beantwoord

Kon niet uitchecken op Amsterdam Zuid

• 28 april 2014
  • 5 reacties
  • 258 Bekeken

Geachte lezer,

Vanmorgen was het niet mogelijk om uit te checken op Amsterdam Zuid.
Ik ben in Apeldoorn ingestapt en heb daar saldo op mijn ov-chipkaart gezet en ingecheckt.

Eenmaal aangekomen in Amsterdam Zuid kreeg ik een rood scherm te zien waarom stond dat het niet mogelijk is om uit te checken.

Op Amsterdam Zuid heb ik tevens geprobeerd om de tram te nemen, hierbij was het niet eens mogelijk om in te checken.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Met vriendelijke groet,

Mark Eilander
icon

Beste antwoord door Brian NS 28 april 2014, 17:52

Het kan verschillende oorzaken hebben dat het niet lukt om uit te checken. Het zou kunnen liggen aan het saldo op de kaart, maar ook aan de kaart zelf. Een OV-chipkaart kun je altijd even laten uitlezen bij een servicebalie op het station, zij kunnen de kaart dan even voor je controleren. Ik zou ook even kunnen kijken of het ligt aan een gemiste check uit, je zou dan even een privebericht kunnen sturen met je NAW-gegevens + kaartnummer

Ps. Mark, welkom op het NS-serviceforum!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Eenmaal aangekomen in Amsterdam Zuid kreeg ik een rood scherm te zien waarom stond dat het niet mogelijk is om uit te checken.
Was dat bij alle poortjes zo?
Was dat bij alle poortjes zo?

Ja, heb meerdere poortjes geprobeerd.
Reputatie 6
Badge +2
Als je daartoe in de gelegenheid ben kan je het later nog eens proberen. Er wordt soms gesteld dat je tot 6 uur na inchecken kan uitchecken, maar er zijn ook berichten dat het later op de dag ook nog kan. Als het station bemand is kan je het aan het NS-personeel voorleggen, of via de informatiepaal.

Was het trouwens bij iedereen zo? Of was het saldo niet toereikend voor de reis?
Als je daartoe in de gelegenheid ben kan je het later nog eens proberen. Er wordt soms gesteld dat je tot 6 uur na inchecken kan uitchecken, maar er zijn ook berichten dat het later op de dag ook nog kan. Als het station bemand is kan je het aan het NS-personeel voorleggen, of via de informatiepaal.

Was het trouwens bij iedereen zo? Of was het saldo niet toereikend voor de reis?

Bedankt voor het meedenken!

Heb verder niemand gezien waarbij dit probleem zich ook voordeed.
Er was op dat moment nog niemand aanwezig bij het NS loket.

Ik heb vanmorgen het saldo op mijn kaart opgewaardeerd, het saldo was voldoende.

Ik zal vanmiddag op Amsterdam Centraal een ns-medewerker aan de mouw trekken 🙂
Het kan verschillende oorzaken hebben dat het niet lukt om uit te checken. Het zou kunnen liggen aan het saldo op de kaart, maar ook aan de kaart zelf. Een OV-chipkaart kun je altijd even laten uitlezen bij een servicebalie op het station, zij kunnen de kaart dan even voor je controleren. Ik zou ook even kunnen kijken of het ligt aan een gemiste check uit, je zou dan even een privebericht kunnen sturen met je NAW-gegevens + kaartnummer

Ps. Mark, welkom op het NS-serviceforum!

Reageer