beantwoord

Kan ik mijn Intercity Direct-toeslag terugkrijgen?

• 14 februari 2014
  • 7 reacties
  • 1909 Bekeken

Afgelopen maandag 10 februari reed de Intercity Direct waar ik in zat niet weg van Amsterdam Centraal (vertrektijd 13.25u) omdat er bij Hoofddorp een kapotte trein stond. Ik heb daarom een andere trein naar Rotterdam Centraal genomen. Kan ik de gekochte toeslag (gekocht op mijn ov-chipkaart op de speciale toeslagpaal op het perron) terugkrijgen? Bij MijnNS is het niet mogelijk om een teruggave voor een Intercity DIrect toeslag aan te vragen.
icon

Beste antwoord door Sphiechan 14 februari 2014, 21:55

Het makkelijkste is om je geld terug te vragen op de website van NS Hispeed -> linkje

(formulier downloaden, toeslagskaartje inscannen en alles uploaden naar de NS Hispeed site)

Of als je een toeslagskaartje hebt wat niet afgestempeld is kun je bij het loket van NS Hispeed (oa op schiphol) vragen of ze hem kunnen omruilen voor een datumloos kaartje
Bekijk origineel

7 reacties

Omdat NS-HiSpeed verantwoordelijk is voor de Intercity Direct, vraag ik mij af of NS wel via dit forum zal kunnen reageren op jouw vraag.
Wellicht dat je beter contact kunt opnemen met NS-HiSpeed om te achterhalen of en zoja hoe je die €2,30 terug zou kunnen krijgen.
Veel succes!
Ik heb een hele poos geleden hetzelfde probleem gehad, echter had ik wel een papieren kaartje toen. Die heb ik opgestuurd en kreeg toen het toeslagbedrag terug. Ging wél gewoon via NS, niet via HiSpeed.
NS-Hispeed valt tegenwoordig onder de NS, dus daar zal de teruggave toch moeten plaatsvinden.
Het makkelijkste is om je geld terug te vragen op de website van NS Hispeed -> linkje
(formulier downloaden, toeslagskaartje inscannen en alles uploaden naar de NS Hispeed site)

Of als je een toeslagskaartje hebt wat niet afgestempeld is kun je bij het loket van NS Hispeed (oa op schiphol) vragen of ze hem kunnen omruilen voor een datumloos kaartje
NS-Hispeed valt tegenwoordig onder de NS, dus daar zal de teruggave toch moeten plaatsvinden.

Dank voor de info Loes. Ik liep kennelijk iets achter ( vertraging ?, ha ha), maar ben nu weer helemaal bij.
Tnx
Badge
Hi LindaW,

Welkom op het forum en bedankt voor je post. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'.

Vriendelijke groet, Robby
Hoi LindaW,
Mocht het nog een keer gebeuren, ga je na het uitstappen terug naar de speciale toeslagzuil en check je daar de toeslag weer uit, dan wordt de €2,30 op je kaart teruggestort. Let op dat je dit binnen een half uur doet! Is het half uur voorbij, loop even langs de balie op dat station.

Reageer