beantwoord

Korting Dal Voordeel niet berekend

• 29 april 2014
  • 6 reacties
  • 1016 Bekeken

Ik heb onlangs een dal voordeel abonnement aangeschaft, en samen met automatisch opladen een aantal reizen gemaakt. Nou heb ik al mijn reizen met de NS in de dal uren gemaakt, maar is nergens korting verrekend? Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 30 april 2014, 10:18

Beste frank1893,

Welkom op het NS Serviceforum. Uit je eerdere berichten kan ik opmaken dat je je abonnement wel hebt geactiveerd én in de daluren hebt gereisd, maar dat er geen kortingstarief is berekend. Misschien heb je het abonnement al wel geactiveerd, maar ligt de ingangsdatum verder in de toekomst. Zou dat kunnen? En heb je al contact opgenomen met de Klantenservice? Als je dit nog niet hebt gedaan, zou ik je ook kunnen helpen. Stuur me even je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer in een privébericht, dan zal ik je hierbij helpen.

Ik heb je topic verplaatst naar "OV-Chipkaart", daar past je vraag beter onder.

Groet,

Stephan
Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb onlangs een dal voordeel abonnement aangeschaft, en samen met automatisch opladen een aantal reizen gemaakt. Nou heb ik al mijn reizen met de NS in de dal uren gemaakt, maar is nergens korting verrekend? Hoe kan dit?

Het incheckmoment bepaalt de korting. Ik weet niet wanneer u heeft ingecheckt, maar als dat in de periode is van 06.30-09.00 en 16.00-18.30, dan wordt het spitstarief berekent, ook al zou u daarna doorreizen in de daluren. Ik moet er wel bij vermelden dat u nog 5 minuten respijt krijgt om met korting te reizen.
Een ander geval zou kunnen zijn dat het abonnement niet goed op uw kaart is geladen, dan zou dit het ook kunnen verklaren.
Dat zou natuurlijk zeer vervelend te noemen zijn.

Kunt u laten weten welke tijden u dus heeft ingecheckt?

Het incheckmoment bepaalt de korting. Ik weet niet wanneer u heeft ingecheckt, maar als dat in de periode is van 06.30-09.00 en 16.00-18.30, dan wordt het spitstarief berekent, ook al zou u daarna doorreizen in de daluren. Ik moet er wel bij vermelden dat u nog 5 minuten respijt krijgt om met korting te reizen.
Een ander geval zou kunnen zijn dat het abonnement niet goed op uw kaart is geladen, dan zou dit het ook kunnen verklaren.
Dat zou natuurlijk zeer vervelend te noemen zijn.

Kunt u laten weten welke tijden u dus heeft ingecheckt?

Het gaat om de volgende check-in tijden:

13-04-2014 15:24
15-04-2014 12:38
19-04-2014 13:08
20-04-2014 21:24

Het gaat om de volgende check-in tijden:

13-04-2014 15:24
15-04-2014 12:38
19-04-2014 13:08
20-04-2014 21:24

Dan zou er inderdaad korting verrekend moeten zijn. Dan heb ik het vermoeden dat het abonnement niet goed of nog niet op uw OV-chipkaart geladen is. Als u namelijk vol tarief betaald, staat het abonnement er niet goed op.

Wat ook kan zijn is dat uw abonnement nog niet is ingegaan en dat het een toekomst reisrecht is dat nog moet ingaan. U kunt dat zelf nakijken op een kaartautomaat, een conducteur of servicemedewerker of navragen bij een servicebalie als u die in de buurt heeft. Daar kunnen ze het nakijken en als er iets fout is gegaan, geven zij ook direct een formulier mee om de teveel betaalde gelden terug te kunnen claimen.

Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor u komt, want als u inderdaad een Dal Voordeel abonnement heeft, moet er korting worden berekent.

Dit zijn de producten die op mijn kaart staan, maar daar moet ik dus voor naar een medewerker op het station om dit te regelen? Kan dit niet online, met een pasnummer o.i.d.?

13-04-2014
Product op kaart geladen
Reizen op Saldo NS Vol tarief
Tweede klasse
15:20
Gekocht bij NS
13-04-2014
Product op kaart geladen
Dal Voordeel
Tweede klasse
15:20
Gekocht bij NS
13-04-2014
Automatisch opladen gewijzigd
Staat aan
Oplaadbedrag per keer: € 20,00
Dan staan de producten er goed op en verbaas ik me erover dat de korting niet goed verrekend wordt. Wat ik nu niet kan zien of er sprake is geweest van twee weken later ingaan van het abonnement. Dat zou dan op 27 april zijn ingegaan.

Misschien dat een moderator dit kan oppikken en het anders even kan nakijken?

Als je het direct wil weten, zou ik even bellen met de Klantenservice. Ook die kunnen het misschien direct oplossen.

Anders zou ik het nu niet meer weten. In ieder geval succes.
Beste frank1893,

Welkom op het NS Serviceforum. Uit je eerdere berichten kan ik opmaken dat je je abonnement wel hebt geactiveerd én in de daluren hebt gereisd, maar dat er geen kortingstarief is berekend. Misschien heb je het abonnement al wel geactiveerd, maar ligt de ingangsdatum verder in de toekomst. Zou dat kunnen? En heb je al contact opgenomen met de Klantenservice? Als je dit nog niet hebt gedaan, zou ik je ook kunnen helpen. Stuur me even je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer in een privébericht, dan zal ik je hierbij helpen.
Ik heb je topic verplaatst naar "OV-Chipkaart", daar past je vraag beter onder.

Groet,
Stephan

Reageer