beantwoord

koppelen OV-chipkaarten

• 7 april 2015
  • 7 reacties
  • 405 Bekeken

ik heb meerdere OV-kaarten, die wil ik graag koppelen zodat ik er altijd 1 heb die werkt.
Kan dat en zo ja, hoe?
icon

Beste antwoord door Janou NS 8 april 2015, 08:46

ik heb meerdere OV-kaarten, die wil ik graag koppelen zodat ik er altijd 1 heb die werkt.
Kan dat en zo ja, hoe?

Goedemorgen hetty12! Welkom op het NS Forum. Doel jij wellicht op het MijnNS account? In dat geval is het mogelijk om meerdere Ov-chipkaarten te koppelen aan je account.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoe bedoelt u koppelen? Volgens mij kunt u niet een abonnement verplaatsen naar een andere OV chipkaart, of 'splitsen' over twee kaarten. U kunt wel saldo van uw OV-chipkaart laten overschrijven naar een andere kaart (o.a. bij de NS servicebalie).
Misschien kunt u iets meer toelichten over wat u precies bedoelt?
Kan dat en zo ja, hoe?

Goedemorgen hetty12! Welkom op het NS Forum. Doel jij wellicht op het MijnNS account? In dat geval is het mogelijk om meerdere Ov-chipkaarten te koppelen aan je account.
Ik maak het wel eens mee dat mijn kaart niet wordt gelezen door de kaartlezer. Ik moet dan toch mee met de trein.
Ik pak dan maar een oude NS chipkaart die mij vervolgens vol tarief kost terwijl ik recht heb op daluren korting.
De trein is voor mij een zeer dure manier van reizen, ik heb alleen pensioen. Ik zou mijn daluren korting inderdaad graag ook op de andere kaartjes willen kunnen laden.
Deze korting is toch gekoppeld aan mijn persoon en niet aan mijn OV chipkaart?
Welkom terug op het forum, hetty12, na 3 jaar! :D

Waar mijn collega Janou naar refereerde is dat je meerder OV-chipkaarten kunt koppelen aan één Mijn NS account, om de reishistorie van die kaarten in te zien. Een abonnement kan maar op een enkele kaart gezet worden echter, omdat het abonnement zowel op naam als per kaart gebonden is. Een abonnement permanent op meerdere kaarten hebben staan is niet mogelijk.

Als je situaties hebt waarbij de kaart met jouw abonnement niet werkt en je een andere kaart gebruikt, zonder korting, kun je de gemiste korting wel eventueel terugkrijgen via onze andere Klantenservice kanalen.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt via Klantenservice het abonnement op uw min of meer defecte kaart wel laten overzetten naar de werkende. Uw oude kaart wordt dan wel geblokkeerd en die kunt u dan dus niet meer met het abonnement gebruiken.
Ik vind het eigenlijk best raar dat mijn daluren korting niet op al mijn OV chipkaartjes kan. Het is immers een korting die ik als persoon heb betaald.
Ik ga natuurlijk niet voor elke keer dat ik vol tarief heb moeten betalen eindeloos formulieren invullen, werken levert in dezelfde tijd veel meer op!
Het is trouwens geen mankement van de kaart maar van de kaartlezer op het station. Dit moet inmiddels al honderden malen aan u zijn doorgegeven.
In ieder geval wel door mij omdat dit mij een val met langdurige pijn en beperkingen heeft opgeleverd!
Ik wil je het advies geven om je OV-chipkaart uit te laten lezen bij een servicebalie. Ik heb sterk het vermoeden dat het aan je OV-chipkaart ligt. Een poort of een paaltje kan of alle werkende OV-chipkaart lezen of geen. Soms door een storing kan het voorkomen dat hij tijdelijk geen kaarten kan lezen, maar na een reset zal deze weer naar behoren werken.

Reageer