beantwoord

Korting

• 19 januari 2016
  • 13 reacties
  • 1693 Bekeken

Ik ga vrijdag met de trein naar België en koop een los kaartje nu lees ik dat je 5 minuten van te voren kan inchecken met je kaartje.ik heb dan slechts 1 minuut om op het juiste perron te komen ik heb een zware koffer bij me en ben bang dat ik te kort tijd heb.heeft iemand een idee of ik eerder in kan checken?
icon

Beste antwoord door Raymond123 19 januari 2016, 16:43

Met chipkaart kun je pas vanaf 8.55 inchecken. Een E-ticket (internationaal) met korting in NL is pas vanaf 9.00 geldig.

Wat ook nog kan is een E-ticket (internationaal) met korting vanaf het station waar de trein na 9.00 langskomt en een ticket vol tarief tot dat station.
Bekijk origineel

13 reacties

Met wat voor vervoerbewijs gaat u precies reizen en hoe laat gaat uw trein?
Ik reis met 40% korting die geld dus na 9:00 en om 9:56 vertrekt mijn trein.
Een uur vroeger dus.sorry
Losse chipkaartjes met korting zijn niet te koop. Hebt u het over een internationaal e-ticket? - Dan is die pas geldig vanaf 9:00.
Ik koop ze altijd via de automaat ik reis in Nederland met korting tot aan de grens. En vanaf daar de volle prijs.
Reputatie 6
Badge
Met chipkaart kun je pas vanaf 8.55 inchecken. Een E-ticket (internationaal) met korting in NL is pas vanaf 9.00 geldig.

Wat ook nog kan is een E-ticket (internationaal) met korting vanaf het station waar de trein na 9.00 langskomt en een ticket vol tarief tot dat station.
Ja daar dacht ik ook al aan. Evengoed bedankt.
@Helene 1814
Ik wist niet dat die voor internationale reizen nog bestonden, maar volgens het antwoord in dit topic hebt u gelijk.

Het antwoord van Raymond123 klopt dan: Daarmee kunt u om 5 minuten voor 9 inchecken. Dat is al bedoeld om 5 minuten te hebben tot de spits eindigt. Als u daarmee nog vóór 9 uur een trein kunt halen, dan mag dat, maar dat is geen recht.
Je kunt 30 minuten voor vertrek inchecken. Die 5 minuten zijn alleen als je om 9.00 uur met korting wilt reizen, dan mag je niet eerder dan 5 minuten voo vertrek inchecken. Bij een trein die om 9.56 vertrekt mag met of zonder korting uiterlijk 30 minuten vooraf worden ingecheckt.
@Daantje
Bent u daar zeker van? - Ik zou verwachten dat het dan net als een Blokkerkaartje werkt en dat inchecken vóór 8:55 niet mogelijk is, omdat het kaartje voor die tijd niet geldig is.
Ik reis gewoon zonder korting naar het eerst volgende station daar vertrekt de trein na 9:00 en vanaf daar tot Roosendaal reis ik dan met korting.
Hebt u nagerekend of dat wel voordeliger is dan vol tarief betalen voor het hele stuk binnen Nederland? - Die constructie doorbreekt namelijk de lange-afstandskorting op het volgende station.
Met me kortingsacties zal je dat wel verwachten n
Ik ga het even nakijken.
Dank je voor de reactie

Reageer