augustus tot medio september vragen we bijna 1 miljoen NS abonnees toestemming nodig om de pasfoto van je huidige OV chipkaart opnieuw te mogen gebruiken, zodat je als NS abonnementhouder automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd krijgt.

Waarom stuurt NS mij een email/ brief om mij te vragen mijn pasfoto langer te mogen bewaren?
Volgens onze voorwaarden mogen wij pasfoto’s van onze klanten die ons daar akkoord voor hebben gegeven, maximaal vijf jaar in ons bezit houden. Daarna verwijderen wij de betreffende pasfoto uit onze systemen, tenzij u als klant akkoord gaat met het langer bewaren van uw pasfoto. Voor het maken van een nieuwe OV-chipkaart hebben wij uw pasfoto nodig. Indien u niet langer wilt dat wij uw pasfoto bewaren kunnen wij niet uw nieuwe OV-chipkaart aanvragen. U dient dan zelf uw nieuwe OV-chipkaart kaart aan te vragen.

Waarom heeft NS een pasfoto van mij nodig?
NS gebruikt uw pasfoto om daarmee namens u een OV-chipkaart aan te kunnen vragen bij OV-chipkaart.nl. Indien wij uw pasfoto hebben kunnen wij de aanvraag voor u als abonnementhouder doen en hoeft u dat dus niet zélf te doen. Als extra dienstverlening richting onze klanten doen wij dit op onze kosten. U betaalt dus geen € 7,50 – zoals u die wel zou betalen indien u zelf uw nieuwe OV-chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart.nl.

Wie ontvangt dit bericht?
Alle NS-abonnementhouders waar NS een pasfoto van heeft.

Ik heb geen mailing gehad. Hoe kan dat?
De mailing wordt in drie fases verstuurd. Mogelijk krijg je hem nog.

Wat moet ik doen als ik de mailing heb gehad?
Ga naar dezepagina en geef aan of je akkoord of niet akkoord gaat. Klik op ‘bevestig’ en je bericht is opgeslagen (zie afbeelding onderaan dit bericht).

Kan ik ook bellen om toestemming te geven?
Nee. Dit kan alleen via www.ns.nl/nieuwekaart.

Wat gebeurt er al ik toestemming geef?
Door akkoord te geven, geef je NS toestemming je pasfoto te bewaren zolang je abonnement duurt. Hierdoor krijg je als NS abonnementhouder automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd.

Wat gebeurt er als ik geen toestemming geef?
Door niet akkoord te gaan, heeft NS jouw pasfoto niet meer. Dit betekent dat er vanuit NS geen productieopdracht naar OV-chipkaart.nl verstuurd kan worden.

Wat gebeurt er als ik niet reageer?
NS stuurt een reminder met het verzoek dit alsnog te doen. Als je ook hier niet op reageert, gaan we er vanuit dat je niet akkoord gaat, en wordt je pasfoto alsnog verwijderd bij NS.

Mijn huidige OV-chipkaart is nog een hele tijd geldig. Waarom moet ik nu al toestemming geven?
Wij sturen nu alvast naar alle abonnementhouders deze mailing, om te zorgen dat onze gegevens actueel zijn en jij als klant automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. We zeggen dan ook bewust dat je kaart op termijn vernieuwd moet worden (en niet binnenkort).

Ik krijg de foutmelding ‘combinatie kaartnummer en geboortedatum komt niet overeen.’
Probeer je geboortedatum andersom in te vullen. Ben je 5 maart 1950 geboren? Probeer dan zowel 05-03-1950 als 03-05-1950. Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met Klantenservice via 030-751 51 55. Mogelijk komen de gegevens die gekoppeld zijn aan je kaart niet overeen met de gegevens die bij NS bekend zijn. NS kan dit voor je uitzoeken.

