beantwoord

Klassenwissel voor een gedeelte van een dag

• 12 januari 2017
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Sinds kort reis ik Weekend Vrij 1e klas in plaats van 2e klas. Nu moet ik vrijdag een eind reizen naar een jubileum. Ik reis die dag samen met iemand die Weekend Vrij 2e klas heeft. Kan ik 's ochtends met mijn abonnement een klassenwissel doen? Dus alleen voor dat dagdeel met 40 procent korting 2e klas reizen en dat ik vrijdagavond na 18.30 uur gewoon weer Weekend Vrij 1e klas heb? Dat scheelt me heel wat qua geld. Anders ben je bijna verplicht om de hele vrijdag 1e klas in en uit te checken. En als dat kan, hoe moet je dat dan doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
icon

Beste antwoord door Thom 12 januari 2017, 13:31

Geen enkel probleem. U kunt een kostenloze klassenwissel doen zo vaak u wilt. Een klassenwissel geldt, als u verder niets doet, tot de volgende ochtend vier uur maar als u die eerder wilt opheffen dan is dat een kwestie van terugzetten op het automaat.

Het gaat dus via Klassenwissel, zowel het veranderen naar de tweede klas als het terugzetten naar de eerste. U houdt uw kaart voor de lezer, het automaat ziet in welke klasse de kaart op dat moment ingesteld staat en verandert dat desgewenst. De instructies zijn eenvoudig en het gaat niet mis. U moet aan het eind de kaart nog een keer voor de lezer houden en de nieuw gekozen klasse wordt er op gezet. U kunt meteen met de nieuwe klasse inchecken. In uw geval dus voordeliger reizen in de tweede klas.

Voor de meelezers: Dit geldt niet voor Dalvrij eerste klas, wel onder meer voor Dalvoordeel.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan en veel plezier tijdens het jubileum.
Bedankt voor de super snelle hulp!
Reputatie 7
Badge +4
Klopt helemaal. De kaart voor de lezer houden, kiezen voor Klassenwissel. U krijgt dan de eerste keer de knop 'Vandaag 2e klas', u drukt op 'Akkoord' en u wordt gevraagd de kaart weer voor de lezer te doen. Dan is het klaar. U mag zo vaak van klasse wisselen als u zelf wilt.
Oké, heel erg bedankt! Dus mijn kaart voor de lezer houden, de instructies volgen (van 1e naar 2e klas) en weer mijn kaart voor de lezer van de automaat houden. Vervolgens inchecken. In de avond hetzelfde doen maar dan van 2e naar 1e klas.
Reputatie 7
Badge +4
Geen enkel probleem. U kunt een kostenloze klassenwissel doen zo vaak u wilt. Een klassenwissel geldt, als u verder niets doet, tot de volgende ochtend vier uur maar als u die eerder wilt opheffen dan is dat een kwestie van terugzetten op het automaat.

Het gaat dus via Klassenwissel, zowel het veranderen naar de tweede klas als het terugzetten naar de eerste. U houdt uw kaart voor de lezer, het automaat ziet in welke klasse de kaart op dat moment ingesteld staat en verandert dat desgewenst. De instructies zijn eenvoudig en het gaat niet mis. U moet aan het eind de kaart nog een keer voor de lezer houden en de nieuw gekozen klasse wordt er op gezet. U kunt meteen met de nieuwe klasse inchecken. In uw geval dus voordeliger reizen in de tweede klas.

Voor de meelezers: Dit geldt niet voor Dalvrij eerste klas, wel onder meer voor Dalvoordeel.

Reageer