beantwoord

Keuzedag gebruiken, extra kosten?

• 12 juni 2019
  • 4 reacties
  • 314 Bekeken

Op 11 juni jl. op station Duivendrecht om 8.32 mijn keuzedag opgehaald. Daarna is voor de rit Duivendrecht-Sloterdijk ten onrechte € 3,20 afgehaald. De andere ritten die dag zijn wel goed gegaan.
icon

Beste antwoord door Emma NS 12 juni 2019, 11:05

Ik zou ook graag willen weten hoe laat je hebt ingecheckt! Vanaf 08:55 mag je namelijk inchecken met je Keuzedag en kun je de gehele dag vrij reizen. In het weekend geldt deze beperking niet.

We lezen je antwoord graag.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En hoe laat hebt u op Duivendrecht ingecheckt?
Ik zou ook graag willen weten hoe laat je hebt ingecheckt! Vanaf 08:55 mag je namelijk inchecken met je Keuzedag en kun je de gehele dag vrij reizen. In het weekend geldt deze beperking niet.

We lezen je antwoord graag.
Badge +3
Dit klopt, de keuzedag wordt geactiveerd bij de eerste incheck of overstap na 8:55 (in dit geval op Sloterdijk dus). Ritten vóór die tijd zijn voltarief.
Badge +3
Je had dus eigenlijk geluk dat je op Sloterdijk na 8:55 door poortjes gegaan bent (of moest) anders had je voor de rest van je reis ook gewoon betaald alsof je geen keuzedag had..

En was die pas gebruikt bij een andere overstap of volgende reis op die dag (of zelfs pas op de eerstvolgende reisdag met incheck vóór 6:35 of na 8:55).

Reageer