Kids Vrij Gratis per 1-4-2015

• 31 december 2014
  • 8 reacties
  • 382 Bekeken

Reputatie 3
Op de NS site lees ika dat Kids Vrij per 1-4 2015 gratis word.
Onlangs zijn de Jaartrajectkaarten omgezet in een Traject Vrij waarbij deze als je ineens betaalde geen recht meer had op 4% korting.
Als goedmakertje kan je 3 kids vrij abonnementen gratis afsluiten. Dat heb ik gedaan voor 2 van mijn nichtjes.

Maar krijgen we nu straks een compensatie van 45 euro op een Traject Vrij. Typisch gevalletje van abonnementhouders blij maken met een dooie mus. Iets gratis krijgen wat normaal ook gratis is.

8 reacties

Vermoedelijk zal een moderator hieronder aangeven dat de NS helaas geen compensatie kan (lees: wil) geven, maar dat Traject Vrij ook veel anders moois biedt in vergelijking met de jaartrajectkaart.
Daarbij kunt u dan bijvoorbeeld denken aan:
-De extra handelingen die u bij elke reis moet gaan verrichten om te voorkomen dat u een boete krijgt wanneer u reist op het door u afgekochte traject
-De ernstig ingekorte periode waarbinnen u korting krijgt bij het reizen buiten uw afgekochte traject
-De uiterst schimmige wijze waarop de kosten voor het reizen buiten uw afgekochte traject worden berekend zodat het elke keer weer een verrassing is welk bedrag op uw factuur verschijnt
-De uitgeklede geld-terug-bij-vertraging-regeling waardoor de NS u bijvoorbeeld niet meer hoeft te compenseren op momenten dat u niet kunt reizen op het afgekochte traject.
Reputatie 3
Precies wat jij zegt, denk ik ook:
Traject Vrij Bied meer voordelen:
* Reizen op rekening. Nou die 10 euro zie ik niet als een probleem. Dat is eenmalig en een keer auto.relaod erop. Het systeem weet waar ik instap en uitstap minus het traject wat ik afkoop.
* Reizen voor 7.30 zijn ook met 40% korting. Nou anders brengen kan ook. Je betaald nu de volle mep voor reizen na 16.00 uur.
* GTBV is nu nog makkelijker ? Dat is met een JTK ook! 2 muisklikken en je naam en IBAn (steeds weer) opnieuw invullen. Daarbij kan ik nu nog wat sjoemelen door ook vertragingen op mij traject te declareren wanneer ik niet reis. Zie het als een vorm van compensatie voor al die keren dat ik +20 had.

Dus wat is nu het ECHTE voordeel ?
Ja 3 Kids Vrij aan kinderen. Ik heb geen kinderen maar maak mijn nichtjes/neefjes er blij mee.

Dus 45 euro compensatie per jaar zou erg prettig zijn. Of 22,5 bak gratis koffie bij verstoringen.
Oh nee deze krijgen we ook al gratis.
Het jaartrajectabonnement is inderdaad niet meer verkrijgen. Iedereen stapt over op Traject Vrij. Bij dit abonnement heb je als jaarvariant een flinke korting te pakken ten opzichte van de maandvariant. Daar zit dus al je voordeel. We bieden daarnáást inderdaad de actie 'Kids Vrij' aan. Daar mág je gebruik van maken, maar dat hoeft niet. Het bedrag wat hier voor staat is niet op andere wijze te gebruiken of uit te keren.
Het jaartrajectabonnement is inderdaad niet meer verkrijgen. Iedereen stapt over op Traject Vrij. Bij dit abonnement heb je als jaarvariant een flinke korting te pakken ten opzichte van de maandvariant. Daar zit dus al je voordeel.

Als je geen idee hebt waar je over praat kun je beter niet reageren...
Reputatie 3
Klaas-Jan NS. Wat een flauwekul en onwaar bericht.
De JaarTrajectKaar en Traject Vrij Jaar is 1 euro goedkoper geworden per maand. Maar eigenlijk voor mij een stuk duurder omdat de 4% kortingsregel is afgeschaft.

Maar ik weet het wel... De tripjes buiten mijn Traject (en hoe verder hoe voordeliger) check ik niet uit (daar waar geen poortjes staan) en dat kost me maar 0,01 cent voorlopig. Dat kan ik dan een keer of 12 doen.

Tja die 45 euro ga ik toch wel terugkrijgen. Dan staan we quitte: Ik 12 keer voor 0,01 cent reizen en jullie het Traject Vrij blijven aanbieden met de verslechterde service van GTBV, de Dalurenkorting en het gratis verkrijgen van de toch al gratis Kids Vrij.
Geef eens bijvoorbeeld 20x gebruik maken van een OV fiets ter compensatie van het vervallen van Kids Vrij.

Op zich ben ik best wel te spreken over NS, het OV en de Chipkaart maar wat NS schrijft in haar 'voordelen' zijn echt schandalig!
Laten we het er maar op houden dat Klaas-Jan zijn dag niet heeft en met zijn gedachten al bij de oliebollen en het vuurwerk is...
Reputatie 6
Badge +2
dat kost me maar 0,01 cent
Dat zie je vaker, dat een heel klein bedrag bedoeld wordt, maar dat een nog veel kleiner bedrag (100 maal zo klein) wordt opgeschreven. Je leest er ook gemakkelijk overheen.
Reputatie 3
Bedoel dus 1 cent

Reageer