beantwoord

Korting 40%

• 16 februari 2015
  • 3 reacties
  • 857 Bekeken

Ik wil met mijn moeder naar Maastricht, alleen ik heb een studenten reisproduct dus ik reis gratis, alleen mij moeder heeft geen ov. Kan mijn moeder dan met 40% korting reizen doordat ik vrij kan reizen?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 16 februari 2015, 14:07

Om met 40% korting te kunnen meereizen (mag na 9:00u 's ochtends en in het weekend de hele dag) moet je moeder een OV-chipkaart hebben. Dat kan een persoonlijke zijn, of een anonieme. De laatste vorm van kaart is te gebruiken door meerdere mensen.
Vervolgens kan zij bij de kaartautomaat het product 'samenreiskorting' op de kaart zetten, samen met minstens € 10,-. Daarna krijgt je moeder bij het inchecken vanzelf de 40% korting.
Let er op dat samenreiskorting 35 minuten na uitchecken vervalt; voor de terugreis moet je dus opnieuw samenreiskorting laden.

Zonder OV-chipkaart is het niet mogelijk om met 40% korting te reizen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Om met 40% korting te kunnen meereizen (mag na 9:00u 's ochtends en in het weekend de hele dag) moet je moeder een OV-chipkaart hebben. Dat kan een persoonlijke zijn, of een anonieme. De laatste vorm van kaart is te gebruiken door meerdere mensen.
Vervolgens kan zij bij de kaartautomaat het product 'samenreiskorting' op de kaart zetten, samen met minstens € 10,-. Daarna krijgt je moeder bij het inchecken vanzelf de 40% korting.
Let er op dat samenreiskorting 35 minuten na uitchecken vervalt; voor de terugreis moet je dus opnieuw samenreiskorting laden.

Zonder OV-chipkaart is het niet mogelijk om met 40% korting te reizen.
Reputatie 4
Badge
overbodig
Hallo Sanne.Oldenburg.7,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik zie dat Keuzereiziger jou al een correct antwoord heeft gegeven. Het topic heb ik naar het subforum 'OV-chipkaart' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer