beantwoord

Klacht over afschrijving NS kaart

• 13 maart 2015
  • 55 reacties
  • 1638 Bekeken

LS,
zoals u bij deze 2 fotos kunt zien, waren er op mijn traject geen treinden die reden, waardoor ik de bus moest nemen, en is er toch 7,42 euro van mn kaart afgeschreven iets waarvan ik niet van mening ben dat het terecht is dat t van mn kaart is afgeschreven.
Ik zou graag dit bedrag terug gestort krijgen op mn kaart.
Nummer: 35280104********
Traject Amsterdam Amstel-Hilversum Sportpark
hoor graag us spoedige reachtie,
mvg Genevieve
icon

Beste antwoord door Hessel NS 24 maart 2015, 17:59

Zonder inhoudelijk in te gaan op deze of andere discussies op het forum doe ik allereerst op gebruikers Niek en Macca728 een dringend beroep om hun toon te matigen en mijn collega's met respect te bejegenen. Ook wanneer zij even iets niet weten of zelfs een vergissing begaan: dit accepteer ik niet. Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen en van elkaar te leren. En niet om elkaar af te fikken.

Dan de vraag van genlabrecque: wanneer je voor een reis hebt betaald en je kan deze door onvoorziene omstandigheden op het spoor niet maken, of je loopt vertraging op van meer dan 30 minuten, dan heb je recht op geld terug. Ook wanneer je een abonnement hebt. Op die wijze voldoen wij aan alle wet- en regelgeving. Omdat bij "niet gereisd" reistransacties ontbreken zullen we je verzoek even handmatig in behandeling moeten nemen. Dat ga ik bij deze in orde maken en ik stuur daarvan een bevestiging. Excuses voor de vertraging en de wat moeizame afhandeling hier op dit forum.
Bekijk origineel

55 reacties

Hallo Genevieve, de €7,42 die van je kaart is afgeschreven is door de Connexxion afgeschreven. Is dit van de busreis die je gemaakt hebt? Dit is een reis die je gemaakt hebt. Waarom vind je het niet terecht dat dit bedrag is afgeschreven? Groet, Marjan
omdat ze traject vrij kaart heeft, zodoende niet betaald en nu dus wel betaald heeft omdat NS geen alternatief vervoer geregeld heeft dan wel verzuimt heeft om te roepen dat je niet in de bus moet inchecken maar op het station ?

Neem ik dan aan, kan ook anders zijn..
Reputatie 6
Ze heeft er zelf voor gekozen om met Connexxion te reizen.
Ze had moeten wachten tot het NS eventueel zou behagen om alternatief vervoer aan te bieden. Dan had ze gewoon van het traject vrij abonnement gebruik kunnen maken.
Hi Marjan,

Bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad een maandelijk trajectvrijkaart abonnement, dus om nog eens €7,42 te moeten betalen omdat er geen alternatief NS reisvervoer was vind ik niet terecht, ik heb immers via mijn maandelijkse abonnementskosten al voor dezelfde reis betaald. Zou dus ook graag zien dat die kosten vergoed worden. Mvg, Gen.
Hallo Genevieve, de €7,42 die van je kaart is afgeschreven is door de Connexxion afgeschreven. Is dit van de busreis die je gemaakt hebt? Dit is een reis die je gemaakt hebt. Waarom vind je het niet terecht dat dit bedrag is afgeschreven? Groet, Marjan
Hi Marjan,

Bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad een maandelijk trajectvrijkaart abonnement, dus om nog eens €7,42 te moeten betalen omdat er geen alternatief NS reisvervoer was vind ik niet terecht, ik heb immers via mijn maandelijkse abonnementskosten al voor dezelfde reis betaald. Zou dus ook graag zien dat die kosten vergoed worden. Mvg, Gen.
De NS moet je een schadevergoeding geven, omdat je niet van je abonnement gebruik kon maken.
Hoi genlabrecque,

In deze situatie kun je normaal gesproken gebruikmaken van de regeling Geld Terug Bij Vertraging, aangezien je meer dan een half uur extra reistijd met NS zou kunnen hebben ervaren. Als je er echter voor kiest om met een andere vervoerder te reizen, dan kunnen wij je niet tegemoetkomen. Bovendien zie ik dat je om 18:49 bij Connexxion had ingecheckt, en was je dus op tijd op het station om eventueel nog gebruik te maken van de optie uit de Reisplanner die om 18:54 werd geboden vanaf Amstel. Ik snap dat je dan behoorlijk langer onderweg zou zijn geweest dan normaal, maar dan was het mogelijk om gebruik te maken van de eerder genoemde regeling. Dit zijn de redenen waarom ik je deze keer geen compensatie kan aanbieden.

Groet,
Stephan
Hoi genlabrecque,

In deze situatie kun je normaal gesproken gebruikmaken van de regeling Geld Terug Bij Vertraging, aangezien je meer dan een half uur extra reistijd met NS zou kunnen hebben ervaren. Als je er echter voor kiest om met een andere vervoerder te reizen, dan kunnen wij je niet tegemoetkomen. Bovendien zie ik dat je om 18:49 bij Connexxion had ingecheckt, en was je dus op tijd op het station om eventueel nog gebruik te maken van de optie uit de Reisplanner die om 18:54 werd geboden vanaf Amstel. Ik snap dat je dan behoorlijk langer onderweg zou zijn geweest dan normaal, maar dan was het mogelijk om gebruik te maken van de eerder genoemde regeling. Dit zijn de redenen waarom ik je deze keer geen compensatie kan aanbieden.

Groet,
Stephan

Hi Stephan

I was already waiting for at least 20-30 min before I decided to take the bus, and when I saw that no trains were going at all, I took the bus at last resort. I am already paying 136 euros per month to NS for commuting, and I really don't think it's fair that you won't reimburse me for taking the bus as your trains were not operating. I shouldn't have to pay anything more than what I am already paying because NS trains are having issues.
Stephan NS, aangezien TS een abonnement heeft is er wel recht op compensatie volgens de AVR. Er is aantoonbaar 1 uur of meer vertraging op dat traject.
Stephan verwijst naar GTBV, Stephan snapt niet dat er geen formulier is wanneer een reiziger niet met de NS kon reizen. Stephan hoort de reiziger te informeren dat deze recht heeft op restitutie op basis van de Europese Regelgeving en dat dat alleen via persoonlijk contact met de NS aangevraagd kan worden, daarna moet Stephan aangeven hoe dat geregeld kan worden.
@ genlabrecque: Had je wel ingecheckt toen je aankwam op het station? Aan de hand daarvan kunnen we namelijk nagaan of je in aanmerking komt voor compensatie. Ik kon namelijk uit je eerdere berichten niet opmaken dat je al 20-30 wachtte voordat je een trein nam. Je kunt eventueel je ov-chipkaartnummer sturen in een privébericht, dan kan ik het voor je nakijken.
Stephan: er reden geen treinen, hoe moeilijk kan je het maken? Hoezo moet iemand eerst inchecken bij de NS als er geen treinen rijden?
Stephan is weer wieberen zeker 😃 werd te heet onder zijn voeten...
Stephan is weer wieberen zeker 😃 werd te heet onder zijn voeten...

Gelukkig heb jij genoeg tijd zo te zien.
Alsof iemand voor de lol een uur in de bus gaat zitten. De NS lapt Europese regelgeving aan haar laars, zegt dit je iets Stephan?

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij
aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst
meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger
onmiddellijk de keuze tussen:
a) terugbetaling van de volledige kostprijs van het vervoerbewijs,
onder de voorwaarden waarop het is betaald, voor de
niet gemaakte gedeelten van hun reis en voor de reeds
gemaakte gedeelten indien de reis niet langer aan enige
bedoeling beantwoordt in verband met het oorspronkelijke
reisplan van de reiziger, samen met, voor zover relevant, een
retourdienst naar het eerste vertrekpunt bij de vroegste gelegenheid.
De terugbetaling geschiedt onder dezelfde voorwaarden
als de betaling van schadevergoeding bedoeld in
artikel 17;
We hebben onze eigen voorwaarden, maar wanneer je afgestudeerd bent in Europees recht nodig ik jou (niek) of een ander forumlid van harte uit het hier een uiteenzetting te geven.
Vertel eens dan Klaas-Jan, wat zijn de voorwaarden want het is niet duidelijk. Ik heb zelf op die dag ook meer dan een uur vertraging gehad, ik wacht nog op afhandeling. Mijn collega's hebben die dag ook meer dan een uur vertraging gehad en hun claim is afgewezen, omdat ze met de auto opgehaald moesten worden omdat er geen treinen reden.