Ik wil een nieuwe pasfoto op mijn volgende OV-chipkaart. Kan dat?
Wanneer je niet akkoord gaat, gooit NS je pasfoto weg. Dit betekent dat jij zelf een pasfoto kunt leveren aan TLS. De kaart wordt dan echter niet gratis geleverd. Ga je wel akkoord, dan levert NS de pasfoto die zij in haar bezit heeft aan TLS. Het is dan niet mogelijk een andere foto aan te leveren, omdat TLS de geleverde pasfoto gebruikt. Wij hopen volgend jaar een aangepaste pasfotomodule te hebben waarbij het mogelijk is de pasfoto te wijzigen.

Mijn kaart verloopt in 2016, maar is in dusdanige slechte staat dat ik hem graag eerder gratis zou laten vervangen.
Je dient zelf een duplicaat aan te vragen via OV-chipkaart.nl. Dit kan via 0900-0980 of www.ov-chipkaart.nl.

Staat mijn NS abonnement op de nieuwe kaart?
Ja.

Wat gebeurt er met het saldo?
Heb je automatisch opwaarderen aanstaan? Dan wordt dit gewoon meegenomen op de nieuwe kaart. Heb je dit niet, maar staat er nog saldo op de oude kaart? Dan krijg je dit door TLS op je rekening teruggestort. Op de nieuwe kaart kun je weer nieuw saldo laden.

Hoe lang is een OV-chipkaart geldig?
Een OV-chipkaart is vijf jaar geldig. Na vijf jaar verloopt de geldigheidsduur van een OV-chipkaart en dient deze vervangen te worden door een nieuwe OV-chipkaart. Het is niet mogelijk om met een ongeldige OV-chipkaart te reizen.

Hoe weet ik hoe lang mijn OV-chipkaart geldig is?
Dit ziet u aan de geldigheidsdatum rechts onderaan uw OV-chipkaart.

Hoe vraag ik nu als klant een nieuwe OV-chipkaart aan wanneer deze bijna verloopt?
Dan vraagt NS namens u – indien we in het bezit zijn van uw pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. U ontvangt dan enige weken voordat uw huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos uw nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. U hoeft hier verder niets voor te doen.

Hoe vraag ik als klant een nieuwe OV-chipkaart aan als NS geen foto meer van mij heeft?
Dat dient te gebeuren via https://www.ovchipkaart.nl/klantenservice/zelfregelen/kaartvernieuwen/kaartnummerinvoerenpagina/. Op deze link kun je pas een nieuwe OV-chipkaart aanvragen als deze binnen 6 weken verloopt.

Kan NS mijn bestaande pasfoto opnieuw gebruiken voor mijn nieuwe OV-chipkaart?
Dat kan als deze pasfoto niet langer dan 5 jaar geleden bij NS is aangeleverd. Indien uw pasfoto (bijna) vijf jaar oud is, vraagt NS u opnieuw om toestemming om de betreffende pasfoto langer te bewaren.

Ik wil de toestemming om mijn huidige pasfoto te gebruiken intrekken. Hoe doe ik dat?
Indien uw pasfoto (bijna) vijf jaar oud is; wordt deze zonder uw hernieuwde akkoord verwijderd uit onze systemen. Indien uw foto korter dan vijf jaar in ons bezit is, kunt u ook uw toestemming intrekken. Ga hiervoor naar dezepagina en kies ‘nee, geen toestemming’.

Wordt mijn OV-chipkaart automatisch vernieuwd wanneer deze bijna verloopt?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan vraagt NS namens jou – indien we in het bezit zijn van een pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. Je ontvangt dan enige weken voordat je huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos een nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. Je hoeft hier verder niets voor te doen.

Krijg ik vanzelf bericht wanneer ik mijn OV-chipkaart moet vernieuwen?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan stuurt NS zeven weken voordat je kaart afloopt een productieopdracht naar OV-chipkaart.nl. Als er geen foto is of er ontbreken gegevens zoals het rekeningnummer, dan kan er geen productieopdracht verwerkt worden. In dat geval neemt OV-chipkaart.nl het proces over. OV-chipkaart.nl vraagt de ontbrekende gegevens op . Dit proces start zes weken van tevoren. Recent heeft ook NS een bericht uitgestuurd naar een grote groep klanten, met hierin het verzoek om toestemming vragen hun pasfoto te mogen bewaren voor servicedoeleinden, zo lang zij een contract met NS hebben.

Ik heb geen bericht gehad. Wat nu?
De kaart wordt ongeveer drie weken voorafgaand het verlopen opgestuurd. Als jij daarvoor nog niets hebt vernomen, hoeft dit niet te betekenen dat er iets is misgegaan. Mocht je twee weken voor het verlopen van je kaart nog niets hebben gehoord of ontvangen, dan kan het zijn dat wij een oud (mail)adres van je hebben. Dit kun je controleren door te bellen met Klantenservice, via 030-751 51 55. Je kunt de kaart zelf vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen.htm.

Ik wil een nieuwe pasfoto op de nieuwe OV-chipkaart.
Het is nu nog niet mogelijk een nieuwe pasfoto aan te leveren. Wanneer je toch een nieuwe pasfoto wil op de nieuwe OV-chipkaart, dien je geen akkoord te geven voor het behoud van de huidige pasfoto bij NS. Je krijgt vervolgens van Klantenservice OV-chipkaart vanzelf bericht dat je OV-chipkaart verloopt. Via een formulier kun je dan de gewenste pasfoto opsturen, die vervolgens wordt gebruikt voor de productie van de nieuwe kaart. Omdat de productie nu niet via NS loopt, betaal je wel de kosten voor een nieuwe kaart. (toevoeging: deze kosten worden door NS niet vergoed).

111 reacties

Wat een mistige kwestie. Citaat: "U betaalt dus geen € 7,50 – zoals u die wel zou betalen indien u zelf uw nieuwe OV-chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart.nl." Maar ik heb voorheen nooit zelf een ov-chipkaart aangevraagd. Bij de invoering van de ov-chipkaart stuurde NS mij op eigen initiatief en ongevraagd een chipkaart. Ik vond dat overigens een prima initiatief omdat duidelijk was dat die kaart onontkoombaar zou worden. Maar wat is er sindsdien veranderd waardoor ik nu zelf een nieuwe kaart zou moeten aanvragen, in plaats van wederom NS? Er ontbreekt voor mijn gevoel iets in deze kwestie.
Badge +3
NS kan alleen een nieuwe OV-chipkaart sturen als NS een pasfoto van u heeft. Dit hele topic draait er juist om dat NS toestemming nodig heeft om die pasfoto te mogen bewaren.
Dat bedoel ik niet. Ik wil weten waarom NS eerst zonder toestemming te vragen en op eigen initiatief een kaart voor mij/ons heeft aangemaakt, en waarom dat nu anders is.
Hoi Mdaane.

NS kon alleen een kaart voor jou maken nadat jij aan NS een pasfoto hebt verstrekt. Heb je een Voordeelurenabonnement? Mocht je dit abonnement inderdaad al hebben voor de invoering van de OV-chipkaart, dan had je een gele kaart zonder pasfoto en zonder chip. Met de invoering van de chipkaart heeft NS ervoor gezorgd dat jij gratis vanzelf zo'n kaart kreeg, en heeft NS jou expliciet gevraagd om een pasfoto te sturen, middels een pasfotoformulier dat wij je hebben toegestuurd.
Laatste update: 09-09-2015 om 13.34 uur.
Hieronder een Vraag en Antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem gerust in dit topic! Ik beantwoord je vragen graag.

Hoi Sivan,

Ik heb nu ondertussen vijf keer geprobeerd toestemming te geven om mijn OV kaart automatisch te verlengen maar ik blijf een fout melding krijgen. Nummer kaart klopt en geboorte datum ook!! Wat moet ik nu doen?


Vanaf 31 augustus tot medio september vragen we bijna 1 miljoen NS abonnees toestemming nodig om de pasfoto van je huidige OV chipkaart opnieuw te mogen gebruiken, zodat je als NS abonnementhouder automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd krijgt.

Waarom stuurt NS mij een email/ brief om mij te vragen mijn pasfoto langer te mogen bewaren?
Volgens onze voorwaarden mogen wij pasfoto’s van onze klanten die ons daar akkoord voor hebben gegeven, maximaal vijf jaar in ons bezit houden. Daarna verwijderen wij de betreffende pasfoto uit onze systemen, tenzij u als klant akkoord gaat met het langer bewaren van uw pasfoto. Voor het maken van een nieuwe OV-chipkaart hebben wij uw pasfoto nodig. Indien u niet langer wilt dat wij uw pasfoto bewaren kunnen wij niet uw nieuwe OV-chipkaart aanvragen. U dient dan zelf uw nieuwe OV-chipkaart kaart aan te vragen.

Waarom heeft NS een pasfoto van mij nodig?
NS gebruikt uw pasfoto om daarmee namens u een OV-chipkaart aan te kunnen vragen bij OV-chipkaart.nl. Indien wij uw pasfoto hebben kunnen wij de aanvraag voor u als abonnementhouder doen en hoeft u dat dus niet zélf te doen. Als extra dienstverlening richting onze klanten doen wij dit op onze kosten. U betaalt dus geen € 7,50 – zoals u die wel zou betalen indien u zelf uw nieuwe OV-chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart.nl.

Wie ontvangt dit bericht?
Alle NS-abonnementhouders waar NS een pasfoto van heeft.

Ik heb geen mailing gehad. Hoe kan dat?
De mailing wordt in drie fases verstuurd. Mogelijk krijg je hem nog.

Wat moet ik doen als ik de mailing heb gehad?
Ga naar www.ns.nl/nieuwekaart en geef aan of je akkoord of niet akkoord gaat. Klik op ‘bevestig’ en je bericht is opgeslagen (zie afbeelding onderaan dit bericht).

Kan ik ook bellen om toestemming te geven?
Nee. Dit kan alleen via www.ns.nl/nieuwekaart.

Wat gebeurt er al ik toestemming geef?
Door akkoord te geven, geef je NS toestemming je pasfoto te bewaren zolang je abonnement duurt. Hierdoor krijg je als NS abonnementhouder automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd.

Wat gebeurt er als ik geen toestemming geef?
Door niet akkoord te gaan, heeft NS jouw pasfoto niet meer. Dit betekent dat er vanuit NS geen productieopdracht naar OV-chipkaart.nl verstuurd kan worden.

Wat gebeurt er als ik niet reageer?
NS stuurt een reminder met het verzoek dit alsnog te doen. Als je ook hier niet op reageert, gaan we er vanuit dat je niet akkoord gaat, en wordt je pasfoto alsnog verwijderd bij NS.

Mijn huidige OV-chipkaart is nog een hele tijd geldig. Waarom moet ik nu al toestemming geven?
Wij sturen nu alvast naar alle abonnementhouders deze mailing, om te zorgen dat onze gegevens actueel zijn en jij als klant automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. We zeggen dan ook bewust dat je kaart op termijn vernieuwd moet worden (en niet binnenkort).

Ik krijg de foutmelding ‘combinatie kaartnummer en geboortedatum komt niet overeen.’
Probeer je geboortedatum andersom in te vullen. Ben je 5 maart 1950 geboren? Probeer dan zowel 05-03-1950 als 03-05-1950. Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met Klantenservice via 030-751 51 55. Mogelijk komen de gegevens die gekoppeld zijn aan je kaart niet overeen met de gegevens die bij NS bekend zijn. NS kan dit voor je uitzoeken.

