beantwoord

Kids vrij/anonieme OV chip

• 14 september 2017
  • 4 reacties
  • 558 Bekeken

Een jaar geleden is de aanmaak van een nieuwe OV chipkaart (verloopt na 5 jaar) met kids vrij abonnement door NS niet goed verlopen. Met geldig kidsvrij op een verlopen ov chip ben ik met mijn kinderen de trein uitgezet. NS heeft aanvraag opnieuw gedaan, maar omdat het een paar dagen zou duren voor de nieuwe kaart er zou zijn, moest ik een anonieme ov chipkaart kopen (is door NS vergoed), daar 20 Euro saldo opzetten en daarna kon tijdelijk reisrecht kidsvrij op anonieme chipkaart geplaatst worden. De anonieme kaart is kort daarna kwijt geraakt, maar hoe krijg ik het saldo wat ik er toen van de NS-medewerker op moest zetten (wat absoluut niet nodig was) terug? Ik kan in het reisoverzicht van OV chip zien dat het saldo er nog opstaat, maar hoe krijg ik het terug. Bij OV chipkaart is saldo op anonieme kaart niet verzekerd, maar ik moest het er van NS opzetten om probleem met kidsvrij kaart op te lossen.
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 15 september 2017, 08:48

Excuses, ik zie inderdaad dat de kaart niet meer in bezit is. Dan kun je helaas het saldo niet meer terugkrijgen.
Bekijk origineel

4 reacties

Het saldo van de OV-chipkaart kun je tot €30,- terugvragen bij de NS-Servicebalie. Je dient wel je legitimatiebewijs mee te nemen 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Het saldo van de OV-chipkaart kun je tot €30,- terugvragen bij de NS-Servicebalie. Je dient wel je legitimatiebewijs mee te nemen :)

Dat wordt lastig als je de OV-chipkaart niet meer in je bezit hebt, want die moet je ook kunnen tonen...
Excuses, ik zie inderdaad dat de kaart niet meer in bezit is. Dan kun je helaas het saldo niet meer terugkrijgen.
Reputatie 1
Duidelijk geval van een klantenservice die niet weet hoe het werkt.
Gewoon Tr aanvragen op de anonieme kaart had genoeg geweest.
Die 20 euro was niet nodig.....

Reageer