beantwoord

Keuzedag en gratis ticket gebruiken

• 12 maart 2020
  • 8 reacties
  • 246 Bekeken

Corona uitzending 12 maart

ik ben 72 jaar, er wordt gezegd niet te reizen met openbaar vervoer.

ik kan nu mijn vrije reis niet gebruiken die 25 maart afloopt, heb ook het boekenweekgeschenk gekocht voor gratis treinkaartje, kan ik ook niet gebruiken. Wat doet NS daaraan. Grote strop voor mij anders.

icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 maart 2020, 17:42

Hallo Reizenisfijn01 en welkom bij de NS Community. 

Ik heb de titel van je topic wat aangepast om deze beter vindbaar te maken. Ik snap dat jij je zorgen maakt over je vrije reis en het reizen met het Boekenweekgeschenk. Vooralsnog is het laatste gewoon mogelijk, de actie blijft staan zoals hij staat. Ik kan me echter voorstellen dat dit met de nieuwe maatregelen toch wordt aangepast. Als dat het geval is zullen we dat op onze website ook aankondigen. Voor je Keuzedag geldt dat je hiervoor contact op kunt nemen met onze Klantenservice via Sociale Media of Chat. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Haha, ik heb toevallig gister weer een kwart meter boeken binnen gekregen. Zat ook het Boekenweekgescheck bij wat ik maar niet ga gebruiken komende zondag. Ik had verder geen reisplannen en heb ook geen noodzaak om weg te gaan anders dan naar de supermarkt voor de noodzakelijke boodschappen. Het is nu eenmaal een bijzondere situatie en het is niet anders.

En mooi dat er intussen een sticky topic is, kunnen we bijalle vragen die nog in een apart topic worden gesteld daarheen verwijzen.

Reputatie 7
Badge +4

Het wordt kiezen tussen het risico op besmetting of geld kwijt, ikzelf kies  voor geld kwijt,  Ik heb een abonnement dalvrij eerste klas en heb besloten nu even niet te reizen  met het openbaar vervoer en neem het verlies van een maand abonnement voor lief en hoop dat het niet voor lang is.

Dit is nu eenmaal niet vooraf te bezien.

Ja, ik moet ook thuisblijven maar deed het uit me zelf al, dat is dan jammer voor 70 procent van het abonnement deze maand. Ik kan me er niet druk om maken. De uitbreiding tegen gaan is een opgave waar we aan mee moeten werken. Iedereen lijdt verlies, dat is soms een risico. 

Het lijkt wel of elke kans aangegrepen moet worden om met geld genoegdoening te krijgen. Ik ben een halve meter boeken achter. Daar kunnen we nu mooi aan werken.

Ik begrijp dat je daarvoor informatie vanuit NS nodig hebt. Hopelijk komt die snel of kun je daarop aandringen. Ook al is niet direct op alle vragen antwoord, alleen al aangeven dat er nog over nagedacht wordt en dat men dat ene topic in de gaten moet houden kan al zorgen dat er niet tientallen topics met een zelfde vraag worden geopend.

Eens, ik ben op dit moment het een en ander bij elkaar aan het schrapen zodat ik een topic kan maken! 

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat je daarvoor informatie vanuit NS nodig hebt. Hopelijk komt die snel of kun je daarop aandringen. Ook al is niet direct op alle vragen antwoord, alleen al aangeven dat er nog over nagedacht wordt en dat men dat ene topic in de gaten moet houden kan al zorgen dat er niet tientallen topics met een zelfde vraag worden geopend.

Jouke, er zijn hier de afgelopen dagen al diverse vragen over geweest en er zullen er vast nog veel meer volgen. Is het intussen niet zaak om een centraal sticky topic te maken ook al kan NS nu nog geen toezeggingen doen in deze situaties? Wanneer er vanuit NS meer duidelijkheid komt kan het daar aangevuld worden, naast dat het op de website zal worden aangekondigd.

Het is niet alleen dat mensen niet willen of kunnen reizen, er zijn ook evenementen en concerten afgelast waarvoor mensen misschien samen met het concertkaartje een treinkaartje hebben gekocht.  Er leven daarom veel vragen. Misschien kunnen die niet allemaal naar wens worden beantwoord, maar er kan misschien wel iets meer duidelijkheid worden gegeven.

Ik snap dat de wens voor een sticky bestaat, Momo. Ik wil deze graag maken maar wacht op informatie die NS me gaat verstrekken. Zodra ik die heb zal ik het topic aanmaken! Goed dat je de wens kenbaar maakt! 

Reputatie 7
Badge +3

Jouke, er zijn hier de afgelopen dagen al diverse vragen over geweest en er zullen er vast nog veel meer volgen. Is het intussen niet zaak om een centraal sticky topic te maken ook al kan NS nu nog geen toezeggingen doen in deze situaties? Wanneer er vanuit NS meer duidelijkheid komt kan het daar aangevuld worden, naast dat het op de website zal worden aangekondigd.

Het is niet alleen dat mensen niet willen of kunnen reizen, er zijn ook evenementen en concerten afgelast waarvoor mensen misschien samen met het concertkaartje een treinkaartje hebben gekocht.  Er leven daarom veel vragen. Misschien kunnen die niet allemaal naar wens worden beantwoord, maar er kan misschien wel iets meer duidelijkheid worden gegeven.

Reputatie 5

Het wordt kiezen tussen het risico op besmetting of geld kwijt, ikzelf kies  voor geld kwijt,  Ik heb een abonnement dalvrij eerste klas en heb besloten nu even niet te reizen  met het openbaar vervoer en neem het verlies van een maand abonnement voor lief en hoop dat het niet voor lang is.

Dit is nu eenmaal niet vooraf te bezien.

Hallo Reizenisfijn01 en welkom bij de NS Community. 

Ik heb de titel van je topic wat aangepast om deze beter vindbaar te maken. Ik snap dat jij je zorgen maakt over je vrije reis en het reizen met het Boekenweekgeschenk. Vooralsnog is het laatste gewoon mogelijk, de actie blijft staan zoals hij staat. Ik kan me echter voorstellen dat dit met de nieuwe maatregelen toch wordt aangepast. Als dat het geval is zullen we dat op onze website ook aankondigen. Voor je Keuzedag geldt dat je hiervoor contact op kunt nemen met onze Klantenservice via Sociale Media of Chat. 

Reageer