beantwoord

kan ik met meerdere mensen tegelijk op 1 kaart reizen?

• 8 juli 2014
  • 7 reacties
  • 13654 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb een chipkaart zonder foto. Als ik met mijn dochter van 12 reis of met mijn man kunnen we dan samen doen met de kaart of moet ik 3 kaarten aanschaffen voor geval we ooit samen gaan reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 8 juli 2014, 15:30

Ja dan gaat dat met drie kaarten. U kunt niet samen op een kaart reizen, iedereen moet persoonlijk kunnen inchecken als vuistregel. Overigens kan het reizen met een persoonlijke ov-chipkaart (met foto) dan wel behoorlijke voordelen hebben. De chipkaarten, ook de anonieme zijn momenteel wel te bestellen voor 2 euro per stuk dus de schade valt mee. Het is vanaf morgen vrij lastig zonder ov-chipkaart te reizen al zijn er nog wel mogelijkheden.

Een e-ticket tegen vol tarief kan thuis wel worden afgedrukt maar zelfs als u ook maar een beetje reist, kan bijvoorbeeld een dalvoordeelurenabonnement snel uit. Voor 29 euro reist u in de daluren met 40 procent korting en de persoonlijke ovchipkaart is bij de prijs inbegrepen. Als uw man en dochter samenreiskorting op hun kaart zetten, dat kost niks, reist u alle drie als u samenreist in de daluren al met 40 procent korting. Dat heb je er bij een langer retour de eerste keer al uit.

Het is even wennen maar als u slim gebruik maakt van het systeem is het werken met de ov-chipkaart eerder lonend dan lastig.
Bekijk origineel

7 reacties

Ik heb een chipkaart zonder foto. Als ik met mijn dochter van 12 reis of met mijn man kunnen we dan samen doen met de kaart of moet ik 3 kaarten aanschaffen voor geval we ooit samen gaan reizen?

Hoi nicky,

Je kan niet meerdere personen op 1 kaart laten reizen. Als ik het zo lees, heeft u geen NS-abonnement, dan zou het interessanter zijn om E-tickets te kopen als je gaat reizen. Deze blijven beschikbaar voor de incidentele reizigers en daar is geen toeslag op. Mocht u met al het OV willen reizen, dan moet u inderdaad 3 kaarten aanschaffen. Ik hoop zo wat duidelijkheid te hebben kunnen verschaffen.
Reputatie 7
Badge +4
Ja dan gaat dat met drie kaarten. U kunt niet samen op een kaart reizen, iedereen moet persoonlijk kunnen inchecken als vuistregel. Overigens kan het reizen met een persoonlijke ov-chipkaart (met foto) dan wel behoorlijke voordelen hebben. De chipkaarten, ook de anonieme zijn momenteel wel te bestellen voor 2 euro per stuk dus de schade valt mee. Het is vanaf morgen vrij lastig zonder ov-chipkaart te reizen al zijn er nog wel mogelijkheden.

Een e-ticket tegen vol tarief kan thuis wel worden afgedrukt maar zelfs als u ook maar een beetje reist, kan bijvoorbeeld een dalvoordeelurenabonnement snel uit. Voor 29 euro reist u in de daluren met 40 procent korting en de persoonlijke ovchipkaart is bij de prijs inbegrepen. Als uw man en dochter samenreiskorting op hun kaart zetten, dat kost niks, reist u alle drie als u samenreist in de daluren al met 40 procent korting. Dat heb je er bij een langer retour de eerste keer al uit.

Het is even wennen maar als u slim gebruik maakt van het systeem is het werken met de ov-chipkaart eerder lonend dan lastig.
Badge
Nicky, welkom op het forum. Je mag niet samen op 1 kaart reizen. Vanaf vandaag moet iedereen in- en uitchecken met een OV-chipkaart. Reis je weinig, dan kan je ook een eenmalige ov-chipkaart kopen of inderdaad een E-ticket kopen. (zonder korting) Op dit moment hebben we een actie, Dal Voordeel ipv €50 voor €29,- (wat Thom schrijft) Het Dal Voordeel abonnement (40% korting in de daluren) moet wel op een persoonlijke OV-chipkaart geladen worden. En je mag max. 3 mensen meenemen en zij ontvangen in de daluren ook 40% korting. Voor meer informatie over het Dal Voordeel zie, Dal Voordeel abonnement
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Groet, Leny
ns zal wel blij zijn vandaag iedereen 20 euro afhandig maken SCHAAM JE!
Ik vind t echt belachelijk eigenlijk! Ik reis ongeveer 3 x per jaar met de trein, heb 4 kinderen en moet dus voor iedereen een kaart aanschaffen waar per persoon €20,- op moet staan!! Dat is gewoon in een keer even €100,- kwijt zonder nog aanschaf en de reiskosten........ Ik blijf het echt belachelijk vinden en een rotsysteem!
Reputatie 7
Badge +4
Welnee, wat een onzin. Er wordt je niks afhandig gemaakt. Je kunt in jouw situatie nog gewoon een papieren kaartje per reiziger uit het automaat halen voor een enkeltje of retour. Het kan ook met een e-ticket. Dat scheelt 1 euro per kaartje maar je moet het dan zelf afdrukken van te voren. In beide gevallen hoef je helemaal geen ov-chipkaart aan te schaffen en er dus ook geen saldo op te zetten.

Als uw kinderen jonger zijn dan 12 kunnen ze voor 2,50 per dag reizen met een railrunnerkaartje uit de automaat.

Overigens is het reizen met de chipkaart erg handig, het is voor alle openbaar vervoer.
Voor veel reizigers waaronder ikzelf is het een heerlijk systeem -piep bij het inchecken en piep-piep bij het uitchecken, dat is alles - maar voor mensen die weinig reizen, kan het nog gewoon met een ouderwets kaartje. U hoeft echt geen honderd euro kwijt te zijn. Als uw kinderen onder de twaalf zijn, kost dat 10 euro voor alle vier de kinderen. Wat u kwijt bent, hangt af van de reis die u maakt.

Wilt u met korting reizen dan is de ov-chipkaart de enige mogelijkheid, zolang u niet naar het buitenland gaat.

Vanaf volgend voorjaar reizen kinderen onder de 12 zelfs gratis als ze een ov-chipkaart hebben, zo rot is het systeem nou ook weer niet 😉 en zeker niet voor u met vier kinderen.
Vanaf volgend voorjaar reizen kinderen onder de 12 zelfs gratis als ze een ov-chipkaart hebben, zo rot is het systeem nou ook weer niet 😉

Behalve dat dat reizen voor kinderen juist gratis gaat worden omdat zo veel mensen ongewild te veel hebben betaald door dat systeem (dat dus blijkbaar toch een stuk rotter is dan u en de NS in de PR-praatjes doen voorkomen).

Reageer