Skip to main content
Antwoord

Kan geen OV kaart bestellen bij afsluiten abonnement

  • May 19, 2025
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Het lukt me niet om een kaart met abonnement aan te vragen. Ik vink bestel een nieuwe OV kaart aan en upload een foto. Vervolgens krijg ik bij betaling de melding:

Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.

Maar ik ben dus nieuw en heb geen kaart en ik heb net een account aangemaakt. De klantenservice weet het ook niet en verwijst me naar de website van ov chipkaart en daar kan ik 1 bestellen voor 7,50 en dan willen zij dat geld wel retourneren. Hebben meer mensen dit probleem? En is het misschien tijdelijk o.i.d.? Of doe ik toch iets verkeerd?

Beste antwoord door Sander-VH

Hallo Sander,

 

Traject vrij maar hoe is het mogelijk, het is net toch gelukt.

Geen idee of het een storing was o.i.d.? Dat lijkt er wel op. Ik krijg alleen geen bevestiging in de mail, het geld is wel van mijn rekening af.

Een bevestiging kan even duren. Mocht je die over een paar uur nog niet hebben, controleer dan even je spam folder of neem even contact op met klantenservice. In de betaling staat als het goed is een ordernummer. Op basis daarvan kunnen zij dan een controle doen. Fijn dat het gelukt is!

3 reacties

Sander-VH
  • NS Hoofdconducteur
  • May 19, 2025

Het lukt me niet om een kaart met abonnement aan te vragen. Ik vink bestel een nieuwe OV kaart aan en upload een foto. Vervolgens krijg ik bij betaling de melding:

Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.

Maar ik ben dus nieuw en heb geen kaart en ik heb net een account aangemaakt. De klantenservice weet het ook niet en verwijst me naar de website van ov chipkaart en daar kan ik 1 bestellen voor 7,50 en dan willen zij dat geld wel retourneren. Hebben meer mensen dit probleem? En is het misschien tijdelijk o.i.d.? Of doe ik toch iets verkeerd?

Welk abonnement wilde je bestellen?


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • May 19, 2025

Hallo Sander,

 

Traject vrij maar hoe is het mogelijk, het is net toch gelukt.

Geen idee of het een storing was o.i.d.? Dat lijkt er wel op. Ik krijg alleen geen bevestiging in de mail, het geld is wel van mijn rekening af.


Sander-VH
  • NS Hoofdconducteur
  • Antwoord
  • May 19, 2025

Hallo Sander,

 

Traject vrij maar hoe is het mogelijk, het is net toch gelukt.

Geen idee of het een storing was o.i.d.? Dat lijkt er wel op. Ik krijg alleen geen bevestiging in de mail, het geld is wel van mijn rekening af.

Een bevestiging kan even duren. Mocht je die over een paar uur nog niet hebben, controleer dan even je spam folder of neem even contact op met klantenservice. In de betaling staat als het goed is een ordernummer. Op basis daarvan kunnen zij dan een controle doen. Fijn dat het gelukt is!