Ik wil een nieuwe pasfoto op mijn volgende OV-chipkaart. Kan dat?
Wanneer je niet akkoord gaat, gooit NS je pasfoto weg. Dit betekent dat jij zelf een pasfoto kunt leveren aan TLS. De kaart wordt dan echter niet gratis geleverd. Ga je wel akkoord, dan levert NS de pasfoto die zij in haar bezit heeft aan TLS. Het is dan niet mogelijk een andere foto aan te leveren, omdat TLS de geleverde pasfoto gebruikt. Wij hopen volgend jaar een aangepaste pasfotomodule te hebben waarbij het mogelijk is de pasfoto te wijzigen.

Mijn kaart verloopt in 2016, maar is in dusdanige slechte staat dat ik hem graag eerder gratis zou laten vervangen.
Je dient zelf een duplicaat aan te vragen via OV-chipkaart.nl. Dit kan via 0900-0980 of www.ov-chipkaart.nl.

Staat mijn NS abonnement op de nieuwe kaart?
Ja.

Wat gebeurt er met het saldo?
Heb je automatisch opwaarderen aanstaan? Dan wordt dit gewoon meegenomen op de nieuwe kaart. Heb je dit niet, maar staat er nog saldo op de oude kaart? Dan krijg je dit door TLS op je rekening teruggestort. Op de nieuwe kaart kun je weer nieuw saldo laden.

Hoe lang is een OV-chipkaart geldig?
[/b[Een OV-chipkaart is vijf jaar geldig. Na vijf jaar verloopt de geldigheidsduur van een OV-chipkaart en dient deze vervangen te worden door een nieuwe OV-chipkaart. Het is niet mogelijk om met een ongeldige OV-chipkaart te reizen.

[b]Hoe weet ik hoe lang mijn OV-chipkaart geldig is?
[/b[Dit ziet u aan de geldigheidsdatum rechts onderaan uw OV-chipkaart.

[b]Hoe vraag ik nu als klant een nieuwe OV-chipkaart aan wanneer deze bijna verloopt?
Dan vraagt NS namens u – indien we in het bezit zijn van uw pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. U ontvangt dan enige weken voordat uw huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos uw nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. U hoeft hier verder niets voor te doen.

Hoe vraag ik als klant een nieuwe OV-chipkaart aan als NS geen foto meer van mij heeft?
Dat dient te gebeuren via https://www.ovchipkaart. nl/klantenservice/zelfregelen/kaartvernieuwen/kaartnummerinvoerenpagina/. Op deze link kun je pas een nieuwe OV-chipkaart aanvragen als deze binnen 6 weken verloopt.

Kan NS mijn bestaande pasfoto opnieuw gebruiken voor mijn nieuwe OV-chipkaart?
Dat kan als deze pasfoto niet langer dan 5 jaar geleden bij NS is aangeleverd. Indien uw pasfoto (bijna) vijf jaar oud is, vraagt NS u opnieuw om toestemming om de betreffende pasfoto langer te bewaren.

Ik wil de toestemming om mijn huidige pasfoto te gebruiken intrekken. Hoe doe ik dat?
Indien uw pasfoto (bijna) vijf jaar oud is; wordt deze zonder uw hernieuwde akkoord verwijderd uit onze systemen. Indien uw foto korter dan vijf jaar in ons bezit is, kunt u ook uw toestemming intrekken. Ga hiervoor naar www.ns.nl/nieuwekaart en kies ‘nee, geen toestemming’.

Wordt mijn OV-chipkaart automatisch vernieuwd wanneer deze bijna verloopt?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan vraagt NS namens jou – indien we in het bezit zijn van een pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. Je ontvangt dan enige weken voordat je huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos een nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. Je hoeft hier verder niets voor te doen.

