beantwoord

Kan ik mijn OV-chipkaart ook in de bus gebruiken?

• 26 september 2014
  • 3 reacties
  • 10020 Bekeken

Kan je ook alleen je ov kaart gebruiken als je met de bus wilt reizen of heb je daar een andere kaart voor nodig.
icon

Beste antwoord door Thom 26 september 2014, 10:54

De ov-chipkaart geldt voor alle vervoer. Je hebt geen andere kaart nodig voor de bus. De ov-chipkaart is geldig voor trein, bus, tram en metro. Dus als je alleen met de bus reist, kan dat ook. Je hebt maar een ov-chipkaart nodig voor alle openbaar vervoer. Het is wel zo als je bijvoorbeeld van de trein komt en met de bus verder reist, dat je moet uitchecken bij de trein en moet inchecken bij de bus. Je moet bij elke vervoerder eerst in- en dan weer uitchecken.

Een kaart is genoeg, je kunt er ook een trein- of busabonnement op zetten en ook allebei.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De ov-chipkaart geldt voor alle vervoer. Je hebt geen andere kaart nodig voor de bus. De ov-chipkaart is geldig voor trein, bus, tram en metro. Dus als je alleen met de bus reist, kan dat ook. Je hebt maar een ov-chipkaart nodig voor alle openbaar vervoer. Het is wel zo als je bijvoorbeeld van de trein komt en met de bus verder reist, dat je moet uitchecken bij de trein en moet inchecken bij de bus. Je moet bij elke vervoerder eerst in- en dan weer uitchecken.

Een kaart is genoeg, je kunt er ook een trein- of busabonnement op zetten en ook allebei.
geweldig bedankt voor uw antwoord.
Thom heeft je vraag al beantwoord, waarvoor dank. :)

P.s. Ik heb de titel van je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer