beantwoord

Korting met niet persoonlijke OVkaart

• 22 januari 2019
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo,

Voor het IFFR waar ik volgende week als vrijwilliger werk, moet ik 9 keer retour van Breda naar Rotterdam, de komende 2 weken. Ik woon in het buitenland en heb een niet persoonlijke OV chipkaart zonder foto. Hoe kan ik het goedkoopst reizen?

Ik moet rond 8:00 uur vertrekken en reis na de spits weer naar Breda.
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 22 januari 2019, 21:27

Dat gaat idd niet lukken denk ik. Duurt ong een week!
Als er iemand (van IFFR of een andere vrijwilliger) een persoonlijke OV-chipkaart voor jou besteld en betaalt met iDeal, dan kan de kaart na ongeveer 3 werkdagen op je verblijfsadres in Nederland geleverd worden. Die persoon heeft dan wel enkele van je persoonlijke gegevens en een foto nodig. Een Altijd Voordeel Maand-abonnement kan je ook aan de automaat kopen als je geen iDeal hebt.

Aangezien dit enkel voordeel oplevert als je de eerste dagen vrij bent, lijkt volgende me interessanter.

Vraag eens rond tussen de andere vrijwilligers of je 's avonds met iemand met een NS-abonnement kan terugkomen. Als die persoon zelf op z'n abonnement reist, mag hij/zij tot 3 reizigers met samenreiskorting meenemen. Per rit in de daluren spaart u dan 3,96 euro uit.

Trakteer die persoon maar op een drankje als je steeds met dezelfde meereist. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Ik zou zeggen het Altijd Voordeel-abonnement. Kost €28 voor een maand, of €24 met NS-Flex.
https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-voordeel.html

Daarvoor heb je alleen wel een persoonlijke OV nodig, weet niet of je dat nog lukt op zo'n korte termijn...
Dank je. Dat gaat idd niet lukken denk ik. Duurt ong een week! Is er geen mogelijkheid met een andere OV?
Reputatie 7
Badge +4
U bespaart met het AltijdVoordeelabonnement €5,94 per reisdag, dat is voor negen keer 53,46. U. moet een persoonlijke chipkaart hebben en het abonnement betalen. Flex Altijd Voordeel voor 24 euro lijkt me de beste keus. Het levert toch een voordeel van een kleine dertig euro op.
Dat gaat idd niet lukken denk ik. Duurt ong een week!
Als er iemand (van IFFR of een andere vrijwilliger) een persoonlijke OV-chipkaart voor jou besteld en betaalt met iDeal, dan kan de kaart na ongeveer 3 werkdagen op je verblijfsadres in Nederland geleverd worden. Die persoon heeft dan wel enkele van je persoonlijke gegevens en een foto nodig. Een Altijd Voordeel Maand-abonnement kan je ook aan de automaat kopen als je geen iDeal hebt.

Aangezien dit enkel voordeel oplevert als je de eerste dagen vrij bent, lijkt volgende me interessanter.

Vraag eens rond tussen de andere vrijwilligers of je 's avonds met iemand met een NS-abonnement kan terugkomen. Als die persoon zelf op z'n abonnement reist, mag hij/zij tot 3 reizigers met samenreiskorting meenemen. Per rit in de daluren spaart u dan 3,96 euro uit.

Trakteer die persoon maar op een drankje als je steeds met dezelfde meereist. 🙂

Reageer