beantwoord

Keuzedagen ophalen bij oplaadpunt of kaartautomaat

• 11 augustus 2014
  • 21 reacties
  • 1952 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
In 's Heerenberg waar ik woon zijn 2 oplaadpunten. Een bij AH en een bij Primera.Morgen, de 12e aug. wil ik voor het eerst van een keuzedag gebruikmaken die ik op moet halen in een automaat. Om dat op mijn gemakje te kunnen doen ben ik dus vandaag naar Primera in 's Heerenberg gegaan. Lukte niet. Daarna naar AH, lukte ook niet: "Probeer het later nog eens en tijdelijk niet mogelijk". Morgen moet ik dan eerst met de bus naar Doetinchem. Daar staat wel een NS kaartautomaat, maar die staat buiten. Dat betekent als je pech hebt, het regent of de zon fel schijnt, dat je de display nauwelijks tot niet kunt lezen. Zelfde geldt voor de overige oplaadpunten daar. Het eerste goede station is Arnhem, daar kan ik binnen in de stationshal mijn handelingen doen. Maar dan moet ik wel, tegen mijn planning in, een uur eerder van huis, want de bus rijdt maar 1x per uur naar Doetinchem en ik heb in Arnhem naar 4 minuten overstap tijd.Mijn vraag: waarom kan ik bij beide oplaadpunten in 's Heerenberg niet terecht? Mijn opmerking: waarom gaat er iets van start als jullie er kennelijk nog niet klaar voor zijn. Mijn mening over het hele Ov-chipkaart gebeuren is nooit gevraagd. Ik word echter wel steeds opgezadeld met aller problemen die dat onding met zich meebrengt. Weg met dat ding, terug naar de papierenkaartjes en de strippenkaart. Was ook een stuk goedkoper.Daarbij erger ik me kapot aan alle, onnodige, tijd die in dit soort onnozele zaken gaat zitten.Nu ook weer, een uur voor niks op pad; schrijven in dit forum, omdat je bij de NS klantenservice te lang moet wachten. Bah!
icon

Beste antwoord door Hetty 2 11 augustus 2014, 16:06

Sowieso is het niet heel handig om een keuzedag op te halen bij een automaat in de supermarkt. Mijn moeder deed dat en toen kwam ineens de keuzedag die voor het hele jaar geldig is ook op de kaart. Op die automaat kun je dat niet goed zien, dus nu is die keuzedag ineens ook nog helemaal weg. Ze gaat nu altijd bij de NS automaat en inderdaad als die dingen in de zon staan zie je niks......
Bekijk origineel

21 reacties

Sowieso is het niet heel handig om een keuzedag op te halen bij een automaat in de supermarkt. Mijn moeder deed dat en toen kwam ineens de keuzedag die voor het hele jaar geldig is ook op de kaart. Op die automaat kun je dat niet goed zien, dus nu is die keuzedag ineens ook nog helemaal weg. Ze gaat nu altijd bij de NS automaat en inderdaad als die dingen in de zon staan zie je niks......
Ik ben het eens met je netty.....ik erger me al een week en heb veel tijd besteed aan het heen en weer berichten sturen over de keuze dagen die niet om mijn site ...mijn ns staan nu kan ik het dus niet bijhouden en zou ik op de fiets 5 km verder naar het station moeten om het te checken want als ik op de dag dat ik wil reizen mijn keuzedag op mijn ov wil zetten en hij blijkt er niet op te staan moet ik een kaartje kopen of weer naar huis. Ik heb dat al tig keer aangegeven ...nu kreeg ik een fout overzicht gestuurd in een bericht, en zag ik dat mijn topic op..opgelost staat terwijl ik vindt dat het niet is opgelost want ik kan nog steeds niet zien in mijn overzicht wat ik gebruikt heb en tegoed heb aan dagen
Ik wens je sucses

quote=netty]In 's Heerenberg waar ik woon zijn 2 oplaadpunten. Een bij AH en een bij Primera.Morgen, de 12e aug. wil ik voor het eerst van een keuzedag gebruikmaken die ik op moet halen in een automaat. Om dat op mijn gemakje te kunnen doen ben ik dus vandaag naar Primera in 's Heerenberg gegaan. Lukte niet. Daarna naar AH, lukte ook niet: "Probeer het later nog eens en tijdelijk niet mogelijk". Morgen moet ik dan eerst met de bus naar Doetinchem. Daar staat wel een NS kaartautomaat, maar die staat buiten. Dat betekent als je pech hebt, het regent of de zon fel schijnt, dat je de display nauwelijks tot niet kunt lezen. Zelfde geldt voor de overige oplaadpunten daar. Het eerste goede station is Arnhem, daar kan ik binnen in de stationshal mijn handelingen doen. Maar dan moet ik wel, tegen mijn planning in, een uur eerder van huis, want de bus rijdt maar 1x per uur naar Doetinchem en ik heb in Arnhem naar 4 minuten overstap tijd.Mijn vraag: waarom kan ik bij beide oplaadpunten in 's Heerenberg niet terecht? Mijn opmerking: waarom gaat er iets van start als jullie er kennelijk nog niet klaar voor zijn. Mijn mening over het hele Ov-chipkaart gebeuren is nooit gevraagd. Ik word echter wel steeds opgezadeld met aller problemen die dat onding met zich meebrengt. Weg met dat ding, terug naar de papierenkaartjes en de strippenkaart. Was ook een stuk goedkoper.Daarbij erger ik me kapot aan alle, onnodige, tijd die in dit soort onnozele zaken gaat zitten.Nu ook weer, een uur voor niks op pad; schrijven in dit forum, omdat je bij de NS klantenservice te lang moet wachten. Bah![/quote]
NS raad het af om de keuzedag te laden bij een supermarkt, omdat dat vaak fout gaat.

Waarom ze het dan überhaupt mogelijk maken om dat wel te doen, weet alleen NS.
NS kan ook de mensen waarschuwen.
NS raad het af om de keuzedag te laden bij een supermarkt, omdat dat vaak fout gaat.

Waarom ze het dan überhaupt mogelijk maken om dat wel te doen, weet alleen NS.
NS kan ook de mensen waarschuwen.

Het schijnt ook al heel lang een bekend probleem te zijn, waarom de logische vervolgstap (het probleem oplossen) desondanks achterwege blijft is me echter nog niet duidelijk geworden.
Bedankt voor alle waardevolle reacties. Ik moet ook 20 minuten met de bus of 3/4 uur op de fiets voor ik bij een NS automaat kom. Daarom leken die oplaadpunten me een goede oplossing, ondanks dat de NS inderdaad zegt dat je beter bij hun automaten kunt opladen. Belachelijk natuurlijk, want de NS is al lang niet de enige vervoerder meer in Nederland. Op de NS site "ophalen keuzedag 60+" staat wel aangegeven in het voorbeeld dat je op de display eerst je keuzedag krijgt die het hele jaar geldt. Daar moet je dus Nee bij aangeven en dan zou automatisch de volgende komen die 2 maanden geldig is. Ben benieuwd, ga morgen maar een trein eerder om rustig te kunnen uitproberen. Ik begrijp trouwens niet waarom die oplaadpunten zo veel problemen moeten geven. Nou ja ik begrijp sowieso niet waarom die ov chipkaart na al die jaren nog steeds zoveel problemen en irritaties moet geven.
Beste Netty,
Het is inderdaad af te raden om keuzedagen op te halen bij een ophaalpunt in de winkel. Het is niet zo makkelijk om daar te kiezen voor één keuzedag, vaak worden er twee in één keer opgehaald. Bij de kaartautomaat is dit veel duidelijker en sneller te doen. Ik vind het jammer om te lezen dat het scherm van de automaat in Doetinchem niet goed zichtbaar is. Ik zal dit even aangeven hier, zodat we kunnen kijken naar een oplossing.
Waarom lossen jullie dat probleem niet op dan ?
We zoeken hierin uiteraard naar een oplossing. Een keuzedag is echter een gewone bestelling. Bestellingen ophalen moet natuurlijk mogelijk blijven bij ophaalpunten. Bovendien zijn deze ophaalpunten niet in beheer van NS, maar van OVchipkaart.nl. Een oplossing hiervoor is dus niet zo snel geïmplementeerd.
Ja een bestelling moet je ophalen bij ophaalpunten.

Ik begrijp je woordkeuze niet helemaal, een keuzedag is echter een gewone bestelling ? Nou niet dus, want alleen dit geeft problemen. Al langere tijd.

