beantwoord

kidsvrijkaart

• 5 november 2015
  • 3 reacties
  • 325 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Er blijkt grote verwarring bij het NSpersoneel over het gebruik van de Kidsvrijkaart. Volgens de meeste conducteurs en het NSpersoneel dat in de eerste klas met ons meereist kunnen onze kleinkinderen met ons in de eerste klas plaatsnemen.Dat doen ze samen met hun eigen kinderen ook altijd. Sommige conducteurs - o wonder, altijd mannen! - beginnen ons op hoge toon toe te spreken, ook in een volle coupé, alsof we erg dom zijn, dat dit NIET mag, sommigen zeggen er zelfs bij dat ze VOOR DEZE KEER geen maatregelen zullen nemen. Zelfs als aanwezige NS medewerkers meedelen dat ze het bij het verkeerde eind hebben, houden ze vol dat ze gelijk hebben.Dit levert regelmatig onaangename situaties op en is in het geheel niet klantvriendelijk. Zie bij de Productvoorwaarden Abonnementen art.10.6. Graag uw reactie. Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Thom 5 november 2015, 21:45

U heeft met een geldig eersteklaskaartje het recht drie kinderen met Kidsvrij mee te nemen, ook in de eerste klas. Punt.

Ik heb niet de indruk dat er een verschil in beleefdheid tussen conducteurs bestaat, puur op grond van het geslacht. Dat lijkt me perceptie.

Conducteurs horen de regels te kennen, willen ze er op kunnen toezien.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft met een geldig eersteklaskaartje het recht drie kinderen met Kidsvrij mee te nemen, ook in de eerste klas. Punt.

Ik heb niet de indruk dat er een verschil in beleefdheid tussen conducteurs bestaat, puur op grond van het geslacht. Dat lijkt me perceptie.

Conducteurs horen de regels te kennen, willen ze er op kunnen toezien.
Badge +3
Het lijkt me het beste om een exemplaar van de voorwaarden waar u al naar verwijst, mee te nemen als u gaat reizen. Dat trekt wellicht enkele conducteurs over de streep. Dat zal waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zetten bij die paar die zich zelfs door hun eigen collega's niet laten verbeteren. Ik zou u aanraden na uw reis een klacht over conducteurs uit die laatste groep in te dienen bij de klantenservice, ook als zij u niet beboet hebben.
Reputatie 1
Badge
Is dit ook al weer zo'n geval van: wij delen ons personeel niks meer mee-want ze kunnen (in principe, als alle systemen echt goed werken en HGB eroor heeft gezorgd dat ook nog alle regelingen correct zijn vermeld) alles toch nakijken op die wondervolle railpockets?
Of is het personeel zelf een beetje schuld door de Koppeling of wat dan ook niet te lezen?

Reageer