beantwoord

Korting gebruiken zonder OVchipkaart

• 21 maart 2019
  • 2 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb een jaarabonnement waarmee anderen dus met 40% korting mee mogen reizen. Mijn partner gaat nooit met OV en heeft dus geen ov chipkaart. Verder zou de aanschaf eur 7,50 zijn plus het feit dat deze opgeladen moet zijn Met minimaal EUR 20,00. Als ik dat doe, kan ik het saldo dat resteert ook niet terugstorten. Ik heb dus nu de volledige prijs moeten betalen voor mijn partner waar er recht op korting is. Ongelooflijk dit en ik ben er zeer ontstemd over
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 maart 2019, 07:30

Uw partner kan een e-ticket voor Samenreiskorting gebruiken (enkele reis of retour). Let daarbij wel goed op de voorwaarden, die iets afwijken van Samenreiskorting op een OV-chipkaart: uw partner mag zich met een e-ticket tijdens de spitsuren niet in de trein bevinden, ook niet als de reis in de daluren is begonnen. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Overigens wordt als Samenreiskorting op een OV-chipkaart geladen is bij inchecken een instaptarief van maar 10 euro ingehouden. Omdat het saldo op de kaart tot 4 euro negatief mag zijn, is inchecken dan mogelijk met een saldo van minimaal 6 euro. Vanzelfsprekend moet het saldo wel de ritprijs kunnen dekken. Als die hoger is dan 10 euro, moet dus meer saldo geladen worden, anders kan op de bestemming niet worden uitgecheckt.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Uw partner kan een e-ticket voor Samenreiskorting gebruiken (enkele reis of retour). Let daarbij wel goed op de voorwaarden, die iets afwijken van Samenreiskorting op een OV-chipkaart: uw partner mag zich met een e-ticket tijdens de spitsuren niet in de trein bevinden, ook niet als de reis in de daluren is begonnen. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Overigens wordt als Samenreiskorting op een OV-chipkaart geladen is bij inchecken een instaptarief van maar 10 euro ingehouden. Omdat het saldo op de kaart tot 4 euro negatief mag zijn, is inchecken dan mogelijk met een saldo van minimaal 6 euro. Vanzelfsprekend moet het saldo wel de ritprijs kunnen dekken. Als die hoger is dan 10 euro, moet dus meer saldo geladen worden, anders kan op de bestemming niet worden uitgecheckt.
Reputatie 4
Het uitgangspunht destijds was dat korting e.d. ENKEL op chipkaart wordt verstrekt. geldt dito voor senioren e.d. Destijds heeft NS ook alle vaste ABO-houders aangeboden 3 chipkaarten te kopen voor slechts 2 eur/stuk juist voor bvb gezinsleden. Je kan ze dus desgewenst, maar niet gewenst door de busbedrijven, benutten om een hele lange busrit meet te maken en zo voordeel uit te slaan.
Overigens kan je ook uitsjekken bij NS met nog max 4 eur in de min. Problem is dat NS enkel opladen in stappen van 4 of 10 eur toelaat-bij RET+GVB kan dat elke gewenst bedrag in hele €.

Reageer