Skip to main content
Antwoord

keuzedag

• May 18, 2025
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

• Op het juiste spoor

Ik wilde met keuzedag reizen van Leiden naar Utrecht Vaartse Rijn.

Op het opstapstation Lammerschans Leiden was het apparaat kapot. Kan ik op een andere wijze de keuzedag nog krijgen ? Dan reis ik terug wel met de keuzedag.

Beste antwoord door iMark

Welk apparaat was stuk? De kaartautomaat om je keuzedag op te halen? 

Ik neem aan dat je met je OV-chipkaart op saldo hebt gereisd. Voor de terugreis kun je alsnog je keuzedag laden op het station van waar je weer terugreist.

Vervolgens contact opnemen met de Klantenservice om het bedrag van de heenreis terug te vragen. Door een technische storing heb je niet vanaf je vertrekstation met je Keuzedag kunnen reizen.

4 reacties

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • Antwoord
  • May 18, 2025

Ik neem aan dat je met je OV-chipkaart op saldo hebt gereisd. Voor de terugreis kun je alsnog je keuzedag laden op het station van waar je weer terugreist.

Vervolgens contact opnemen met de Klantenservice om het bedrag van de heenreis terug te vragen. Door een technische storing heb je niet vanaf je vertrekstation met je Keuzedag kunnen reizen.

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben bang dat het weer veroorzaakt is doordat NS één van de kaartautomaten heeft uitgeschakeld en daar voor de rest totaal geen gewag van maakt. Ik vind dit persoonlijk wel een korte reis om een keuzedag voor op te maken. Maar goed die keuze is aan TS.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 18, 2025

@Arod kan er natuurlijk ook voor kiezen om de terugreis ook op saldo te maken en de keuzedag niet te gebruiken.

Maar het zou zo maar kunnen dat het de keuzedag is die vandaag voor het laatst gebruikt kan worden. Dan is het voordeliger om die voor een relatief korte reis te gebruiken in plaats van die te laten verlopen.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 18, 2025

Dit was de enige automaat op het station? Je hebt direct na het ontdekken contact opgenomen met NS klantenservice? De klantenservice zal jou het advies gegeven hebben om op de keuzedag op het eerst volgende station op de kaart te zetten. Nu is het de vraag of de heenreis gecompenseerd gaat worden. Voor de terugweg zou je de keuzedag alsnog kunnen activeren.