En problemen kunnen best opgelost worden hoor. En de oplossing kan heel snel worden geimplementeerd, alleen de oplossing vinden kan wat langer duren.
Zijn er op de stations ook al oplaadpunten voor elektrische fietsen ? Ik zag deze op http://www.oplaadpuntkopen.nl en leek me ideaal voor op stations
Beste allemaal,
Nu dat ik gepensioneerd ben, word ik na veertig jaar weer treinreiziger. Ik heb wat demofilmpjes bekeken en ben tijdens een fietstochtje op een mooie dag, op mijn gemak eens gaan kijken op het NS station. Om dat het midden op de dag was, kon ik mijn tijd nemen om bij een automaat te kijken, saldo op de OV kaart te zetten en te zien of ik er in de praktijk wijs uit kon worden.
Ik heb nu een keer een korte reis gemaakt met mijn 'Daluren' abonnement en gisteren een flinke reis met diverse overstappen erin, met gebruikmaking van een keuzedag. Ik zag er eerlijk gezegd wel wat tegenop. Mede dankzij de videooefeningen en de verdere voorbereiding, is het reizen met het openbaar vervoer mij goed bevallen. Ik zie het positief in en ga de volgende trip met minder zorgen maken. Het is wennen, maar eenmaal in de trein, wel ontspannen reizen.
Wat een leuk bericht om te lezen Megat en wat fijn dat je dit met ons deelt. Blijf vooral af en toe een kijkje nemen op dit forum, want wellicht kun je met jouw ervaringen ook een ander tot hulp zijn!
Is het bovenbeschreven probleem (bij een OV-chipoplaadpunt in een winkel kunnen bestellingen niet selectief opgehaald worden, zodat onbedoeld NS-keuzedagen geactiveerd worden) anno 2019, zo te zien vier jaar na de oorspronkelijke vraag, inmiddels opgelost?
Ik moet een busabonnement op mijn kaart zetten, maar ik wil mijn keuzedagen niet verspelen!
zie dit topic. Volgens mij gaat het nog steeds niet goed. Wel apart dat het ophalen op een dergelijk apparaat nog steeds mogelijk is.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/keuzedagen-ophalen-55298

Wat mij overigens bij NS wel opvalt is dat als het de reiziger geld kost situaties jaren kunnen voortduren. Als het de NS geld kost is men meestal veel sneller met repareren.😣
Badge +3
Bij de lokale AH hier gaat het nu beter, maar je moet wel goed lezen.

Meerdere bestellingen worden daar voortaan één voor één getoond, met de vraag of je die op de kaart wilt halen (JA/NEE), dus niet meer allemaal klakkeloos op de kaart gezet zoals voorheen.
Reputatie 4
Om iets op de OV-chipkaart te zetten wordt een digitaal bericht naar Trans Link Systems (de beheerder van de ov-chipkaart) gestuurd. Deze zet hem vervolgens klaar op ALLE automaten. Er is geen keuze voor een aanleverende partij. De automaten van NS hebben een groter scherm en kunnen daarmee meer details tonen. De automaten in een supermarkt e.d. hebben een dusdanig klein scherm dat er maar een kleine tekst op past.
Het probleem lijkt alleen maar groter geworden. De nieuwe oplaadpunten aan de buitenzijde van bussen zijn helemaal vreselijk! Die geven je niet de keuze, maar laden alles op je kaart. Dus ook 2 keuzedagen.
Bovendien heb je kans, dat de bus intussen wegrijdt.
Badge +3
Tja, die ophaalpunten op de bussen hebben geen enkele interactie, en zijn eigenlijk alleen maar handig om online besteld saldo op te halen, zodat je mee kan met die bus.

Gebruik die dingen dus nooit als er mogelijk nog een keuzedag voor je klaar staat.
Dank je, Robert. NS had daar wel eens voor mogen waarschuwen. Ik ben benieuwd, of zij mij mijn keuzedagen zullen teruggeven.
Hallo Rodolfo en welkom bij de NS Community. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? Zij kunnen het beste meekijken naar de situatie en kijken of er iets mogelijk is om het ongedaan te maken.
Dank je, Rizana. Ik heb al per email contact opgenomen en wacht dat even af.

Reageer