beantwoord

Kan Uitcheckgemist.nl minder onduidelijk?

• 12 november 2019
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Op A'dam Amstel checkte ik in voor een treinreis naar Utrecht; daardoor nam ik niet waar dat ik door een metropoortje was gegaan. Ineens heb ik met twee vervoersbedrijven te maken om mijn teveel aan instaptarief terug te vragen. 'Uitcheckgemist.nl' houdt duidelijk geen rekening met de 'verkeerd-poortjesituatie'. Er worden vragen gesteld die mij in onzekerheid brachten, en die ik wellicht verkeerd heb beantwoord; in elk geval resulteerde het daar, zonder een opgave van reden, niet in een teruggave. Ik wist niet zeker hoe ik de vraag 'Ik ben tijdens mijn reis overgestapt op een andere bus, trein, tram of metro' moest beantwoorden voor de beide virtuele reizen. Dat "tijdens" is onduidelijk; wat is 'tijdens' in dit geval? Ook wordt gevraagd waar ik heen wilde met de GVB-reis; ik heb daar maar "Amsterdam Amstel" ingegeven. Ik begrijp dat ik een ondenkbaar stomme fout heb gemaakt met door het verkeerde poortje te gaan; nog dommer dan gewoon vergeten uit te checken, en dat daarom 'Uitcheckgemist.nl' er geen rekening mee houdt, maar intussen hoor ik dat er duizenden zijn die al die fout hebben gemaakt en ik vraag de makers van 'Uitcheckgemist.nl' dan ook nederig, een optie voor 'verkeerd poortje' te maken. Nu heb ik leergeld moeten betalen door telefoonkosten te maken en in in een wachtrij te moeten doorbrengen, bij beide vervoersbedrijven.

icon

Beste antwoord door Laura NS 12 november 2019, 12:18

Tja, de klacht over de onduidelijkheid van uitcheckgemist kan ik helaas niet in behandeling nemen. Die dien je echt bij hen zelf neer te leggen. Om te kijken of we het nog kunnen herstellen kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Eventueel kan dit ook via onze live-chat en social media kanalen, om telefoonkosten te besparen. 🙂 Is het inmiddels allemaal gelukt?

Bekijk origineel

4 reacties

Tja, de klacht over de onduidelijkheid van uitcheckgemist kan ik helaas niet in behandeling nemen. Die dien je echt bij hen zelf neer te leggen. Om te kijken of we het nog kunnen herstellen kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Eventueel kan dit ook via onze live-chat en social media kanalen, om telefoonkosten te besparen. :) Is het inmiddels allemaal gelukt?

Ik geef toe dat de chat en twitter ook mogelijkheden waren, maar ik hoopte op een beetje rondleiding over de uitcheckgemistpagina’s. Ik heb intussen met de klantenservice contact gehad; er werd mij toegezegd terug te storten op mijn rekening ipv het aan mijn reissaldo toe te voegen, mij om ‘t even. Amsterdam GVB raadde mij aan het aan het maar weer te proberen op uitcheckgemist wat betreft het GVB-bedrag; er zou sprake zijn (geweest) van een storing.

Intussen heb ik m’n geld terug; verrassend makkelijk via een OV-laadpunt voor wat m’n GVB-Metro incheck betrof; de rest op m’n bankrekening. Ik heb mijn klacht bij OV -chipkaart.nl ingediend.

Badge +3

Die optie ‘ik ben overgestapt’ kan je het beste gewoon altijd AAN zetten.

Voor de afhandeling maakt het niet uit, maar je krijgt dan in de meeste gevallen gewoon € 0,96 extra terug voor bus/tram/metro (als saldo op je kaart, af te halen bij een ophaalpunt).

Niet verder vertellen… en met de NS heeft het niets te maken verder.

Reageer