Krijg ik vanzelf bericht wanneer ik mijn OV-chipkaart moet vernieuwen?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan stuurt NS zeven weken voordat je kaart afloopt een productieopdracht naar OV-chipkaart.nl. Als er geen foto is of er ontbreken gegevens zoals het rekeningnummer, dan kan er geen productieopdracht verwerkt worden. In dat geval neemt OV-chipkaart.nl het proces over. OV-chipkaart.nl vraagt de ontbrekende gegevens op . Dit proces start zes weken van tevoren. Recent heeft ook NS een bericht uitgestuurd naar een grote groep klanten, met hierin het verzoek om toestemming vragen hun pasfoto te mogen bewaren voor servicedoeleinden, zo lang zij een contract met NS hebben.

Ik heb geen bericht gehad. Wat nu?
De kaart wordt ongeveer drie weken voorafgaand het verlopen opgestuurd. Als jij daarvoor nog niets hebt vernomen, hoeft dit niet te betekenen dat er iets is misgegaan. Mocht je twee weken voor het verlopen van je kaart nog niets hebben gehoord of ontvangen, dan kan het zijn dat wij een oud (mail)adres van je hebben. Dit kun je controleren door te bellen met Klantenservice, via 030-751 51 55. Je kunt de kaart zelf vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen.htm.
@Wilbert61 Zou je mij een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens + kaartnummer? Dan ga ik kijken waarom het niet lukt. Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.
Eerder dit jaar is mijn nieuwe OV kaart opgestuurd, zonder dat ik toestemming heb gegeven van het hergebruiken van mijn foto. Hoe kan dat dan?
De pasfoto die de NS op mijn OV-kaart heeft geprint is naar schatting 15 jaar oud. (Ook raar dat de NS dan nu zegt dat mijn foto maar 5 jaar gebruikt mag worden.) Inmiddels is mijn haar grijs en dun geworden en ben ik drie brillen verder dan de bril die getoond wordt. Ik begrijp dat het nog een jaar duurt voor een systeem beschikbaar is dat een nieuwe foto kan verwerken. Ik heb er persoonlijk geen bezwaar tegen als een jeugdiger foto wordt gebruikt, maar uw personeel in de trein denkt daar wellicht anders over. Sommige conducteurs lopen tegenwoordig zelfs met handboeien rond. Wat is wijsheid in dit geval?
Gaan alle NS-producten automatisch over op de nieuwe chipkaart? Dus niet alleen traject maar ook daluren, meereizende kinderen etc?
@Wilbert61 Zou je mij een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens + kaartnummer? Dan ga ik kijken waarom het niet lukt. Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.

Hoi Brian. Dat is prima. Wat is je mail adres?
@Wilbert61 Zou je mij een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens + kaartnummer? Dan ga ik kijken waarom het niet lukt. Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.

Hoi Brian. Dat is prima. Wat is je mail adres?


Lees even wat Brian NS schrijft en volg de instructies om hem een privébericht te sturen. Mailen kan niet.
Ik vind het raar dat ik zou moeten betalen voor een nieuwe kaart, als ik de pasfoto wil veranderen. Inmiddels lijk ik steeds minder op de oude foto en over 5 jaar is dat zeker het geval. Zou de NS niet minstens eens in de 5 jaar de gelegenheid moeten geven om de pasfoto te vervangen, zonder bijkomende kosten, als was het maar om zichzelf tegen misbruik van de kaart te beschermen?
Ik vind het ook raar dat ik naar een wazige site https://nsnieuwekaart.actiesite-2organize.com wordt geleid voor het invoeren van mijn gegevens. Gegeven de discussie hier geloof ik wel dat het legitiem is, maar mijn eerste gedachte als ik naar vage sites wordt geleid is toch dat er iets niet pluis is. Tipje voor de volgende keer.

Dreigen met bijkomende kosten als je niet snel reageert is overigens ook volledig in line met standaard phishing tactieken.
Beste,
Zojuist heb ik een mailtje gehad met een verzoek om persoonsgegevens in te voeren.
Echter veranderd de domeinnaam naar 'https://nsnieuwekaart.actiesite-2organize.com', duidelijk niet het domein van de NS.
Klopt dat? Of gaat het hier om een 'Phishing' actie?
Ik hoor het graag!
Gezien dat Tripolis wordt gebruikt als mail partij lijkt het mij geen Phishing actie,
maar hoe moeilijk is het om een subdomein aan te maken dat naar het domein van 2organize verwijst?

2organize.com ziet er uit als een legitieme marketing partij maar helaas hebben ze kennelijk nog nooit van Phishing gehoord en is het raar dat zij onze persoonsgegevens aan het verzamelen zijn.
Zeker omdat er verder geen enkele melding van wordt gemaakt.

In de privacy voorwaarden van de NS staat "Wij geven uw gegevens onder geen beding aan derden."

Oops?
Hoi Guido!

Er is hier sprake van een fullfillment partij die data verzamelt. Er is dus geen sprake van het verstrekken van gegevens aan derden.
Ik heb een email ontvangen van het volgende e-mailadres: Nederlandse Spoorwegen [mail@ezine.ns.nl]
Mijn vraag is of dit het e-mailadres van de NS?

Alvast bedankt.
Hoi Am. Deze e-mail komt van ons! Ik neem aan dat je de nieuwsbrief hebt gehad?
Het is het herinneringsmailtje:
"HERINNERING. Uw OV chipkaart verloopt binnenkort. Wij helpen u graag met de aanvraag van uw nieuwe kaart."

Ik kan dus veilig de link openen?
Hoi Am. Deze e-mail komt van ons! Ik neem aan dat je de nieuwsbrief hebt gehad?

Ik heb een printscreen van de email gemaakt: http://s6.postimg.org/42m708qdd/Email.jpg
Hoi Guido!

Er is hier sprake van een fullfillment partij die data verzamelt. Er is dus geen sprake van het verstrekken van gegevens aan derden.


Sorry, maar hoe is een externe partij die 'invulling' (fullfillment) namens de NS verzorgt geen derde?

Dat is mijn probleem helemaal niet - hoe kunnen wij als klant weten dat het gaat om een legitieme mail?
Inmiddels begrijp ik uit de antwoorden dat dit gelukkig het geval is. :$

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee in de toekomst!
Voor mij geldt dat ik net een nieuwe OV‑chipkaart met daarop mijn NS‑abonnement heb (met een zeker tien jaar oude foto erop). De kaart is geldig tot 1-6-2019. Ik denk dat ik tegen die tijd (dan ben ik 72 jaar) geen nieuwe kaart meer neem; ik haal het geld er nu al niet uit omdat is niet zo'n reiziger ben. Ik heb van de ns een herinneringsmail gekregen. Als ik niet reageer, dus geen foto stuur, stopt mijn abonnement dan automatisch?
Hallo Jetteke, het abonnement loopt gewoon door als je geen verzoek tot beëindiging indient. Als je jouw abonnement wilt laten beëindigen dan kun je hiervoor bellen met NS Klantenservice. NS Klantenservice is bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Hallo Jetteke, het abonnement loopt gewoon door als je geen verzoek tot beëindiging indient. Als je jouw abonnement wilt laten beëindigen dan kun je hiervoor bellen met NS Klantenservice. NS Klantenservice is bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Hallo Herman, dank voor je antwoord. Een andere vraag is: hoeveel tijd voor 1-6-2019 moet ik dan opzeggen en hoe onthoud ik dat?
Hallo Jetteke,

Deze datum is hoogstwaarschijnlijk de geldigheid van jouw OV-chipkaart. Als je een abonnement bij NS hebt, dan zal deze jaarlijks worden verlengd. Als je dit wilt controleren is het verstandig om even met NS Klantenservice te bellen op het telefoonnummer dat ik eerder heb genoemd.

Reageer