beantwoord

kan de NS mijn nieuwe OV-chipkaart eerder toezenden?

• 12 september 2015
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

Geachte lezer,
Ik zou mijn nieuwe NS OV-chipkaart 2-3 weken voor het verlopen ervan (28 juni 2016) ontvangen. Qua vakantie is dat nog net op tijd, maar er is een probleem: op mijn huidige kaart staat ook een abonnement van Connexxion (NH-dalvrij-65+) wat ergens in augustus 2016 eindigt. Dat abonnement moet op de nieuwe kaart komen via (o.a.?) www.ovchipkaart.nl. Maar ik wil geen 2 kaarten, bovendien kost die nieuwe kaart geld en ik betaal niet met IDEAL (onveilig!). Ik zal met Connexxion de procedure regelen (misschien heeft u een tip??).
Maar nu dat probleem: als u mij de nieuwe kaart in begin juni toezend en ik daarvan het # aan Connexxion meld*) (ik denk dat het zo gaat) komt het Connexxion-abonnement pas 6 weken later op die nieuwe kaart van u, dus eind juli 2015, en heb ik dus ruim een maand geen abonnement bij de bus.
Dus mijn vraag: kunt u de nieuwe OV-chipkaart een maand eerder toezenden. En hoe regel ik dat dan met de NS?
😉 ALS de nieuwe OV-chipkaart van de NS hetzelfde kaart# heeft, en is dat zo??, dan kan ik de overzetprocedure bij connexxion eerder op gang zetten.
Alvast dank voor uw reaktie
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 september 2015, 21:51

Als u een nieuwe kaart ontvangt omdat de oude bijna verloopt, dan worden alle abonnementen automatisch overgezet op de nieuwe kaart. Dit geldt ook voor abonnementen van andere vervoerders, ook als NS zorgt voor de nieuwe kaart.

Overigens heeft elke kaart een eigen nummer. Uw nieuwe kaart kan dus niet hetzelfde kaartnummer hebben als uw oude kaart.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Als u een nieuwe kaart ontvangt omdat de oude bijna verloopt, dan worden alle abonnementen automatisch overgezet op de nieuwe kaart. Dit geldt ook voor abonnementen van andere vervoerders, ook als NS zorgt voor de nieuwe kaart.

Overigens heeft elke kaart een eigen nummer. Uw nieuwe kaart kan dus niet hetzelfde kaartnummer hebben als uw oude kaart.

****Dank voor uw Re, correbor

Reageer