beantwoord

Klacht over proces rondom nieuwe OV-chip aanvragen incl traject abonnement

• 5 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Op 28/9 had ik een persoonlijke OV-chip besteld incl. traject abonnement. Na een aantal dagen te hebben gewacht toch maar even gebeld om te vragen wat de status van de kaart was (4/10), aangezien ik niets meer had gehoord/ontvangen. Ik belde met de klantenservice van de NS en de slecht Nederlands-sprekende dame vertelde dat er een error was en mijn kaart nog niet was gemaakt. Reden? Geen idee, dit was het enige dat zij kon zien. Zij moest een melding maken en dan zou een andere afdeling van de NS het vanaf daar overpakken (hallo kastje, hallo muur). Of zij mij dan zouden bellen? Nee, ik moest gewoon weer even wachten. Hoe lang het zou duren? Kon ze niet vertellen, maar zeker een aantal dagen.
Vervolgens kreeg ik een paar uur later een e-mail van de NS klantenservice dat mijn kaart door een achterstand nog niet was gemaakt en of ik even zelf wilde bellen naar een 0900-nr (REF 5078527214). Dit bleek een nr van OV-chip te zijn en mevrouw kon niet zien waarom ik moest bellen. Wel kon zij zien dat mijn kaart al op de post was gedaan en deze binnenkort thuis zal verschijnen. Verwarring alom!
Momenteel wacht ik op danwel de kaart, danwel reactie van de klantenservice. De kaart is er in ieder geval nog niet, terwijl deze wel per vandaag (5/10) actief en dus betaald is.
Kan iemand mij vertellen wat de echte status is en hoe ik mijn dubbel gemaakte kosten kan declareren?

Mvg,
Joyce
icon

Beste antwoord door Denice NS 5 oktober 2018, 13:04

Dag JoyceS. Welkom bij de Community.

Wat een vervelende situatie. Wanneer je bij ons een abonnement + OV-chipkaart besteld sturen wij een opdracht naar Klantenservice OV-chipkaart om voor jou een kaart te produceren en te verzenden. Wij hebben helaas geen inzage in de status van de OV-chipkaart. Als er een kaart is geproduceerd zien wij alleen dat er een kaartnummer is gekoppeld aan je contract. Wij zien helaas niet wanneer de kaart is verzonden. Dit kan Klantenservice OV-chipkaart wel inzien en ik begrijp uit je verhaal dat de medewerker heeft aangegeven dat je kaart onderweg is. Wanneer je je kaart te laat ontvangt en je maakt hierdoor tussentijds extra kosten mag je deze uiteraard bij onze Klantenservice terugvragen. Dit gaat het makkelijkste via Twitter, Facebook of Live Chat. Op al onze kanalen is het echter wel ontzettend druk. Een reactie kan daardoor langer op zich laten wachten. Excuses!
Bekijk origineel

3 reacties

Dag JoyceS. Welkom bij de Community.

Wat een vervelende situatie. Wanneer je bij ons een abonnement + OV-chipkaart besteld sturen wij een opdracht naar Klantenservice OV-chipkaart om voor jou een kaart te produceren en te verzenden. Wij hebben helaas geen inzage in de status van de OV-chipkaart. Als er een kaart is geproduceerd zien wij alleen dat er een kaartnummer is gekoppeld aan je contract. Wij zien helaas niet wanneer de kaart is verzonden. Dit kan Klantenservice OV-chipkaart wel inzien en ik begrijp uit je verhaal dat de medewerker heeft aangegeven dat je kaart onderweg is. Wanneer je je kaart te laat ontvangt en je maakt hierdoor tussentijds extra kosten mag je deze uiteraard bij onze Klantenservice terugvragen. Dit gaat het makkelijkste via Twitter, Facebook of Live Chat. Op al onze kanalen is het echter wel ontzettend druk. Een reactie kan daardoor langer op zich laten wachten. Excuses!

verandering van abonnement. Niet op mijn verzoek maar door de NS. Dit abonnement wordt gezien als een nieuw abonnement en kan ik pas na een jaar opzeggen, terwijl ik al jaren een ov chipkaart heb. Ik wil maandelijks kunnen opzeggen

Welkom bij de Community, H.G. Cornelisse..

Je abonnement wijzigen naar een ander abonnement doen we alleen op jouw verzoek of dit kan je zelf doen via Mijn NS. NS heeft wel de bevoegdheid de voorwaarden of gebruiksmogelijkheden van een abonnement te wijzigen. Heb je bijvoorbeeld een Voordeelurenabonnement dan zijn de productvoorwaarden daarvan sinds 1 januari 2021 gewijzigd. Je kan het abonnement echter nog steeds maandelijks opzeggen of elk gewenst moment direct overstappen op NS Flex. Er is dan dus geen sprake van een nieuw contract waar je minimaal 1 jaar aan vast zou zitten.

Reageer