In de trein gecontroleerd, helemaal ok. Ik moest in Utrecht een half uur wachten en checkte uit om buiten de poorten koffie te gaan drinken. Na 10 minuten checkte ik weer in om mijn lange reis te vervolgen. Het poortje gaf aan: voordeel uren abonnement, tweede klasse. Dit vond ik vreemd. Er was geen ns automaat meer alleen een oplaadpaal. Ik zag daar de klasse wissel wel staan en maakte voor de zekerheid een foto.
Nu net in de trein in de eerste klasse gaan zitten. De conducteur zag bij controle dat ik in de tweede klasse moest zitten. Na bovenstaand verhaal kon hij ook op zijn apparaat zien dat ik de klasse wissel vandaag had aangezet en mocht ik blijven zitten. Ik weet nog niet of bij het uitchecken straks de eerste of tweede klasse wordt berekend.
Ik heb dit al een keer eerder gehad. Ook met een korte uitcheck (om in daltarief verder te reizen na 9:00 u, op 3,5 u maakt dat nogal uit). Toen de ben ik maar in de tweede klasse gaan zitten op advies van de conducteur. Maar ik wil natuurlijk vandaag gewoon in de eerste klasse.
Is dit een fout in het NS systeem? Kan ik er iets aan doen?
Beste antwoord door Jouke NS
Helaas heb ik geen reactie meer gekregen van @Evadeh. Mocht je alsnog hulp nodig hebben dan kun je dat hier alsnog aangeven. We helpen je dan graag verder!
Bekijk origineel