Dus: er is de verordening (EG) Nr. 1371/2007 van het Europese parlement en de raad waarin staat:
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij
aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst
meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger
onmiddellijk de keuze tussen:
a) terugbetaling van de volledige kostprijs van het vervoerbewijs,
onder de voorwaarden waarop het is betaald, voor de
niet gemaakte gedeelten van hun reis en voor de reeds
gemaakte gedeelten indien de reis niet langer aan enige
bedoeling beantwoordt in verband met het oorspronkelijke
reisplan van de reiziger, samen met, voor zover relevant, een
retourdienst naar het eerste vertrekpunt bij de vroegste gelegenheid.
De terugbetaling geschiedt onder dezelfde voorwaarden
als de betaling van schadevergoeding bedoeld in
artikel 17;

Hoe verhoud de NS zich tot de verordening (EG) Nr. 1371/2007 van het Europese parlement en de raad?

Ik hoor hier geen uiteenzetting te geven, dat is de taak van de klantenservice.
Discussie is al gevoerd Klaas Jan in een ander topic, maar daar reageren jullie simpelweg niet meer, dus discussie is zinloos.
Ik weet niet of een discussie zinloos is, maar er worden verbanden gelegd tussen Europees recht en de voorwaarden van NS. Blijkbaar hebben we daarover een andere interpretatie. Wanneer je een kaartje koopt bij NS ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden van NS.
Je hebt bijscholing nodig Klaas-Jan, want blijkbaar ben je niet op de hoogte. Hoe kan ik je leidinggevende op de hoogte stellen van je tekortkoming?
Ik weet niet of een discussie zinloos is, maar er worden verbanden gelegd tussen Europees recht en de voorwaarden van NS. Blijkbaar hebben we daarover een andere interpretatie. Wanneer je een kaartje koopt bij NS ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden van NS.

Zie onder meer hier https://forum.ns.nl/de-trein-11/geld-terug-treinuitval-traject-vrij-9894/index3.html
Je hebt bijscholing nodig Klaas-Jan, want blijkbaar ben je niet op de hoogte. Hoe kan ik je leidinggevende op de hoogte stellen van je tekortkoming?

We mogen niet weten wie de webcare manager is....

Dat weet je toch :D

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/klacht-indienen-jullie-leidinggevende-11040
Ik wil graag een klacht indienen, er moet onderzocht worden hoe het kan dat Klaas-Jan als klantenservice medewerker niet op de hoogte is (en wat dat betreft: eigenlijk de gehele klantenservice, op een paar personen na).

Hoe gaat dat in zijn werk Klaas-Jan? Je hebt de klantenservice zo hoog in het vaandel, hoe kan een klant een officiële klacht indienen?
Wanneer je een kaartje koopt bij NS ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden van NS.

Maar natuurlijk niet als (enkele van) die voorwaarden in strijd zijn met wet- en regelgeving.
Zonder inhoudelijk in te gaan op deze of andere discussies op het forum doe ik allereerst op gebruikers Niek en Macca728 een dringend beroep om hun toon te matigen en mijn collega's met respect te bejegenen. Ook wanneer zij even iets niet weten of zelfs een vergissing begaan: dit accepteer ik niet. Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen en van elkaar te leren. En niet om elkaar af te fikken.

Dan de vraag van genlabrecque: wanneer je voor een reis hebt betaald en je kan deze door onvoorziene omstandigheden op het spoor niet maken, of je loopt vertraging op van meer dan 30 minuten, dan heb je recht op geld terug. Ook wanneer je een abonnement hebt. Op die wijze voldoen wij aan alle wet- en regelgeving. Omdat bij "niet gereisd" reistransacties ontbreken zullen we je verzoek even handmatig in behandeling moeten nemen. Dat ga ik bij deze in orde maken en ik stuur daarvan een bevestiging. Excuses voor de vertraging en de wat moeizame afhandeling hier op dit forum.

Reageer