beantwoord

korting op meerdere persoonlijke OV-Chipkaarten

• 22 februari 2016
  • 5 reacties
  • 528 Bekeken

Beste NS, Ik wil graag een extra persoonlijke OV-Chipkaart aanvragen om mijn reizen te declareren voor mijn werk. Nu heb ik korting op mijn huidige persoonlijke chipkaart zitten en deze wil ik graag ook op mijn nieuwe 2e kaart gebruiken. Hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 22 februari 2016, 18:52

Eén abonnement is gekoppeld één ov-chipkaart. Het is voor jou helaas onmogelijk om de korting te splitsen op twee kaarten. De opmerkingen van Tochjo zijn wat dat betreft zeker van toegevoegde waarde; je kunt dus zelf het overzicht splitsen in privé of zakelijk. Wanneer je een kaart wil voor enkel zakelijke reizen denk ik toch echt aan de Business Card. Als je ZZP'er bent kun je een aanvraag doen bij onze zakelijke afdeling. Je zou ook met je baas kunnen overleggen of ze een Business Card met daarop een Dal Voordeel voor jou kunnen aanschaffen. Dan ben jij van het declareren af en je bedrijf hoeft minder administratieve handelingen te verrichten.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Waarom wilt u alle zakelijke reizen op een aparte OV-chipkaart maken? U kunt in Mijn NS (en ook in Mijn OV-chipkaart, als het gaat om reizen met andere vervoerders) een declaratieoverzicht maken van alleen zakelijke reizen en dat inleveren. In Mijn NS kunt u zelfs eenvoudig reizen als Zakelijk markeren en een overzicht maken van alleen de Zakelijke reizen.

Het is niet mogelijk om één abonnement op twee OV-chipkaarten te hebben staan. Als u werkelijk twee aparte OV-chipkaarten wilt gebruiken, moet u voor de tweede kaart opnieuw een abonnement aanschaffen en dus voor twee abonnementen betalen, ook al zult u nooit tegelijk met beide kaarten kunnen reizen.
Waarom wilt u alle zakelijke reizen op een aparte OV-chipkaart maken? U kunt in Mijn NS (en ook in Mijn OV-chipkaart, als het gaat om reizen met andere vervoerders) een declaratieoverzicht maken van alleen zakelijke reizen en dat inleveren. In Mijn NS kunt u zelfs eenvoudig reizen als Zakelijk markeren en een overzicht maken van alleen de Zakelijke reizen.
Het is niet mogelijk om één abonnement op twee OV-chipkaarten te hebben staan. Als u werkelijk twee aparte OV-chipkaarten wilt gebruiken, moet u voor de tweede kaart opnieuw een abonnement aanschaffen en dus voor twee abonnementen betalen, ook al zult u nooit tegelijk met beide kaarten kunnen reizen.

Dat klopt, echter moet ik dan zelf per reis aangeven of ie prive of zakelijk is. Een aparte kaart voor zakelijke reisbewegingen zou niet alleen effecienter zijn maar ook minder foutgevoelig. Het zou handig zijn als je kortingpakket geldig is over al je persoonlijke kaarten, ze zijn tenslotte persoonlijk, toch? Waar zou ik dit idee kunnen voorstellen?
Eén abonnement is gekoppeld één ov-chipkaart. Het is voor jou helaas onmogelijk om de korting te splitsen op twee kaarten. De opmerkingen van Tochjo zijn wat dat betreft zeker van toegevoegde waarde; je kunt dus zelf het overzicht splitsen in privé of zakelijk. Wanneer je een kaart wil voor enkel zakelijke reizen denk ik toch echt aan de Business Card. Als je ZZP'er bent kun je een aanvraag doen bij onze zakelijke afdeling. Je zou ook met je baas kunnen overleggen of ze een Business Card met daarop een Dal Voordeel voor jou kunnen aanschaffen. Dan ben jij van het declareren af en je bedrijf hoeft minder administratieve handelingen te verrichten.
Dank voor jullie reacties tot dusver. Ik begrijp dat het tot nu toe nog niet mogelijk is gemaakt. Toch Lijkt het me technisch haalbaar, eenvoudig zelfs. Gezien de oude (fysieke) kortingskaart altijd los te gebruiken was lijkt het er zelfs op dat de innovatie naar het digitale vlak nu minder funtionaliteit voor terug gekomen is.
Mijn vraag luid dus als volgt:

Waar kan ik dit voorstel officieel deponeren?
Waar kan ik dit voorstel officieel deponeren?

Ik begrijp dat je graag een officieel voorstel wilt indienen. Dit is mogelijk door een privébericht naar mij te sturen. Dit doe je door op mijn foto te klikken en daarna te klikken op "stuur bericht". Ik ontvang hierin graag jouw suggestie, naam, geboortedatum, postcode en huisnummer. Dan geef ik jouw suggestie door.
.

Reageer